Заявление от Физическо лице до Министерство на електронното управление от 24.04.2024
Рег. №: 1715160137-08.05.2024 | Министерство на електронното управление | Одобрено | Дата на подаване: 24.04.2024 |
Със заявлението се иска достъп до информация, с искане за достъп до обществена информация в отговор на следните въпроси:
1. От кога се въвежда в експлоатация и започва да се използва Автоматизираната информационна система „Платформа за производство за издаване на разрешения за пребиваване и работа“, т.нар. „Синя карта“?
2. В кой сайт е/ще бъде достъпна системата?
3. Кой може да подава заявления през системата?
4. Изисква ли се специален достъп?
5. Каква е цялата процедура по подаване на документите и тяхната обработка чрез системата?
Решение
Дата: 08.05.2024
Предоставям пълен достъп до исканата обществена информация, налична в Министерство на електронното управление в електронна форма, по реда на поставените въпроси, както следва:
1. В изпълнение на т. 3 от Решение № 239 на Министерския съвет от 1 април 2024 г., министърът на електронното управление издава заповед за внедряване в експлоатация на Автоматизираната информационна система „Платформа за производство за издаване на разрешения за пребиваване и работа (Системата) в срок до 14 дни след инсталирането, конфигурирането и настройката на програмните компоненти на всички нейни части в инфраструктурата на Държавния хибриден частен облак.
2. След финализиране на инсталирането, в процеса на внедряване на Системата в инфраструктурата на Държавния хибриден частен облак, ще бъде указан публичния адрес на който същата може да се достъпва.
3. Заявители в Системата могат да бъдат:
български юридически лица (или упълномощени лица), участващи в процедури свързани с издаването на разрешителни за пребиваване и работа на чужденци в Република България;
физически лица, граждани на трети страни, участващи в процедури свързани с издаването на разрешителни за пребиваване и работа на чужденци в Република България.
4. За заявяване на електронна услуга е необходима регистрация в Портала на електронното управление и валидно средство за електронна идентификация на лицата по предходата точка.
5. Заявяването на разрешение за пребиваване и работа по електронен път ще се осъществява след внедряване на Системата в експлоатация, като преди това е предвидено приемателното ѝ тестване, в изпълнение на т. 1 от Решение № 239 на Министерския съвет от 1 април 2024 г. Процедурата по подаване на документите и тяхната обработка чрез Системата ще се извършва съобразно приложимото национално законодателство и ще бъде оповестена по публичен начин. В този смисъл информацията ще бъде общодостъпна.
Следва да се има предвид, че одобрения с Решение № 205 на Министерския съвет проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за чужденците в Република България е внесен за разглеждане в Народното събрание от Министерския съвет с Вх.рег. № 49-402-01-13/22.03.2023 г. Предвидено е допълнение, с което се създава чл. 57а, уреждащо обществените отношения, свързани с дефинирането, обработването и обменът на информация през Автоматизираната информационна система „Платформа за производство за издаване на разрешения за пребиваване и работа“. Допълнителна информация относно законопроекта можете да намерите на следния електронен адрес: https://www.parliament.bg/bg/bills/ID/165440
159
Дата | Процес |
---|---|
08.05.2024 12:22 | Крайно решение (Одобрено) |