Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Бургас от 17.02.2020

Рег. №: 1581938488069-17.02.2020 | Общинска администрация - Бургас | Одобрено | Дата на подаване: 17.02.2020 | Срок:02.03.2020

Физическо лице |

Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: глоби, наложени за неправилно паркиране на МПС на територията на общината за периода 2015-2019 г. вкл.; глоби, наложени за нарушения, свързани с отпадъците, по реда и на основанията по Закона за управление на отпадъците (ЗУО) за периода 2015-2019 г.вкл.; сключените договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества от кмета или общината за периода 2015-2019 г. вкл., както следва: 1. Колко глоби за неправилно паркиране са наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 2. Какъв е общия размер на наложените глобиза за периода 2015-2019 г. вкл.? 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл.? 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 6. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация, които имат правомощие на територията на общината да съставят актове за нарушения, свързани с отпадъците, по реда и на основанията по Закона за управление на отпадъците (ЗУО) и по Наредбата за управление на отпъдъците, приета от Общинския съвет, на основание чл. 22 от ЗУО. 7. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация (ако има такива), които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 6. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 8. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за наршения, свързани с отпадъците. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжностни лица по т. 6, 7, 8? Има ли изискване да са завършили спeциалност "екология" или свързана с екологията специалност? Преминали ли са някакаво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците, респ. преминават ли периодично такова? 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование, в хода на което е изучавало правни дисциплини и какви? 11. Моля, предоставете ми електронно копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запозная с информацията в тях. 12. Ако длъжностните лица по т. 6, 7, 8 са овластени за съответните действия с Ваша заповед или заповед на друго длъжностно лице, моля, предоставете ми този акт, за да се запозная с информацията в него. 13. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на горните нормативни актове - по т. 6? 14. За какво разходвате приходите по т. 13 - целево за ликвидиране последиците от отпадъците и справяне с проблема с тях или за друго? 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества от кмета или общината за периода 2015-2019 г. вкл.? 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл.? 17. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е кмета на общината или общината и ако да - по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет? 18. В какъв размер са били разходите на общината за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019 г. вкл.? 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям три имена и постоянен адрес – КРИСТИАН ИВОВ МИЛЕНОВ, Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т.4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната ми поща, посочен в настоящото заявление, ivan13@abv.bg, на компютърни файлове в удобен за Вас формат - pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция –Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 02.03.2020

ОБЩИНА БУРГАС 8000 Бургас, ул.”Александровска” № 26 тел. централа: 056/ 84 09 15-19; факс: 056/ 84 13 14 www.burgas.bg; електронна поща: obshtina@burgas.bg Р Е Ш Е Н И Е №58-00-95/2/02.03.2020 г. В Община Бургас е постъпило заявление за достъп до обществена информация, регистрирано с вх. № 58-00-95/17.02.2020 г., чрез Платформата за достъп до обществена информация УРИ 1581938488069-17.02.2020 г. от Кристиан Ивов Миленов, с адрес: гр. София 1618, ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8, п. к. 1618, за предоставяне на наличната в Общинска администрация-Бургас информация относно: глоби, наложени за неправилно паркиране на МПС на територията на общината за периода 2015-2019 г., вкл.; глоби, наложени за нарушения, свързани с отпадъците, по реда и на основанията на Закона за управление на отпадъците ( ЗУО ) за периода 2015-2019 г., вкл.; сключените договори за абонаментно обслужване с адвокати и адвокатски дружества от Кмета на общината за периода 2015-2019 г. вкл., както следва: 1. Колко глоби за неправилно паркиране са наложени за периода 2015-2019 г, вкл.?; 2. Какъв е общия размер на наложените глоби за периода 2015-2019 г. вкл.?; 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл.? 4. Какъв е общия размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019 г. вкл.?; 5. Какъв е общия размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл?; 6. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация, които имат правомощие на територията на общината да съставят актове за нарушения, свързани с отпадъците, по реда и на основанията на Закона за управление на отпадъците ( ЗУО ) и по Наредбата за управление на отпадъците, приета от Общинския съвет, на основание чл. 22 от ЗУО?; 7. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация (ако има такива), които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 6. Ако няма такива лица, да се посочи това обстоятелство; 8. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за нарушения, свързани с отпадъците. Ако няма такива лица да се посочи това обстоятелство; 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжностни лица по т. 6, 7, 8? Има ли изискване да са завършили специалност „екология“ или свързана с екологията специалност? Преминали ли са някакво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците, респ. преминават ли периодично такова?; 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование в хода на което е изучавало правни дисциплини и какви?; 11. Да се предоставят електронни копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 за запознаване с информацията в тях; 12. Ако длъжностните лица са овластени за съответните действия със заповед на Кмета или друго длъжностно лице, да се предостави този акт, за запознаване с информацията в него; 13. Какъв е общия размер на приходите, постъпили в общинския бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за горните нормативни актове по т. 6?; 14. За какво се разходват приходите по т. 13 – целево за ликвидиране последиците от отпадъците и справяне с проблема с тях или за друго?; 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества от Кмета или Общината за периода 2015-2019 г. вкл.?; 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл.?; 17. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е Кмета на общината или Общината и ако да – по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет?; 18. В какъв размер са били разходите на общината за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019 г. вкл.? Заявителят е посочил, че желае исканата информация да му бъде предоставена на посочения адрес на електронна поща: ivan13@abv.bg, на компютърни файлове във формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. При извършената проверка за допустимост на искането е установено, че заявлението е подадено от физическо лице с посочени данни, съгласно чл. 25, ал. 1 от ЗДОИ и е в предвидената от закона форма и съдържание, което обуславя конституирането на заявителя, като надлежна страна в административното производство. Разгледано по същество искането е основателно и на заявителя следва да се предостави наличната информация. За информация на заявителя, Закона за достъп до обществена информация не въвежда задължение за предоставяне на информация по посочени от заявителя критерии. За да се предостави достъп до обществена информация, същата следва да е налична, а наличната информация се предоставя във вида в който е създадена и се съхранява. Предвид изложеното и на основание чл. 28, ал. 2 и чл. 35, ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация и въз основа на правомощията, предоставени ми със Заповед №3868/13.12.2019 г. на Кмета на Община Бургас Р Е Ш И Х: ДА СЕ ПРЕДОСТАВИ на Кристиан Ивов Миленов, с адрес: гр. София 1618, ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8, п. к. 1618, наличната информация за периода 2015-2019 г., вкл., както следва: по т.1 – наложените глоби за неправилно паркиране: - от дирекция „Околна среда“: 731 бр.; - от дирекция „Управление при кризи, обществен ред и сигурност“ – 65030 броя; по т. 2. – общ размер на наложените глоби: от дирекция „Околна среда“ - 247 970 лв.; от дирекция „Управление при кризи, обществен ред и сигурност“- 2360905 лв.; по т. 3. Отменени глоби по съдебен ред: на дирекция „Околна среда“ 3 бр.; отменени от съда наказателни пос-тановления, издадени от дирекция „Управление при кризи, обществен ред и сигурност“ след обжалване: 61 бр.; по т. 4 и 5: На официалната страница на община Бургас, в раздел Бюджет са посочени размерите на: глоби, санкции и наказателни лихви - https://www.burgas.bg/bg/info/index/85; по т. 6: Лица, назначени на длъжност инспектор, старши инспектор и главен инспектор в дирекция „Околна среда“ /С. Узунова, Д. Бойчева М. Димитрова, С. Георгиев, М. Чанев, П. Петров, Д. Събчев, Г. Абозова, Й. Камбурова, Н. Стоянов, Д. Великова, М. Иванова, И. Стоянов, М. Тотева, Г. Вълканов, А. Ангелов, М. Иванов, А. Събева, Р. Караджова, В. Манчева, М. Банова; по т. 7: Няма упълномощени лица да налагат глоби с кви-танции и фишове по т. 6; по т. 8: Всички лица по т. 6 имат право да съставят предписания във връзка с отпадъците. Няма лица, упълномощени да налагат принудителни мерки; по т. 9: Съгласно Класификатор на длъжностите в администрацията лицата, кандидатстващи за по-зиция инспектор е нужно да имат висше образование като предпочитаните специалности за заемане на длъжност в дирекция „Околна среда“ са екология, химия, биология и право. В зави-симост от длъжността -инспектор, старши инспектор или главен инспектор, стажа трябва да съответства на минималния изискуем за съответната длъжност по Класификатора. Служите-лите в Дирекция „Околна среда“ периодично минават различни курсове на обучение, във връзка с длъжността, която изпълняват; по т. 10: Никое от лицата няма юридическо образо-вание; по т. 11: На заявителя се предоставя копие на длъжностна характеристика за инспек-тор; по т. 12: На заявителя се предоставя копие на Заповед № 1722/2015 г.; по т. 13: На офи-циалната страница на община Бургас, в раздел Бюджет са посочени размерите на: глоби, сан-кции и наказателни лихви - https://www.burgas.bg/bg/info/index/85; по т. 14: В отчетите на кмета на община Бургас е посочено за какво се използват средствата, събрани от глоби и сан-кции. Отчетите са публични и налични на официалната страница на Община Бургас https://www.burgas.bg/bg/info/index/391; по т. 15 и т. 16: Не са сключвани договори за абона-ментно правно обслужване с адвокати или адвокатски дружества; по т. 17 и т. 18: На основа-ние Решение на Постоянната комисия по правни въпроси към Общински съвет-Бургас от 18.07.2019 г. и при условията на чл. 24, ал. 1, т. 3 от Закона за адвокатурата и чл. 13, ал. 1, т. 7, б „а" от Закона за обществените поръчки през 2019 г. е сключен договор за извършване на правни услуги с адвокат от АК-Бургас. Предметът на договора е процесуално представителс-тво на Община Бургас, като кредитор в производството по търговско дело, пред Бургаски окръжен съд, образувано по молба за откриване на производство по несъстоятелност на „ПСФК Черноморец-Бургас" АД. Срокът на договора е до окончателното приключване на про-изводството по несъстоятелност. Разходите, съгласно договора за извършване на правни услуги е в размер на 33 170 (тридесет и три хиляди, сто и седемдесет лева] лева без ДДС, из-числен върху стойността на предявените от Община Бургас вземания срещу „ПСФК Черномо-рец-Бургас" АД в открито производство по несъстоятелност, съответстващо на минималния размер по чл. 7, ал. 3, т. 6 от Наредба № 1/09.07.2004 г. за минималните размери на адвокатски-те възнаграждения, приета с решение на Висшия адвокатски съвет. Посочения размер на въз-награждението се дължи до окончателното приключване на делото. Възнаграждението се изплаща на части, съгласно условията на договора. Настоящото решение, съдържащо исканата информация да бъде изпратено на посо-чения в заявлението електронен адрес: ivan13@abv.bg. Предоставената информация да бъде публикувана на Платформата за достъп до об-ществена информация. Контрол по изпълнение на решението възлагам на Мария Димова – главен юрисконсулт Дирекция „Управление на общинската собственост“. КРАСИМИР СТОЙЧЕВ Заместник-кмет „Финанси, бюджет и икономика“

91

Дата Процес
17.02.2020 13:21 Подаване на заявление
17.02.2020 13:21 Изпратено към деловодна система
17.02.2020 15:30 Потвърждение от деловодна система
02.03.2020 13:47 Крайно решение (Оставено без разглеждане)