Заявление от Физическо лице до Агенция за държавна финансова инспекция от 12.05.2019

Рег. №: 1557656567526-12.05.2019 | Агенция за държавна финансова инспекция | Информацията не съществува | Дата на подаване: 12.05.2019 | Срок:26.05.2019

Физическо лице |

0875 337742 |

ОП Ид. № 878, ОП Ид. № 929 и ОП Ид. № 1191 Желая да получа информация за следното: 1. На какво основание са проведени процедури за възлагане на обществени поръчки, при положение, че предметът попада в изключенията по приложното поле по Чл. 13, ал. 1, т. 14 на ЗОП? 2. Какъв е изборът на метод за определяне на прогнозната стойност на цитираните обществени поръчки? 3. Има ли несъответствие между клаузите на Договор Д-34/21.08.17 г. (Приложение № 2, т. 2. Обхват на работата, 2.1. Видове дейност – „Научният ръководител на теренните археологически проучвания е длъжен да осигури … теренна консервация на археологическия обект и на находките, в случай че не налага“) и ОП Ид. № 1191 с предмет „Извършване на аварийни консервационни работи на археологически структури, част от археологически обект 2 – Зелен дол от км 359+625 до км 360+080 по трасето на АМ „Струма“, Лот 3.1“? Защо се налага допълнително финансиране за дейност, включена в Договор Д-34/21.08.17 г.? Защо същата дейност не е била осъществена в съответствие с Техническата спецификация по договора? 4. Въз основа на каква експертиза възложителят по посочените ОП одобрява приложените доклади, отчети и друго? Има ли методика, която да установи правомерността на научната оценка ? 5. Договорите по цитираните ОП съдържат ли нарушение на ЗКН (Чл. 150 и 151) чрез предварително определяне на „лица, които са посочени, че ще получат разрешение за теренно археологическо проучване“ (Приложение № 2, т. 4.7)? ЗКН изрично определя набор от документи, които се подават всяка година и за които не съществува основание да се твърди, че ще бъдат предоставени от въпросните лица в годината на кандидатстване за разрешително. 6. Има ли нарушения на ЗКН в Чл. 161, ал. 1, който гласи: „Осъществяването на инвестиционни проекти на физически и юридически лица в територии, за които има данни за наличие на археологически обекти, задължително се предхожда от предварителни археологически проучвания, с които се установява дали те няма да бъдат засегнати или нарушени. На археологическите обекти, разкрити при тези проучвания, се провеждат спасителни разкопки преди началото на строителните работи.“ и документацията, свързана с изпълнението на цитираните ОП, където археологическите проучвания са проведени с разрешително за редовни (а не за спасителни) проучвания № 11/17.02.2017 г. и № 41/12.03.2018 г.?

Решение


Дата: 21.10.2019

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ТОДОРОВА, В Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) е постъпило заявление с вх. № ЗИ-01-59/08.10.2019 г. по реда на Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) във връзка със заявление за достъп до обществена информация с УИН № 1557656567526-12.05.2019 г., препратено от Платформата за достъп до обществена информация, поддържана от администрацията на Министерския съвет, по повод на подадено от Вас заявление, с което искате да Ви бъде предоставен достъп до следената информация: „ОП Ид. № 878, ОП Ид. № 929 и ОП Ид. № 1191: 1. На какво основание са проведени процедури за възлагане на обществени поръчки при положение, че предметът попада в изключенията по приложното поле по чл. 13, ал. 1, т. 14 на ЗОП? 2. Какъв е изборът на метод за определяне на прогнозната стойност на цитираните обществени поръчки? 3. Има ли несъответствие между клаузите на Договор Д-34/21.08.17 г. (Приложение № 2, т. 2. Обхват на работата, 2.1 Видове дейност – „Научният ръководител на теренните археологически проучвания е длъжен да осигури …теренна консервация на археологическия обект и на находките, в случай че не се налага“) и ОП № 1191 с предмет „Извършване на аварийни консервационни работи на археологически структури, част от археологически обект 2 – Зелен дол от км 359+625 до км 360+080 по трасето на АМ „Струма“, Лот 3.1“? Защо се налага допълнително финансиране за дейност, включена в Договор Д-34/21.08.17 г.? Защо същата дейност не е била осъществена в съответствие с Техническата спецификация по договора? 4. Въз основа на каква експертиза възложителят по посочените ОП одобрява приложените доклади, отчети и друго? Има ли методика, която да установи правомерността на научната оценка? 5. Договорите по цитираните ОП съдържат ли нарушение на ЗКН ( чл. 150 и чл. 151) чрез предварително определяне на лица, които са посочени, че ще получат разрешение за теренно археологическо проучване“ (Приложение № 2, т.4.7)? ЗКН изрично определя набор от документи, които се подават всяка година и за които не съществува основание да се твърди, че ще бъдат предоставени от въпросните лица в годината на кандидатстване на разрешително. 6. Има ли нарушения на ЗКН в чл. 161, ал. 1, който гласи:“ Осъществяването на инвестиционни проекти на физически и юридически лица в територии, за които има данни за наличие на археологически обекти, задължително се предхожда от предварителни археологически проучвания, с които се установява дали те няма да бъдат засегнати или нарушени. На археологическите обекти, разкрити при тези проучвания се провеждат спасителни разкопки преди началото на строителните работи“ и документацията, свързана с изпълнението на цитираните ОП, където археологическите проучвания са проведени с разрешително за редовни (а не за спасителни) проучвания № 11/17.02.2017 г. и № 41/12.03.2018 г.?“ След направена проверка се установи, че цитираните обществени поръчки с Ид. № 878, ОП Ид. № 929 и ОП Ид. № 1191 са проведени от Агенция „Пътна инфраструктура“, като същите не са проверявани от органите на АДФИ, поради което АДФИ не разполага с информацията, която е предмет на заявлението. Съгласно разпоредбата на чл. 32, ал. 1 от ЗДОИ, когато органът не разполага с исканата информация, но има данни за нейното местонахождение, в 14-дневен срок от получаване на заявлението той препраща съответно заявлението, като уведомява за това заявителя. Предвид гореизложеното, на основание чл. 32, ал. 1 от ЗДОИ, Ви уведомяваме, че заявлението за достъп до обществена информация е препратено по компетентност на Агенция „Пътна инфраструктура“, Централно управление, с адрес: гр. София, ПК 1606, пл. „Македония“ № 3.

394

Дата Процес
12.05.2019 13:22 Подаване на заявление
12.05.2019 13:22 Изпратено към деловодна система
08.10.2019 10:20 Потвърждение от деловодна система
21.10.2019 14:23 Крайно решение (Оставено без разглеждане)