Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Мизия от 05.08.2020

Рег. №: 1596632022738-05.08.2020 | Общинска администрация - Мизия | Одобрено | Дата на подаване: 05.08.2020 | Срок:19.08.2020

Юридическо лице |

Уважаеми г-н/г-жо кмет, Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва: 1. Общината има ли приета програма за овладяване на популацията на безстопанственитеживотни на територията й съгласно изискванията, разписани в чл. 40, ал. 3 от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) (обн., ДВ, бр. 13 от 08.02.2008 г., в сила от 31.01.2008 г., изм., бр. 58 от 18.07.2017 г., в сила от 18.07.2017 г., бр. 17 от 23.02.2018 г.)? Има ли план или процедура за организиране на изпълнението на програмата? 2. Има ли регистриран или в процес на регистрация приют за безстопанствени животни с цел изпълнение на разпоредбата на чл. 41 от ЗЗЖ на територия на общината и с какъв капацитет? Ако не, има ли договори с други общини за ползване на приют или за осъществяване на дейности по овладяване на популацията на безстопанствените животни? 3. Общината има ли сключен актуален договор с регистриран ветеринарен лекар за извършване на ветеринаромедицинските интервенции на безстопанствените животни? 4. Колко са преброените безстопанствени кучета за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно за всяка година. Какъв метод е използван за преброяването? 5. Колко са обработените безстопанствени кучета по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва; заловени; кастрирани; лекувани; починали; осиновени; върнати по местата на залавянето им; настанени в регистриран приют; евтаназирани. 6. Колко са обработените безстопанствени котки по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва: заловени; кастрирани; лекувани; починали; осиновени; върнати по местата на залавянето им; настанени в регистриран приют; евтаназирани. 7. Кой и по какъв начин извършва залавянето и транспортирането на безстопанствените животни? 8. Как се маркират обработените животни? Води ли се и от кого електронен и/или хартиен регистър за същите? 9. От началото на 2015 г. До настоящия момент общината организирани ли са комуникационни кампании срещу изоставянето на домашни кучета и котки и/или за осиновяването на безстопанствени кучета и котки? 10. От началото на 2015 г. до настоящия момент общината сътрудничили ли си с направителствени организации или с доброволци за овладяване на популацията от безстопанствени животни? Как се осъществява сътрудничеството? 11. Какъв е бил бюджетът на общината за извършване на дейностите, свързани с овладяването на популацията от безстопанствените животни, през 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 и предвидения бюджет за 2020 г. по години? Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем кка се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики. 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 19.08.2020

Р Е Ш Е Н И Е № 15 / 19.08.2020г. гр.Мизия Подписаната ДЕСИСЛАВА ЦВЕТАНОВА ЛЕХЧЕВСКА – СЕКРЕТАР НА ОБЩИНА МИЗИЯ оправомощена със Заповед № РД.11-88 / 12.02.2020 г.на Кмета на Община Мизия,след като се запознах и разгледах Заявление за предоставяне на достъп до обществена информация с вх.№ 63.00-46/05.08.2020 г. УРИ 1596632022738-05.08.2020 г.на Платформата за достъп до обществена информация, подадено от Сдружение “Съдействие и подкрепа за информирано общество” с ЕИК 177226461,със седалище и адрес за управление:гр.Елин Пелин 2100 ,община Елин Пелин,”№ 29,пл.”Независмост”№ 14; Адрес за кореспонденция: гр.Елин Пелин 2100 ,община Елин Пелин,”№ 29,пл.”Независмост”№ 14; и от фактическа и правна страна взех предвид следното : Заявителят отправя искане за предоставяне на достъп до обществена информация относно: 1.Общината има ли приета програма за овладяване на популацията на безстопанствените животни на територията на й съгласно изискванията, разписани в чл.40, ал.3 от Закона за защита на животните (ЗЗЖ)? Има ли план или процедури за организиране на изпълнението на програмата? 2.Има ли регистриран или в процес на регистрация приют за безстопанствени животни с цел изпълнение на разпоредбата на чл.41 от ЗЗЖ на територията на общината и с какъв капацитет? Ако не, има ли договори с други общини за ползване на приют или за осъществяване на дейности по овладяване на популацията на безстопанствените животни 3.Общината има ли сключен актуален договор с регистриран ветеринарен лекар за извършване на ветеринарномедицинските интервенции на безстопанствените животни? 4.Колко са преброените безстопанствени кучета за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно за всяка година. Какъв метод е използван за преброяването? 5.Колко са обработените безстопанствени кучета по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва: заловени, кастрирани, лекувани, починали, осиновени, върнати по местата на залавянето им, настанени в регистриран приют, евтаназирани. 6. Колко са обработените безстопанствени котки по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва: заловени, кастрирани, лекувани, починали, осиновени, върнати по местата на залавянето им, настанени в регистриран приют, евтаназирани. 7.Кой и по какъв начин извършва залавянето и транспортирането на безстопанствените животни? 8.Как се маркират обработените животни? Води ли се и от кого електронен и/или хартиен регистър на същите? 9.От началото на 2015г. до настоящия момент в общината организирани ли са комуникационни кампании срещу изоставянето на домашни кучета и котки и/или за осиновяване на безстопанствени кучета и котки? 10.От началото на 2015г. до настоящия момент общината сътрудничи ли си с неправителствени организации или с доброволци за овладяване популацията от безстопанствени животни? Как се осъществява сътрудничеството? 11. Какъв е бил бюджетът на общината за извършване на дейностите, свързани с овладяване на популацията на безстопанствени животни, през 2017, 2018, 2019 и предвиденият бюджет за 2020г. по години? Заявлението е ОСНОВАТЕЛНО .Мотиви: Съгласно чл.2,ал.1 от Закона за достъп до обществена информация /ЗДОИ/, обществена информация е всяка информация ,свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти.Съгласно чл.3,ал.1 от ЗДОИ ,този закон се прилага за достъп до обществена информация ,която се създава или съхранява от държавните органи и органите на местното самоуправление в Република България. Според регламентацията на чл. 9 от ЗДОИ обществената информация е два вида-официална и служебна. В разпоредбата на чл. 10 от ЗДОИ е посочено, че официална е информацията, която се съдържа в актовете на държавните органи и на органите на местното самоуправление при осъществяване на техните правомощия. Информацията, която е поискана следва да се определи като официална обществена информация по смисъла на чл. 10 от ЗДОИ, поради това, че е била създадена по повод дейността на органа и неговата администрация. Достъпът до официална обществена информация е свободен . Заявителят отправя искане информацията да му бъде предоставена по електронен път на електронен адрес : aisociety20@gmail.com; С оглед на гореизложеното и на основание чл.28, ал.2 от Закона за достъп до обществена информация РЕШИХ: РАЗРЕШАВАМ ПЪЛЕН достъп до обществена информация относно : 1.Общината има ли приета програма за овладяване на популацията на безстопанствените животни на територията на й съгласно изискванията, разписани в чл.40, ал.3 от Закона за защита на животните (ЗЗЖ)? Има ли план или процедури за организиране на изпълнението на програмата? 2.Има ли регистриран или в процес на регистрация приют за безстопанствени животни с цел изпълнение на разпоредбата на чл.41 от ЗЗЖ на територията на общината и с какъв капацитет? Ако не, има ли договори с други общини за ползване на приют или за осъществяване на дейности по овладяване на популацията на безстопанствените животни 3.Общината има ли сключен актуален договор с регистриран ветеринарен лекар за извършване на ветеринарномедицинските интервенции на безстопанствените животни? 4.Колко са преброените безстопанствени кучета за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно за всяка година. Какъв метод е използван за преброяването? 5.Колко са обработените безстопанствени кучета по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва: заловени, кастрирани, лекувани, починали, осиновени, върнати по местата на залавянето им, настанени в регистриран приют, евтаназирани. 6. Колко са обработените безстопанствени котки по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва: заловени, кастрирани, лекувани, починали, осиновени, върнати по местата на залавянето им, настанени в регистриран приют, евтаназирани. 7.Кой и по какъв начин извършва залавянето и транспортирането на безстопанствените животни? 8.Как се маркират обработените животни? Води ли се и от кого електронен и/или хартиен регистър на същите? 9.От началото на 2015г. до настоящия момент в общината организирани ли са комуникационни кампании срещу изоставянето на домашни кучета и котки и/или за осиновяване на безстопанствени кучета и котки? 10.От началото на 2015г. до настоящия момент общината сътрудничи ли си с неправителствени организации или с доброволци за овладяване популацията от безстопанствени животни? Как се осъществява сътрудничеството? 11. Какъв е бил бюджетът на общината за извършване на дейностите, свързани с овладяване на популацията на безстопанствени животни, през 2017, 2018, 2019 и предвиденият бюджет за 2020г. по години? на Заявителя – Сдружение “Съдействие и подкрепа за информирано общество” с ЕИК 177226461,със седалище и адрес за управление:гр.Елин Пелин 2100 ,община Елин Пелин,”№ 29,пл.”Независмост”№ 14; Адрес за кореспонденция: гр.Елин Пелин 2100 ,община Елин Пелин,”№ 29,пл.”Независмост”№ 14; На основание чл. 34,ал.3 от ЗДОИ информацията да бъде предоставена на заявителя в електронен вид на електронни адрес: : aisociety20@gmail.com , едновременно с решението за достъп, съгласно чл.35,ал.3 от Закона за достъп до обществена информация. Съгласно чл.35,ал.3 изречение последно от ЗДОИ за получаване на информацията не се заплащат разходи. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – Враца в 14-дневен срок от датата на получаването му чрез Кмета на община Мизия. СЕКРЕТАР НА ОБЩИНА МИЗИЯ : ДЕСИСЛАВА ЛЕХЧЕВСКА

72

Дата Процес
05.08.2020 15:53 Подаване на заявление
05.08.2020 15:53 Изпратено към деловодна система
05.08.2020 16:30 Потвърждение от деловодна система
19.08.2020 17:06 Крайно решение (Оставено без разглеждане)