Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Челопеч от 10.06.2024

Рег. №: 1718024088-10.06.2024 | Общинска администрация - Челопеч | Одобрено | Дата на подаване: 10.06.2024 | Срок:26.06.2024

Юридическо лице |

УВАЖЕМИ/А Г-Н/Г-ЖО КМЕТ,

Във връзка с новостартиращ проект с търговски цели, с наименование „Tripco“, осъществяван чрез дружеството „Трипко“ ЕООД, с ЕИК: 204851979, свързан с изграждането на първата национална, централизирана и дигитализирана база данни за обществения транспорт в страната, с цел по-лесна за пътниците откриваемост на маршрути и предварително закупуване на билети от обществения транспорт в Р. България, г-жа Манева работи над изграждането на дигитален пътеводител за обществено ползване и актуална и единна база със статични и динамични данни за всички видове транспорт от обществено-транспорната мрежа, който ще се използва от пътниците за улеснено осъществяване на техните пътувания в страната.

За целите на проекта се изготвят:

- Български регистър на спирките (БРС), който ще съдържа информация за най-съществените особености на всяка гара и спирка, каквито са нейното наименование, геолокацията и вид на обслужвания транспорт;

- Български Обществено-Транспортен Регистър (БОТР), в който ще бъдат включени разписанията на всички маршрути от обществено-транспортната мрежа, превозващи пътници.

И двата регистъра, ще отговарят на европейските стандарти за статични и динамични данни - NeTEx и SIRI.

Във връзка с горното, г-жа Манева има нужда от следната информация:

  1. Обществен транспорт: данни за геолокацията на всички спирки на територията на общината, с техните имена, идентификатор, вид на обслужван транспорт
  2. Обществен транспорт: оперативна информация;
  3. Обществен транспорт: информация за местоположението на превозните средства в реално време;
  4. Обществен транспорт: информация за тарифи и начини за покупка на билети;
  5. Данни за мрежата от велосипедна инфраструктура;
  6. Данни за пешеходна мрежа;
  7. Актуална справка с кои фирми са сключени договорите за обслужване на съответните направления.

Уважаеми/а г-н/ г-жо Кмет, молим за Вашето компетентно мнение и съдействие, за получаването на нужната на проекта „Трипко“ информация и бази данни.

Дата: 10.06.2024 г. С уважение: Мануела Манева

Решение


Дата: 20.06.2024

РЕШЕНИЕ №3

20.06.2024 г.

с. Челопеч

Във връзка с постъпило заявление по реда на Закона за достъп до обществена информация /ЗДОИ/, за предоставяне на достъп до обществена информация с вх.№ 57-00-2/11.06.2024 г., подадено от Мануела Манева, след като разгледах същото, взех предвид следното от фактическа и правна страна:

Заявителят е отправил искане за предоставяне на достъп на информация, касаеща изграждането на първата национална, централизирана и дигитализирана база данни за обществения транспорт в страната, с цел по-лесна за пътниците откриваемост на маршрути и предварително закупуване на билети от обществения транспорт в Р. България

Заявителят не е посочил в каква форма и къде желае да получи информацията, поради което същата ще му бъде предоставена, посредством електронна поща – manuela.maneva@tripco.bg и ще бъде публикувана в Платформата за достъп до обществена информация.

Заявлението е основателно, тъй като съдържа искане за предоставяне на обществена информация съгласно чл. 2, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация.

В конкретния случай поисканата информация касаеща изграждането на първата национална, централизирана и дигитализирана база данни за обществения транспорт в страната, с цел по-лесна за пътниците откриваемост на маршрути и предварително закупуване на билети от обществения транспорт в Р. България, по смисъла на чл.11 от ЗДОИ. Отделно от това търсената информация дава възможност на лицето, което я е потърсило да си състави и собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти по смисъла на чл.3 от ЗДОИ, което на следващо основание обосновава извода за характера на исканата информация, като обществена такава.

В този случай намирам, че следва на заявителят да се предостави пълен достъп до исканата информацията.

С оглед гореизложеното и на основание чл.3, ал.1, чл.34, ал.1, вр. с чл.37,ал.2, вр. с чл. 28, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация,

РЕШИХ:

1. Разрешавам пълен достъп до обществена информация на заявление с вх. № 57-00-2/11.06.2024 г., подадено от Мануела Манева.

2. Достъпът на заявителя до исканата информация, да се осигури в срок до 30 дни от уведомяването му за настоящето решение.

3. Обществената информация да се предостави в следната форма: чрез изпращане на електронен адрес: manuela.maneva@tripco.bg

Решението, ведно с исканата обществена информация, да се изпратят на заявителя на посочения от него в заявлението електронен адрес.

Решението подлежи на обжалване по реда на АПК, в 14 -дневен срок от датата на съобщаването пред Административен съд – София област.

…………………………….

инж. Алекси Кесяков

Кмет на Община Челопеч

Изготвил:

Алиция Стоянова – мл. експ. „ВО, ОП и ОТ“

Приложение Към Решение №3/20.06.2024 г. по ЗДОИ:

1. Обществен транспорт: данни за Геолокацията на всички спирки на територията на общината, с техните имена идентификатор, вид на обслужван транспорт.

- В с. Челопеч има две автобусни спирки. Едната е посока за гр. София (42.69826, 24.08597), а другата посока за гр. Пирдоп (42.69856, 24.08733).

2. Обществен транспорт: оперативна информация – няма.

3. Обществен транспорт: информация за местоположението на превозните средства в реално време – няма

4. Обществен транспорт: информация за тарифи и начини за покупка на билети -

5. Данни за мрежата на велосипедна инфраструктура – няма.

6. Данни за пешеходна мрежа – няма.

7. Актуална справка с кои фирми са сключени договорите за обслужване на съответните направления:

Община Челопеч има сключен договор за с „Ангкор Травел“ ЕООД за обществен превоз на пътници по утвърдена областна транспортна схема на Софийска област на общините Антон, Златица, Мирково, Пирдоп, Чавдар, Челопеч, включващи междуселищни автобусни линии.

Актуалните разписания на транспортните средства може да се видят в сайта на община Челопеч.

Община Челопеч изпълнява и дейности по превоз на деца и ученици от учебните заведения в общината, както и за такива, които се обучават в съседни общини, но нямат подсигурен транспорт от приемащите ги съседни общини.

52

Дата Процес
10.06.2024 15:54 Подаване на заявление
10.06.2024 17:47 Изпратено към деловодна система
12.06.2024 18:00 Потвърждение от деловодна система
20.06.2024 11:14 Крайно решение (Одобрено)