Заявление от Физическо лице до Министерство на вътрешните работи от 21.07.2023

Рег. №: 1689953850483-21.07.2023 | Министерство на вътрешните работи | Одобрено | Дата на подаване: 21.07.2023 | Срок:07.08.2023

Физическо лице |

1. Има ли утвърдена процедура за прекратяване на регистрация на превозно средство от собственик в случаите, когато регистрационните табели и/или регистрационният талон не са налични поради: а. Предоставяне за ползване на превозното средство на упълномощено лице, с което не може да бъде установен контакт, поради промяна на адресна регистрация, напускане на страната или смърт; б. Загуба на регистрационните табели и документи при разкомплектоване на превозното средство; в. Загуба на регистрационните табели и документи при престой в частен имот на упълномощено да ползва автомобила лице. 2. Какво предвижда въпросната процедура и какви са стъпките, които собственикът на превозно средство, на което не са налични регистрационните табели и документи, трябва да предприеме, за да прекрати регистрацията му в КАТ? 3. Сведена ли е въпросната процедура до знанието на служителите на МВР в районните управления и подразделенията на КАТ? 4. Какви санкции са предвидени за служители на МВР, които отказват да изпълнят въпросната процедура?

Решение


Дата: 02.08.2023

Предоставяне на достъп до обществена информация по заявление с вх. № 812104-252/24.07.2023 г. по описа на Министерство на вътрешните работи от г-н ……………………. с адрес за кореспонденция: ………………… и с адрес на електронна поща: …………………………. След като се запознах с гореописаното заявление, с приложените доказателства и административната преписка, установих следното: Господин …………………. e подал заявление за достъп до обществена информация с вх. № 812104-252/24.07.2023 г. до Министерство на вътрешните работи, с което на основание Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) е поискал да му бъде предоставена информация относно следното: “1. Има ли утвърдена процедура за прекратяване на регистрация на превозно средство от собственик в случаите, когато регистрационните табели и/или регистрационният талон не са налични поради: а. Предоставяне за ползване на превозното средство на упълномощено лице, с което не може да бъде установен контакт поради промяна на адресна регистрация, напускане на страната или смърт; б. Загуба на регистрационните табели и документи при разкомплектоване на превозното средство; в Загуба на регистрационните табели и документи при престой в частен имот на упълномощеното да ползва автомобила лице. 2. Какво предвижда въпросната процедура и какви са стъпките, които собственикът на превозно средство, на което не са налични регистрационните табели и документи, трябва да предприеме , за да прекрати регистрацията му в КАТ? 3. Сведена ли е въпросната процедура да знанието на служителите на МВР в районните управления и подразделенията на КАТ? 4. Какви санкции са предвидени за служителите на МВР, които отказват да изпълнят въпросната процедура?“ В заявлението не е посочена предпочитана форма за предоставяне на достъп до исканата информация, но е предоставен адрес на електронна поща: ………………. Със заповед рег. № 8121з-951/20.06.2023 г. министърът на вътрешните работи е определил директора на дирекция „Правно-нормативна дейност“ (ДПНД) да разглежда заявленията за достъп до обществена информация, постъпили в МВР по реда на ЗДОИ, да издава съответните решения или уведомления по тях, както и да уведомява писмено заявителя за решението. Във връзка с постъпилото заявление и с оглед естеството на информацията, достъп до която е поискан със заявлението, на основание чл. 19 и чл. 20 от Вътрешните правила за организацията на работата в МВР по постъпили заявления по Закона за достъп до обществена информация, утвърдени със заповед № 8121з-73/28.01.2016 г. на министъра на вътрешните работи, изменени и допълнени със заповед № 8121з-616/27.05.2019 г. и заповед № 8121з-1408/30.12.2020 г., е изискана информация и становище от компетентната структура в МВР, като й е изпратено и копие на заявлението. Предоставена е информация и становище по поставените въпроси от компетентната структура. Търсената информация не представлява държавна тайна по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация и не е служебна тайна, включена в Списъка на категориите информация, подлежащи на класификация като служебна тайна, обявен със заповед № 8121з-878/24.07.2015 г. на министъра на вътрешните работи, изменена и допълнена със заповед № 8121з-1433/24.11.2017 г. Тя представлява обществена информация и може да бъде предоставена на заявителя по реда на ЗДОИ. По въпроси № 1 и № 2 от заявлението предоставям следната информация: Процедурата по прекратяване на регистрацията на превозно средство е уредена в чл. 143, ал. 6 от Закона за движение по пътищата (ЗДвП), обн. ДВ. бр.20 от 5 март 1999г. Визираната разпоредба на чл. 143, ал. 6 от ЗДвП има следното съдържание – „Прекратяване на регистрацията на регистрирано пътно превозно средство се извършва с отбелязване в свидетелството за регистрация въз основа на писмено заявление от собственика и предоставяне на табелите с регистрационните номера. Със заявлението собственикът на пътното превозно средство представя документи, че то е прието за разкомплектуване, или декларация за съхраняването му в частен имот по образец, утвърден със заповед на министъра на околната среда и водите и съгласуван с министъра на вътрешните работи.“. Съгласно разпоредбите на чл. 18 и чл. 18 а от Наредба № I-45 от 24 март 2000 г. за регистриране, отчет, спиране от движение и пускане в движение, временно отнемане, прекратяване и възстановяване на регистрацията на моторните превозни средства и ремаркета, теглени от тях, и реда за предоставяне на данни за регистрираните пътни превозни средства, издадена от министъра на вътрешните работи, обн. ДВ. бр.31 от 14 април 2000г. (Наредбата, Наредба № I-45 от 24 март 2000 г.) при прекратяване на регистрацията собственикът представя документ за самоличност и подава заявление, което се попълва служебно и се подписва от него. Към заявлението, собственикът представя свидетелство за регистрация на превозното средство, документ, че превозното средство е прието за разкомплектоване или декларация по образец за съхраняване на ПС в частен имот. Съгласно чл. 19 от Наредбата при прекратяване на регистрацията на основание чл.18, т. 1 се предоставят табелите с регистрационен номер. Ако табелите с регистрационен номер са откраднати или изгубени и отговорят на българските стандарти БДС 15980 и БДС ISO 1791 или Регламент (ЕО) № 2411/98 на Съвета от 3 ноември 1998 г., прекратяване на регистрацията се извършва след обявяването им за издирване в съответните звена на МВР. Ако табелите с регистрационен номер са откраднати или изгубени и същите не отговарят на българските стандарти БДС 15980 и БДС ISO 7591 или Регламент (ЕО) № 2411/98 на Съвета от 3 ноември 1998 г., прекратяване на регистрацията се извършва след писмено деклариране на тези обстоятелства от собственика. Представените табели се изземват и унищожават. По въпрос № 3 от заявлението предоставям следната информация: Съгласно Наредба № I-45 от 24 март 2000 г. и правила за дейностите по регистрация и идентификация на ППС рег.№ ОА -1821/20.02.2012 г. на главния секретар на МВР е изготвен технологичен ред за организация на работата в пунктовете за регистрация към звената „Пътна полиция“. По въпрос № 4 от заявлението предоставям следната информация: Съгласно Глава осма „Дисциплинарна практика“ от Закона за Министерство на вътрешните работи, обн. ДВ. бр.53 от 27 юни 2014 г., държавните служители в МВР, които са нарушили служебната дисциплина се наказват със съответно предвидените наказания- Организацията на дейността по установяване на дисциплинарни нарушения на служителите се определят от Инструкция № 8121з-877/06.07.2021 г. за дисциплината и дисциплинарната практика в МВР, издадена от министъра на вътрешните работи и обн. ДВ. бр.59 от 16 юли 2021 г. Тъй като в заявлението не посочено по какъв начин заявителят иска да му бъде предоставена информация, но е предоставен електронен адрес за кореспонденция, е налице основание по чл. 34, ал. 3 и чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ, като и чл. 26, ал. 1, т. 3 от Вътрешните правила за организация на работата в Министерството на вътрешните работи по постъпили заявления по ЗДОИ решението да бъде изпратено по електронен път, на посочения в заявлението адрес на електронна поща: ………………… Ако заявителят е променил адреса на електронната поща, за което административният орган не е уведомен, или посочения адрес е неверен или несъществуващ, информацията се смята за получена от датата на изпращането. Поради това и на основание чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ, във вр. с чл. 5, ал. 1 от Вътрешните правила за организацията на работата в МВР по постъпили заявления по ЗДОИ, Р Е Ш И Х: Предоставям на г-н ………………………….достъп до наличната в МВР информация, поискана със заявление с вх. № 812104-252/24.07.2023 г. по описа на Министерство на вътрешните работи. Информация е обективирана в мотивите на настоящото решение и представлява неразделна част от него. Директорът на дирекция „Координация и информационно-аналитична дейност”- МВР да изпрати настоящото решение на заявителя по реда на 34, ал. 3 и чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ на посочения адрес на електронна поща: ……………………… като представи към административната преписка доказателства за изпращането, както и да уведоми заявителя за същото чрез Платформата за достъп до обществена информация, поддържана от администрацията на Министерския съвет, съгласно чл. 15в от ЗДОИ. На основание чл. 40, ал. 1 от ЗДОИ във връзка с чл. 149 от АПК решението подлежи на оспорване пред съответния административен съд, в 14-дневен срок от съобщаването му.

19978

Дата Процес
21.07.2023 18:37 Подаване на заявление
21.07.2023 18:37 Изпратено към деловодна система
24.07.2023 09:20 Потвърждение от деловодна система
02.08.2023 11:55 Крайно решение (Оставено без разглеждане)