Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Бургас от 29.07.2024
Рег. №:
1722236679-29.07.2024 | Общинска администрация - Бургас | Одобрено |
Дата на подаване: 29.07.2024 |
Срок:12.08.2024
1. Планиран ли е ремонт на велоалеята до „Пода“; някога правен ли е такъв от влизането й в експлоатация насам?
2. Неасфалтираната част преди знака Г14, в посока Бургас, защо вече осма година не се асфалтира този прав участък, по който се движат и багери, за да изградят основата на билбордове и до който има отдавна изграден билборд вдясно от велоалеята по посока Бургас? Очевидно не касае защитената местност, както твърдяхте пред прокуратурата.
3. За кога е планирано отстраняването на фракцията до шахтата, от която течеше зловонна течност, върху велоалеята след автомивката при „Титан“ в посока „Пода“ (до кръговото при „Победа“ и „Меден Рудник“)?
4. За кога е планирано възстановяването на настилката на велоалеите през „Акации“, „Победа“ и началото на велоалеята до „Пода“?
5. Планиран ли е ремонт на съществените пукнатини в асфалта по велоалеята до ул. „Ванче Михайлов“ преди ул. „Родопи“?
6. Дупката в близост до тясната велоалея върху тротоара по ул. „Иван Вазов“, както и дупката по велоалеята преди „Солниците“, кога ще ремонтирате или поне да обезопасите?
7. Планира ли се изграждането на пасарелка на кръговото при „Победа“ и „Меден Рудник“?
8. На платформата „СмартБургас“ се вижда, че пресичането напречно на двете платна с по две ленти при кръговото „Победа-Меден Рудник“ представлява двупосочна велоалея с асфалт. Това нереализирано нещо влиза ли към проекта, финансиран от ЕС и през коя година се планира да се изгради?
9. Въобще, пресичането на пътища, за което има данни от платформата, че представляват двупосочни велоалеи, по проекта за „Интегриран градски транспорт на Бургас“ ли е? Тези участъци влизат ли в калкулацията за изградени велоалеи в града?
10. Във Ваше решение № 48-00-37/1 от 23.07.2024 г. посочвате, че на платформата „СмартБургас“ има данни за настилката, „посочност“, дължината на отсечките на велоалеите и други, за които не става ясно какво представляват. От същата платформа се установява, че има участък от 429 метра по велоалеята до „Пода“, асфалтиран и за двупосочно движение. Това неасфалтираната част от велоалеята ли е, която е между двата знака Г14 и около 100 метра след втория знак по посока Крайморие?
11. Проектът „Интегриран градски транспорт на Бургас“ финансиран с европейски средства, включваше ли участъци от велоалеите, които да са неасфалтирани тротоарни площи, върху които е минато само с жълта боя? По проекта, само за асфалтирани велоалеи ли са усвоени парите?
12. Какво представлява прахообразния материал върху неасфалтираната част от велоалеята до „Пода“?
13. Какво имате предвид под „в габарит от 1,50 м по протежение на цитираната велоалея“ във Ваше решение № 48-00-37/1 от 23.07.2024 г.? Как се измерва този габарит – по дължина (протежение), широчина, от бордюр до бордюр, или обхваща площ извън велоалеята? Моля обяснете габарита от 1.50 м, дали обхваща и тревата около мантинелата?
14. Колко широки трябва да са велоалеите съгласно нормативните актове в страната? Има ли велоалеи в града, които са широки под норматив?
15. Между хотел „Космос“ и жилищните сгради до него, на map.smartburgas.eu показва велоалея за двупосочно движение, която е като свързваща отсечка между бул.„ Стефан Стамболов и бул. „Демокрация“. Може ли да обясните разминаването с действителността – няма никаква велоалея между бул. „Демокрация“ и бул. „Стефан Стамболов“, която да минава покрай хотела откъм охраната при паркинга на хотела, а отсечката след Медицинския колеж и преди хотел „Космос“ е тясна и не е за двупосочно движение? И за тези нередности, одобрени от Община Бургас, ли е платено по проекта, финансиран със средства на ЕС?
16. Колко струва по данъчни документи, отчетени за целите на проекта „Интегриран градски транспорт на Бургас“, един метър от двупосочна, асфалтирана велоалея според широчината на велоалеята? Ако използвате друга калкулация, посочете цената за нея – например за един километър.
17. Понятието „двупосочна“ съобразено ли е с норматива за широчина на велоалеята или се има предвид маркировката по велоалеите, независимо от широчината на велоалеята?
Решение
Промяна след крайно решение
Дата: 21.01.2025
РЕШИХ:
ДА СЕ ПРЕДОСТАВИ на А. Агов, с адрес:……………., исканата информация, както следва:
На въпрос 1: По-голямата част от велоалеите на Бургас са изградени в през 2014-2015 г. в рамките на дейностите по проект „Интегриран градски транспорт на Бургас “BG161РО001/1.5-01/2010/001, финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие 2007-2013 г.” и въведени в експлоатацията след завършване на СМР по изграждането им. След 2016 г. в рамките на други инвестиционни проекти са изграждани и различни нови участъци от веломрежата на града, отразени на картата на велоалеите на града в платформата СмартБургас. Велоалеята в посока кв. Крайморие е изградена в рамките на договор за строителство „Изграждане на мрежа от велосипедни алеи извън трасето на Бързата автобусна линия – етап 2“. Алеята е въведена в експлоатация на 12.09.2015 г. Гаранционният период е 2 г., съгласно Наредба 2 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и гаранционните срокове на извършените СМР. Всички гаранционни срокове по договора за изпълнение на строителството са изтекли. За периода на гаранционния срок алеите са били поддържани за осигуряване на експлоатационната си годност и цялост (вкл. настилка в нейната цялост, маркировка – поддържана в добро състояние, парапети, пътни знаци) от Изпълнителя по договора. След изтичане на гаранционния период по договора за строителство Община Бургас възлага поддръжката на физическата вело-инфраструктура, чрез възлагане на поддържащи фирми. Графиците за поддържане на физическата инфраструктура и за почистване са в зависимост от местоположението на велоалеите и се възлагат на съответните изпълнители по договорите за поддръжка. Контролът се осъществява от съответните ресорни специалисти на Община Бургас.
На въпрос 2: В участъка от Пътен възел „Юг“ до местност „Пода“ велоалеята е завършена, според изискванията на одобрените ТИП в рамките на проект „Интегриран градски транспорт на Бургас“. В един участък от 300 м. по изграденото трасе на велоалеята прекъсва, поради специално изискване на РИОСВ, свързано със запазване на местообитанията на птиците (защото трасето преминава през защитената местност „Пода“ ) и настилката там е от естествени природосъобразни материали. Билбордовете в близост до велоалеята са изградени в сервитута на пътя и за изграждането им се получава разрешение от ОПУ. Рекламно-информационните елементи са поставени след надлежно издадено разрешение по реда на приетата от Общински съвет - Бургас, Наредба за рекламната и информационната дейност на територията на Община Бургас и в съответствие с одобрената документация. Одобрената от Главения архитект схема с позиции за поставяне на рекламно-информационни елементи е налична на официалната интернет страница на Община Бургас, Интегриран геопортал - Електронен регистър и карти на Община Бургас, където е налична информация и за лицата, собственици на съоръженията.
На въпрос 3: Към момента не е констатиран теч.
На въпрос 4: Възстановяването на споменатите разрушени велоалеи е свързано с проект за подмяна на ВиК мрежи и съоръжения по ул. “Индустриална“, като възстановителните работи са задължение на инвеститора „ВиК“ ЕАД, гр. Бургас, причинил чрез дейностите си нарушаването на целостта им, поради подмяна на водопроводна инфраструктура в района.
На въпрос 5: Община Бургас възлага поддръжката на физическата вело-инфраструктура, чрез възлагане на поддържащи фирми. Графиците за поддържане на физическата инфраструктура и за почистване са в зависимост от местоположението на велоалеите и се възлагат на съответните изпълнители по договорите за поддръжка. Контролът се осъществява от съответните ресорни специалисти на Община Бургас. При постъпили уведомления с информация от граждани за нужда от почистване или ремонт на участъци от велоалеите на града, извън регулярните планирани дейности по поддръжка, винаги се реагира своевременно и се осъществява измитане на алеите и при нужда се извършват съответни СМР за възстановяване на физически компрометирани участъци по трасетата.
На въпрос 6: Община Бургас възлага поддръжката на физическата вело-инфраструктура, чрез възлагане на поддържащи фирми. Графиците за поддържане на физическата инфраструктура и за почистване са в зависимост от местоположението на велоалеите и се възлагат на съответните изпълнители по договорите за поддръжка. Контролът се осъществява от съответните ресорни специалисти на Община Бургас. Отговорни по контрола на извършените действия за почистване на растителността в габарита на алеята и състояние на настилките са специалисти „КИОБ" при съответната териториална дирекция. За конкретните участъци са взети своевременни мерки.
На въпрос 7: Не се планира.
На въпрос 8: Изградената в района на кръговото инфраструктура е част от проекта и е изградена и въведена в експлоатация съгласно предвижданията на ТИП, в съответствие с изискванията на ЗУТ и съответните норми за проектиране и строителство.
На въпрос 9: Изградената инфраструктура е част от проекта и е изградена и въведена в експлоатация съгласно предвижданията на ТИП, в съответствие с изискванията на ЗУТ и съответните норми за проектиране и строителство.
На въпрос 10: От км 5+650 до км 5+950 по трасето на велоалеята същата прекъсва, поради навлизане в защитена местност „Пода". В този участък настилката е от естествени материали, съгласно специално изискване на РИОСВ, свързано с мерките за защита на местообитанията на птиците. Към момента информацията в платформата е следната: 300 метра – прекъснато трасе, възможност за преминаване и в двете посоки, неасфалтиран участък – естествен терен. Платформата отразява схематично трасетата на велосипедната мрежа в гр. Бургас.
На въпрос 11: Изградената инфраструктура от велосипедна мрежа е част от проекта и е изградена и въведена в експлоатация съгласно предвижданията на ТИП, в съответствие с изискванията на ЗУТ и съответните норми за проектиране и строителство. В проекта има участъци, които са предвидени и върху тротоарни настилки в съответствие с чл.39 на Наредба N РД-02-20-2 за планиране и проектиране на комуникационно транспортната система на урбанизираните територии.
На въпрос 12: Настилката там е естествена от характерните за терена природни материали, съгласно специално изискване на РИОСВ, свързано с мерките за защита на местообитанията на птиците.
На въпрос 13: Да обхваща тревата около мантинелата.
На въпрос 14: Велоалеите на Бургас се изграждат съгласно одобрени ТИП, в съответствие с: Наредба N2 за планиране и проектиране на комуникационно-транспортни системи на урбанизираните територии от 2004 г. и Наредба N РД-02-20-2 за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии и всички останали действащи нормативни уредби от 20.12.2017 г. Конкретните изисквания за ширини на алеите са описани в съответните нормативни документи.
На въпрос 15: Отсечката която минава покрай хотела, откъм охраната при паркинга на хотела не е част от проекта „Интегриран градски транспорт на Бургас" В схемата на Смарт Бургас е отразена възможност за преминаване между велоалеите на два основни булеварда. За отсечката след Медицинския колеж, преди хотел „Космос" трасето се стеснява, за да бъдат запазени съществуващите дърветата в този участък. Двупосочно преминаване в участъка е на лице. Запазени са и дърветата. Фактическото състояние „споделена“ е отразено в платформата СмартБургас.
На въпрос 16: В проекта няма такъв индикатор, поради което не може да бъде предоставен
На въпрос 17: Да съобразено е. Велоалеите, отразени в платформата са схематично представени и в съответствие с одобрената проектната документация.
Настоящото решение, съдържащо исканата информация да бъде изпратено на посочения електронен адрес и публикувано на Платформата за достъп до обществена информация.
Контрол по изпълнение на решението възлагам на Мария Димова – главен юрисконсулт, дирекция „Управление на общинската собственост“.
ВЕСНА БАЛТИНА
За Заместник-кмет „Строителство, инвестиции и регионално развитие“
Съгл. Заповед № 4118/04.12.2024 г.
124
Дата | Процес |
---|---|
29.07.2024 10:04 | Подаване на заявление |
29.07.2024 10:15 | Изпратено към деловодна система |
29.07.2024 12:15 | Потвърждение от деловодна система |
26.08.2024 14:02 | Крайно решение (Одобрено) |
11.12.2024 10:48 | Крайно решение (Одобрено) |
21.01.2025 09:45 | Крайно решение (Одобрено) |