Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Бургас от 10.07.2024
Рег. №:
1720599641-10.07.2024 | Общинска администрация - Бургас | Одобрено |
Дата на подаване: 10.07.2024 |
Срок:24.07.2024
Относно велоалеите в Бургас:
1. Кои участъци и колко километра от велоалеите в града са изградени със средства на Европейския съюз – съфинансиране от ЕФРР?
2. Счита ли се участъкът от началото на паркинга при „Солниците“ до кв. Сарафово велоалея?
3. Защо има участъци по велоалеите до бул. „Мария Луиза“ и до бул. „Янко Комитов“ с асфалтирана част и други, които представляват „плаващи“ плочки по тротоара, върху които е поставена жълта боя?
4. Преминаването пред спирки по бул. „Янко Комитов“ и в насрещното движение, следвайки маркировката по велоалеята, съгласувано ли е с компетентните органи от МВР?
5. Защо има неасфалтиран участък от около 300 метра по велоалеята до „Пода“?
6. Кой разреши поставянето на три билборда, два от които в неасфалтираната част по велоалеята до „Пода“, отляво по посока „Пода“ и един – наскоро изграден, малко след неасфалтираната част, също отляво в посока „Пода“? Това съгласувано ли е с РИОСВ? Чия собственост са трите билборда в този участък от велоалеята? Поставянето на билбордове, за които беше разкопано с багер и се изля бетон, представлява ли строително-монтажни работи?
7. Какво указват табели Г14, от 2017 година насам – едната е по средата на неасфалтираната част по велоалеята до „Пода“, а другата – насред асфалтираната част?
8. Какви са графиците за почистването на велоалеята до „Пода“ за последните 5 години, включително 2024 година? Кога точно (по дати) е била осъществявана услугата по почистване през тези години?
9. Кой осъществява почистването по договор и колко е струвало на общината (по документ за платената услуга) услугата по почистването през последните 5 години?
10. Изрязването на храстите, които на няколко места са обзели повече от половината от велоалеята до „Пода“, беше ли включено в почистването на велоалеята тази година? На коя дата се осъществи почистването / изрязването на храстите по целия участък от кръговото при „Меден Рудник“ и „Победа“ до „Пода“?
11. Кои са ресорните дирекции в общината, които следва да осъществяват надзор върху осъществената услугата по почистване на велоалеята до „Пода“?
12. Кой осъществява поддръжката на велоалеите? Има ли сключени договори, с кого са сключени и докога са в сила?
13. Кой контролира състоянието на велоалеите; на кои дати през последните пет години е осъществен мониторинг за тяхното състояние; кои участъци са ревизирани? Ако някога е правен мониторинг за състоянието на велоалеите в града, какъв е резултатът от проверката за всяка една от велоалеите; към кой момент е проверката?
14. Изтекъл ли е гаранционният срок за поддръжката на велоалеите; за кои от тях, кога е изтекъл?
15. Колко пъти през гаранционните срокове са възлагани ремонтни дейности по поддръжката на велоалеите от общината на подизпълнителите; за кои участъци са възлагани; кога са възлагани тези дейности и какво е свършено по тях?
16. Някога през годините общинската администрация обезопасявала ли е шахтите непосредствено до и върху велоалеята до бул. „Тодор Александров“? Чия отговорност е това?
17. Кой контролира преминаването на моторни средства (мотопеди, мотори) по велоалеите до бул. „Тодор Александров“ и до „Пода“? Работят ли камерите на общината по велоалеята до бул. „Тодор Александров“?
18. Кой контролира движението на пешеходци по велоалеите, които са предназначени само за колоездачи? Работят ли камерите на общината в града?
19. Влакчето в „Морската градина“ може ли да се движи по велоалеята и трябва ли колоездачите да отстъпват място на влакчето?
20. Каква защита имат велосипедистите на кръговото при „Победа“ и „Меден Рудник“ при пресичане напречно на двете платна с по две ленти за двупосочно движение, непосредствено до кръговото, за да се прехвърлят от велоалеите от „Пода“ и „Меден Рудни“ към велоалеята до бул. „Тодор Александров“ и обратно? Това пресичане съгласувано ли е с МВР преди влизането в експлоатация на велоалеята и как е организирано движението за велосипедистите?
21. По велоалеята през „Акации“, кой е с предимство покрай автосервизите, заведенията за хранене и входовете на жилищните сгради – колоездачите по велоалеята, пешеходците по тротоара и по велоалеята или МПС, влизащи и излизащи от автосервизите и пресичащи велоалеята?
22. Има ли изградена велосипедна инфраструктура в общината с широчина под законовия минимум; ако има – кои са тези участъци; как е организирано движението по тях?
23. Кой е длъжен да уведоми предварително с указателни табели, извършването на ремонтни дейности, поради които е невъзможно преминаването по велоалеите, като обозначи откъде да се премине? Бяха ли длъжни ВиК при ремонтните дейности, заради които беше блокирана велоалеята до бул. „Тодор Александров“ и велоалеята до ул. „Индустриална“, да уведомят с табели колоездачите, за да не стигат до затворения участък, където се оказа че не могат да продължат и няма друга велоалея откъдето да могат да продължат своя маршрут? Беше ли длъжна и общината да уведоми гражданите за затворените велоалеи? Има ли това задължение по закон и МВР, ако е съгласувано с тях? Ако са били поставени уведомителни табели и съобщения, моля да посочите тяхното съдържание и местоположение, както и времето, през което са били поставени.
Решение
Промяна след крайно решение
Дата: 21.01.2025
РЕШИХ:
ДА СЕ ПРЕДОСТАВИ на А. Агов, с адрес: ………., исканата информация, както следва:
На въпрос 6: За цитираните позиции са издадени разрешения от Община Бургас по реда на Наредбата за рекламно-информационна дейност на територията на Община Бургас (НРИДТОБ), приета с решение на Общински съвет по т. 13, Протокол №43/09 и 14.12.2010г., след положително становище от Комисията по реклама, обективирано в Протокол №3/16.04.2024г. Според разпоредбите на НРИДТОБ и Закона за устройство на територията, рекламно-информационни елементи (РИЕ) в имоти общинска собственост се разполагат съгласно схема с определени позиции, която се одобрява от Главния архитект . Тези позиции са в одобрената схема през 2013г. и нейна актуализация от 2016г., в която позициите са уточнени със съответните координати на база извършено геодезично заснемане. Преди одобряване на схемата, същата е разгледана и приета от Общински експертен съвет по устройство на територията (ОЕСУТ), в състава на който са включени представители на контролните органи (РИОСВ, РЗИ, РДПЗБН и др.), както на професионалните организации КАБ, КИИП и САБ. РИЕ съгласно ЗУТ са вид обекти по чл. 57. Монтаж на тези обекти не е включен в позициите на Приложение 1 и Приложение 2, съответно към чл.92 и чл.93 от Закона за опазване на околната среда и не подлежи на регламентираните с Глава шеста от Закона процедури по преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка и/или оценка на въздействието върху околната среда, задължителна екологична оценка и/или оценка на въздействието върху околната среда, с оглед на което не е необходимо издаване на становище на органа по околната среда и водите с оглед на което не е необходимо съгласувателно становище. Това се потвърждава и от липсата на отрицателно становище за обектите на представителите на РИОСВ в ОЕСУТ.
Описаните рекламни съоръжения, са поставени на позиции №№ П-44; П-45; П-46 от одобрената на основание чл. 56 ал.2 от ЗУТ схема за поставяне на РИЕ, а издадените разрешения са както следва: 1. Разрешение №4459/17.05.2024г. за поставяне на РИЕ тип „Пиза“ на позиция № П-44, издадено в полза на „Ками 2008“ ЕООД, ЕИК:175448602; 2. Разрешение №4460/17.05.2024г. за поставяне на РИЕ тип „Пиза“ на позиция № П-45, издадено в полза на „Ками 2008“ ЕООД, ЕИК:175448602; 3. Разрешение №4475/13.06.2024г. за поставяне на РИЕ тип „Пиза“ на позиция № П-46, издадено в полза на „Търговска лига- Глобален аптечен център“ АД, ЕИК: 030276307
На въпрос 8: Велоалеите не са включени в графиците за поддържане на озеленените площи, почистването им е частично на база подадени сигнали.
На въпрос 9: Към момента няма финансов ресурс изразходван за специализирано почистване на велоалеи.
На въпрос 12: Поддръжката на изградените велоалеи се осъществява от поддържащата фирма изпълнител по договор за поддръжка на пътната инфраструктура на съответния район, определен за обслужване при възлагане на договорите.
На въпрос 13: Велоалеите са елемент от уличната регулация и като такава подлежат на планирани ремонтни дейности за възстановяване на експлоатационните характеристики на настилката. При констатиране на компрометирани участъци по настилката, водещи до нарушаване безопасността на движение по велоалеята, своевременно се предприемат действия за извършване на авариен ремонт.
На въпрос 14: Велоалеите са изградени в рамките на възлагания на различни изпълнители, по различни договори за изпълнение на обществени поръчки за строителство, възложени в рамките на дейностите по проект „Интегриран градски транспорт на Бургас“ и „Интегрирани мерки за управление на градската мобилност- етап 2“, финансирани с европейски средства и средства на община Бургас; както и други проекти от инвестиционната програма на община Бургас, финансирани от бюджета на община Бургас‘
Гаранционните срокове са условия в договорите за СМР и са различни в зависимост вида на изгражданите обекти по разрешение за строеж и изискванията на техническите задания в процедурите за избор на изпълнител на СМР по ЗОП. Към момента всички гаранционни срокове по договорите за изпълнение на строителството на велоалеи, освен тези за велоалеите по ул. “Одрин“ са вече изтекли. За периода на гаранционния срок алеите са били поддържани по отношение на строителната и експлоатационната си цялост от строителите – настилка в нейната цялост, маркировка – поддържана в добро състояние, парапети, пътни знаци. След изтичане на гаранционния период Общината остава отговорна, като собственик на активите, за поддръжката на физическата инфраструктура, чрез пътните поддържащи фирми. Зелените поддържащи фирми, пък, са отговорни за поддръжка на чистотата на настилката за осигуряване безопасност на колоездачите при каране. Графиците за почистване са направени в зависимост от местоположението на велоалеите. Контролът се осъществява от съответните ресорни специалисти. При аварийни ремонти и преминавания през трасетата на велоалеите от трети лица, т.е. други изпълнители, когато инфраструктурата бъде нарушена, тя се възстановява от тях. Контролът за спазване изискванията за коректно възстановяване се изпълнява от инспекторите по инв. контрол на Община Бургас.
На въпрос 15: По време на гаранционния срок не е възниквала необходимост от извършване на ремонтни дейности по поддръжката на велоалеите, поради дефекти. Извършвани са единствено аварийни ремонти основно по сигнал на граждани, както и са възстановявани алеи, нарушени от трети лица, при провеждане на техни инвестиционни проекти, при което те са задължени да възстановяват повредите(задължението им се изписва и в съгласувките на строителните им книжа).
На въпрос 16: Шахтите, които са собственост на община Бургас се възстановяват при своевременно повреди и вандалско разрушаване с цел кражба на оптични кабели. Шахтите на други собственици се поддържат и обезопасяват от самите тях.
На въпрос 17: В разпоредбите на чл. 165 и чл. 167 от Закон за движението по пътищата са определени лицата, които имат правомощия да контролират преминаването на моторни средства (мотопеди, мотори) по велоалеите. Камерите на бул. "Тодор Александров" работят. Има точка за видеонаблюдение на П-образната рамка отчитаща скоростта на автомобилите до бензиностанция "Еко" и на П-образната рамка след магазин "Хонда" посока ж.к. "Меден Рудник", като велоалеята попада в обхвата на камерите.
На въпрос 18: В разпоредбите на чл. 165 и чл. 167 от Закон за движението по пътищата са определени лицата, които имат правомощия да контролират преминаването на пешеходци по велоалеите. Камерите на Община Бургас работят като записват денонощно(24 часа, 7 дни в седмицата).
На въпрос 19: Велосипедната алея е път за движение само на велосипедисти. Маршрутите за движение на туристическите атракционни влакчета на територията на Приморски парк – Бургас са определени със Заповед, в която изрично е посочено, че водачите, осъществяващи атракционни превози не трябва да създават опасност и пречки за пешеходците и велосипедистите.
На въпрос 20: Изградената велосипедна алея в района на кръговото инфраструктура е част от проекта и е изградена и въведена в експлоатация съгласно предвижданията на ТИП, в съответствие с изискванията на ЗУТ и съответните норми за проектиране и строителство. Предвиденото пресичане на ул. „Чаталджа“ от велосипедисти в близост до кръговото кръстовище на пътен възел „Юг“ не е реализирано.
Изготвеният проект за постоянна организация на обекта е съгласуван със Сектор „Пътна полиция“.
На въпрос 21: Съгласно действащите разпоредби този въпрос нормативно не е уреден.
На въпрос 22: Всички велоалеи са изпълнени с широчина съгласно нормативните изисквания действащи към датата на тяхното изграждане.
На въпрос 23: Преди извършване на строително-монтажни работи няма изискване за поставяне на указателни табели. Съгласно Наредба №3 от 16.08.2010 г. за Временна организация и безопасност на движението при извършване на строителни и ремонтни работи по пътищата и улиците се монтират пътни знаци, бариери и средства за пътна сигнализация за въвеждане на временна организация и безопасност на движението за участък, в който ще се извършва строително-монтажни работи. За обектите на ВиК има разработени проекти по част: ВОБД съгласувани със Сектор „Пътна полиция“.
Настоящото решение, съдържащо исканата информация да бъде изпратено на посочения електронен адрес и публикувано на Платформата за достъп до обществена информация.
Контрол по изпълнение на решението възлагам на Мария Димова – главен юрисконсулт, дирекция „Управление на общинската собственост“.
ИНЖ. ЧАНКА КОРАЛСКА
Заместник-кмет „Строителство, инвестиции и регионално развитие“
110
Дата | Процес |
---|---|
10.07.2024 11:20 | Подаване на заявление |
10.07.2024 11:30 | Изпратено към деловодна система |
10.07.2024 13:00 | Потвърждение от деловодна система |
24.07.2024 12:00 | Крайно решение (Одобрено) |
20.12.2024 16:13 | Крайно решение (Одобрено) |
21.01.2025 09:42 | Крайно решение (Одобрено) |