Заявление от Физическо лице до Държавна агенция "Национална сигурност" от 30.12.2024
Рег. №: 1736759377-13.01.2025 | Държавна агенция "Национална сигурност" | Оставено без разглеждане | Дата на подаване: 30.12.2024 |
Първият ми въпрос е свързан с правната рамка, която регулира достъпа на институции като Министерство на външните работи (МВР), Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“ (ГД БОП), Националната служба за сигурност и други звена към интернет трафика на гражданите. Има ли ясни правни ограничения, които определят обхвата на правомощията на тези институции да имат достъп до личните съобщения и комуникации на гражданите в интернет, като текстови съобщения, имейли, изображения, изпращани чрез платформи Gmail (google.com), Yahoo Mail (yahoo.com), Outlook (outlook.com), Hotmail (hotmail.com), ProtonMail (protonmail.com), Zoho Mail (zoho.com), Mail.com (mail.com), iCloud Mail (icloud.com), ABV Mail (abv.bg), Mail.ru (mail.ru), Yandex.Mail (yandex.com), GMX (gmx.com), Tutanota (tutanota.com)? Какви са границите на тези правомощия и как се гарантира, че при тяхното изпълнение не се нарушават правата ни на личен живот и на лична кореспонденция?
Вторият ми въпрос е свързан с техническите възможности за осъществяване на мониторинг, ако това е разрешено по закон. Как се осъществява записването на интернет трафика на всички граждани и кои ресурси се използват за това? Използват ли се партньорства с интернет доставчици, които да предоставят достъп до потребителски данни, когато това е разрешено от закона? Какви мерки са предприети, за да се гарантира, че при криптирани комуникации достъпът до тях не нарушава конфиденциалността на съобщенията? И най-важното - какви механизми съществуват, за да се предотврати потенциалната опасност от използването на информацията от злонамерени лица за кражба на лични данни или други престъпни действия?
Третият ми въпрос е свързан с доверието на гражданите към интернет платформите, които използваме за комуникация. Какви гаранции съществуват, че личната ни кореспонденция остава защитена и не подлежи на несанкционирано проследяване от трети лица? Съществуват ли закони и регулации, които защитават конфиденциалността на личните ни данни и как точно те се прилагат в практиката? Как гражданите могат да бъдат уверени, че тяхната онлайн комуникация не е подложена на мониторинг без съдебно разрешение? Как се гарантира спазването на тези разпоредби?
Решение
Дата: 13.01.2025
Причина за оставяне без разглеждане:
Заявлението е оставено без разглеждане на основание чл. 25, ал. 2 от ЗДОИ.Документи:
1 | Уведомително писмо |
85
Дата | Процес |
---|---|
13.01.2025 11:09 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |