Заявление от Физическо лице до Министерство на електронното управление от 26.07.2024

Рег. №: 1723194137-09.08.2024 | Министерство на електронното управление | Одобрено | Дата на подаване: 26.07.2024 |

Физическо лице |

На основание чл.24 от Закона за достъп до обществена информация, желая да ми бъде предоставена информация и документи относно:

1. Издадени от Вас методически указания по прилагане на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби.

2. Издадени от Вас задължителни указания по прилагане на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби;

3. Извършване или неизвършване на оценка за съответствие с изискванията на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби на информационните системи на Община Аксаково;

4. Извършване или неизвършване на оценка за съответствие с изискванията на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби на информационните системи на организации, предоставящи обществени услуги по смисъла на параграф 1, т.12 от Допълнителни разпоредби на Закон за електронното управление;

5. Брой актове при контрол по спазване на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби, за периодите от 1 януари 2023г. до 31 декември 2023г. и от 1 януари 2024г. до деня, предхождащ получаването от вас на настоящето заявление;

6. Брой наказателни постановления при контрол по спазване на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби, за периодите от 1 януари 2023г. до 31 декември 2023г. и от 1 януари 2024г. до деня, предхождащ получаването от вас на настоящето заявление

7. Размер на паричните суми, получени по наказателни постановления и актове, по предходните точки 5 и 6.

Решение


Дата: 09.08.2024

Със заявлението се иска предоставяне на информация, във връзка със следните поставени въпроси:

„1. Издадени от Вас методически указания по прилагане на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби.

2. Издадени от Вас задължителни указания по прилагане на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби;

3. Извършване или неизвършване на оценка за съответствие с изискванията на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби на информационните системи на Община Аксаково;

4. Извършване или неизвършване на оценка за съответствие с изискванията на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби на информационните системи на организации, предоставящи обществени услуги по смисъла на параграф 1, т.12 от Допълнителни разпоредби на Закон за електронното управление;

5. Брой актове при контрол по спазване на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби, за периодите от 1 януари 2023г. до 31 декември 2023г. и от 1 януари 2024г. до деня, предхождащ получаването от вас на настоящето заявление;

6. Брой наказателни постановления при контрол по спазване на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби, за периодите от 1 януари 2023г. до 31 декември 2023г. и от 1 януари 2024г. до деня, предхождащ получаването от вас на настоящето заявление и

7. Размер на паричните суми, получени по наказателни постановления и актове, по предходните точки 5 и 6.“

В подаденото заявление е посочена предпочитаната форма за предоставяне на информацията, съгласно изискването на чл. 25, ал. 1, т. 3 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) – изпращане на информацията на електронна поща - sv_spasov@abv.bg.

На основание чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ, обществена информация по смисъла на ЗДОИ е всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти. Обществената информация е два вида – официална (съдържа се в актовете на държавните органи) и служебна (свързана е с официалната информация, както и с дейността на съответния орган).

Съгласно чл. 3, ал. 1 от ЗДОИ, законът се прилага за достъп до обществената информация, която се създава или се съхранява от държавните органи, техните териториални звена и органите на местното самоуправление в Република България.

След разглеждане на заявлението, в законоустановения срок, на основание чл. 28 във връзка с чл. 26, ал. 1, т. 4, чл. 34 и чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ,

РЕШИХ:

Предоставям пълен достъп до исканата обществена информация, налична в Министерство на електронното управление и предоставям следните отговори на поставените в заявлението въпроси:

1. Относно издадени от методически указания по прилагане на Закона за електронното управление и издадените по негова делегация наредби:

На 26.09.2023 г. са утвърдени и публикувани „Методически указания за определянето на предмета в областта на информационните и комуникационни технологии и електронното управление при изпращане за утвърждаване на проектни предложения и дейности и за удостоверяване на съответствие на технически спецификации“. През м. януари 2024 г. са публикувани актуализирани Методически указания. През месец юли 2024 г. са публикувани актуализирани „Приложения към Методическите указания“. Документите са публично достъпни на адрес: https://egov.government.bg/wps/portal/ministry-meu/home/budget-project-control/approval-project-proposals.

2. Относно издадени от задължителни указания по прилагане на Закона за електронното управление и издадените по негова делегация наредби:

2.1. Министърът на електронното управление е утвърдил „Задължителни разпореждания за предварително съгласуване на разходите на административните органи в областта на електронното управление и за използваните от тях информационни и комуникационни технологии в рамките на бюджетния процес“, издадени на основание разпоредбата на чл. 7и и във връзка с чл. 7г, чл. 7ж, ал. 1 и чл. 7е, ал. 1, т. 3 от ЗЕУ. Най-актуалният вариант на Задължителните разпореждания е публично достъпен на адрес: https://egov.government.bg/wps/portal/ministry-meu/home/budget-project-control/budget-control.

2.2. Министърът на електронното управление е утвърдил „Правила за извършване на проверки на проектни предложения и дейности“, на основание чл. 7в, ал. 2, т. 10 от Закона за електронното управление (ЗЕУ), чл. 53, ал. 2 от Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги, §10 и §11 от Преходните и заключителни разпоредби към нея и чл. 12 от Наредбата за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност. Най-актуалният вариант на Правилата

е публично достъпен на адрес: https://egov.government.bg/wps/portal/ministry-meu/home/budget-project-control/approval-project-proposals.

2.3. Министърът на електронното управление е утвърдил „Правила за удостоверяване на съответствието на технически спецификации за провеждане на обществени поръчки за разработка, надграждане или внедряване на информационни системи, вкл. интернет страници, мобилни приложения, софтуерни компоненти или електронни услуги“. Най-актуалният вариант на Правилата е публично достъпен на адрес: https://egov.government.bg/wps/portal/ministry-meu/home/budget-project-control/verification-compliance-technical-specifications.

2.4. През месец март 2024 г. както и всяка предишна година, е изпратено писмо до всички министерства, държавни агенции, държавни комисии, изпълнителни агенциии, административните структури, създадени със закон, административните структури, създадени с постановление на Министерския съвет, областните управители и кметовете на общини, с което са дадени указания относно задължение за представяне на отчет пред министъра на електронното управление за вида и броя на предоставените услуги за предходната година съгласно чл. 13, ал. 4 от Закона за електронното управление (Приложение 1).

3. Относно извършване или неизвършване на оценка за съответствие с изискванията на Закона за електронното управление и издадените по негова делегация наредби на информационните системи на Община Аксаково:

В Регистъра на проектите не са постъпвали за оценка на съответствието с изискванията на ЗЕУ технически спецификации или проектни предложения и дейности на Община Аксаково.

4. Относно извършване или неизвършване на оценка за съответствие с изискванията на Закона за електронното управление и издадените по негова делегация наредби на информационните системи на организации, предоставящи обществени услуги по смисъла на параграф 1, т. 12 от Допълнителни разпоредби на Закона за електронното управление:

От внедряването в експлоатация на регистъра на проектите през 2020 г. до сега са направени оценки за съответствие с чл. 58а на ЗЕУ на 335 технически спецификации.

5. Oтносно броя актове при контрол по спазване на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби, за периодите от 1 януари 2023 г. до 31 декември 2023 г. и от 1 януари 2024 г. до деня, предхождащ получаването на настоящето заявление:

5.1. За периода 1 януари 2023г. до 31 декември 2023 г. от длъжностни лица са съставени:

- По чл. 7г от ЗЕУ– 52 акта;

- По чл. 7д от ЗЕУ – 14 акта;

- По чл. 5 от ЗЕУ – 1 акт.

5.2. За периода 1 януари 2024г. до деня, предхождащ получаването на настоящето заявление са съставени:

- По чл. 7г от ЗЕУ – 5 акта;

- По чл. 7д от ЗЕУ – 4 акта;

- По чл. 2 от ЗЕУ – 1 акт;

- По чл. 31 от ЗЕУ – 1 акт;

- По чл. 34 от ЗЕУ – 1 акт.

Информацията е публично достъпна на адрес: https://data.egov.bg/organisation/dataset/cccb1a9f-dbaf-4ca6-a2e5-3c7321e3175f.

6. Относно издаденият брой наказателни постановления при контрол по спазване на Закон за електронното управление и издадените по негова делегация наредби, за периодите от 1 януари 2023г. до 31 декември 2023г. и от 1 януари 2024г. до деня, предхождащ получаването на настоящето заявление:

6.1. За периода 1 януари 2023 г. до 31 декември 2023 г. са издадени 9 бр. наказателни постановления;

6.2. От 1 януари 2024 г. до деня, предхождащ получаването на настоящето заявление е издадено 1 бр. наказателно постановление;

6.3. За периода 1 януари 2023 г. до 31 декември 2023 г. са сключени 11 бр. споразумнения по реда на чл. 58г от ЗАНН;

6.4. От 1 януари 2024 г. до деня, предхождащ получаването на настоящето заявление е сключено 1 бр. споразумение.

7. Размер на паричните суми, получени по наказателни постановления и актове за посочения период:

7.1. Размерът на получените суми за периода 01 януари 2023 г. до 31 декември 2023 г. и от 01 януари 2024 г. до получаване на настоящото завление от издадени наказателни постановления и сключени споразумения възлиза на 29 850 лв.

7.2. Размерът на получените суми от сключени споразумения за периода 01 януари 2024 г. до получаване на настоящото завление възлиза на 350 лв.


Документи:

1 Няма описание

113

Дата Процес
09.08.2024 12:02 Крайно решение (Одобрено)