Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Хисаря от 10.06.2024

Рег. №: 1718024068-10.06.2024 | Общинска администрация - Хисаря | Частично одобрено | Дата на подаване: 10.06.2024 | Срок:26.06.2024

Юридическо лице |

УВАЖЕМИ/А Г-Н/Г-ЖО КМЕТ,

Във връзка с новостартиращ проект с търговски цели, с наименование „Tripco“, осъществяван чрез дружеството „Трипко“ ЕООД, с ЕИК: 204851979, свързан с изграждането на първата национална, централизирана и дигитализирана база данни за обществения транспорт в страната, с цел по-лесна за пътниците откриваемост на маршрути и предварително закупуване на билети от обществения транспорт в Р. България, г-жа Манева работи над изграждането на дигитален пътеводител за обществено ползване и актуална и единна база със статични и динамични данни за всички видове транспорт от обществено-транспорната мрежа, който ще се използва от пътниците за улеснено осъществяване на техните пътувания в страната.

За целите на проекта се изготвят:

- Български регистър на спирките (БРС), който ще съдържа информация за най-съществените особености на всяка гара и спирка, каквито са нейното наименование, геолокацията и вид на обслужвания транспорт;

- Български Обществено-Транспортен Регистър (БОТР), в който ще бъдат включени разписанията на всички маршрути от обществено-транспортната мрежа, превозващи пътници.

И двата регистъра, ще отговарят на европейските стандарти за статични и динамични данни - NeTEx и SIRI.

Във връзка с горното, г-жа Манева има нужда от следната информация:

  1. Обществен транспорт: данни за геолокацията на всички спирки на територията на общината, с техните имена, идентификатор, вид на обслужван транспорт
  2. Обществен транспорт: оперативна информация;
  3. Обществен транспорт: информация за местоположението на превозните средства в реално време;
  4. Обществен транспорт: информация за тарифи и начини за покупка на билети;
  5. Данни за мрежата от велосипедна инфраструктура;
  6. Данни за пешеходна мрежа;
  7. Актуална справка с кои фирми са сключени договорите за обслужване на съответните направления.

Уважаеми/а г-н/ г-жо Кмет, молим за Вашето компетентно мнение и съдействие, за получаването на нужната на проекта „Трипко“ информация и бази данни.

Дата: 10.06.2024 г. С уважение: Мануела Манева

Решение


Дата: 24.06.2024

Р Е Ш Е Н И Е

за достъп до обществена информация

№РД-05-499/24.06.2024г.

В Община Хисаря е постъпило Заявление за предоставяне на достъп до обществена информация УРИ 1718024068-10.06.2024 чрез платформата за достъп до обществена информация по чл. 15в от Закона за достъп до обществена информация, от Мануела Манева, с адрес *** , с електронен адрес: ***, с което на основание Закона за достъп до обществена информация е поискана да бъде предоставена следната информация:

1. Обществен транспорт: данни за геолокацията на всички спирки на територията

на общината, с техните имена, идентификатор, вид на обслужван транспорт;

2. Обществен транспорт: оперативна информация;

3. Обществен транспорт: информация за местоположението на превозните

средства в реално време;

4. Обществен транспорт: информация за тарифи и начини за покупка на билети;

5. Данни за мрежата от велосипедна инфраструктура;

6. Данни за пешеходна мрежа;

7. Актуална справка с кои фирми са сключени договорите за обслужване на

съответните направления.

Като взех предвид горното и след запознаване с постъпилото заявление и характера на поисканата с него информация, както и предвид обстоятелството, че в изпълнение на разпоредбата на чл. 29, ал. 1 от ЗДОИ заявителят е уведомен с писмо с изх. №94-00-M-272/ 14.06.2024г. на Кмета на Община Хисаря да конкретизира и уточни предметния обхват на поисканата от него информация по точка 2 и точка 6 от горецитираното Заявление за достъп до обществена информация, считам, че към настоящия момент са налице предпоставките за предоставяне на достъп до част от поисканата със заявлението информация, която е налична в Община Хисаря и имаща характер на обществена поради което в рамките на законоустановения срок, на основание чл. 28, ал. 2 и при спазване изискванията на чл. 34, ал. 1 от ЗДОИ,

Р А З Р Е Ш А В А М:

I. Да бъде предоставен достъп до поисканата със Заявление УРИ 1718024068-10.06.2024 информация, съхранявана и налична в Община Хисаря, имаща характер на обществена информация по смисъла на чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ на заявителя Мануела Манева, с адрес **** , с електронен адрес: ***

II. В изпълнение на разпоредбата на чл. 26, ал. 4, във връзка с чл. 26, ал. 1, т. 5 от ЗДОИ, предоставям исканата информация чрез публикуването й на платформата за достъп до обществена информация по чл.15в от ЗДОИ, включваща информация по заявените от Вас искания по т.1, т.3, т.4, т.5 и т.7 от Заявление УРИ 1718024068-10.06.2024, предоставена в настоящото решение, както и в приложенията към него, както следва:

1. Обществен транспорт: данни за геолокацията на всички спирки на територията на общината, с техните имена, идентификатор, вид на обслужван транспорт.

- В отговор на отправеното запитване, Ви уведомявам, че към настоящия момент в Община Хисаря не се поддържат и съхраняват данни за геолокацията на всички спирки на територията на общината. Спирките на територията на община Хисаря нямат идентификатори, предвид което и не е възможно да бъдат посочени в отговор на отправеното в заявлението запитване.

Видът на обслужвания транспорт е: обществен превоз на пътници по автобусни линии от областната и общинската транспортни схеми, квота на община Хисаря, съгласно утвърдени маршрутни разписания.

В допълнение на изложеното към настоящото Решение прилагам копия от маршрутни разписания от общинска и областна транспортна схема, съдържащи данни по отправеното искане за предоставяне на информация (Приложение №1).

3. Обществен транспорт: информация за местоположението на превозните

средства в реално време.

- Превозвачът, който осъществява услугата по обществен превоз на пътници има внедрена GPS-система за проследяване на автобусите в реално време.

4. Обществен транспорт: информация за тарифи и начини за покупка на билети;

- За вътрешноградските линии цената на билета е 1,00 лв. Начините за покупка на билети са следните: Билетите се издават от билетните каси от компютри с фискален софтуер от началните спирки, а по междинните спирки от маршрутите – от шофьорите на автобусите чрез фискални устройства (касови апарати).

В допълнение на изложеното към настоящото Решение прилагам справки за цени по автолинии от общинската и областната транспортни схеми, съдържащи данни по отправеното искане за предоставяне на информация (Приложение №2).

5. Данни за мрежата от велосипедна инфраструктура.

- В отговор на запитването Ви уведомявам, че на територията на община Хисаря има изградени 2 (две) велоалеи, които се намират в град Хисаря.

7. Актуална справка с кои фирми са сключени договорите за обслужване на

съответните направления.

- По всички направления от областната и общинската транспортни схеми Община Хисаря има сключени договори за осъществяване на обществен превоз на пътници с фирма „ХЕБРОС БУС” АД, с ЕИК: 204719212, със седалище и адрес на управление: гр. Пловдив, п.к. 4004, Район Южен, бул. „Македония“ № 2Б, Автогара „Родопи“, ет. 2

III. На основание чл. 15в, ал. 3, т. 1 от ЗДОИ настоящото решение и предоставената с него обществена информация да се публикуват на платформата за достъп до обществена информация при спазване на изискванията за защита на личните данни.

На основание чл. 34, ал. 3 от ЗДОИ настоящото решение да се изпрати на заявителя по пощата с обратна разписка, както и на посочения в заявлението адрес на електронна поща ****

Контролът по изпълнение на настоящото Решение ще упражнявам лично.

Съгласно чл. 40 от ЗДОИ, Решението подлежи на обжалване пред съответния Административен съд, по реда на АПК.

Приложение: съгласно текста.

ИВА ВЪЛЧЕВА

Кмет на община Хисаря


Документи:

1 Решение за достъп до обществена информация
2 Приложение 1
3 Приложение 2

30

Дата Процес
10.06.2024 15:54 Подаване на заявление
10.06.2024 19:15 Изпратено към деловодна система
12.06.2024 17:45 Потвърждение от деловодна система
14.06.2024 16:21 Искане на допълнителна информация
24.06.2024 14:41 Крайно решение (Частично одобрено)