Заявление от Физическо лице до Министерство на електронното управление от 30.07.2024

Рег. №: 1723543692-13.08.2024 | Министерство на електронното управление | Одобрено | Дата на подаване: 30.07.2024 |

Физическо лице |

моля да ми предоставите информация относно това кой орган, агенция или организация (от публичния или частния сектор, или хибридна) са разработили Портала за отворени данни, Националния портал за пространствени данни (INSPIRE) и Средата за междурегистров обмен RegiX. В случай, че същите са разработени и/или доразвивани чрез възлагане на обществени поръчки, моля да уточните съответните процедури

Решение


Дата: 13.08.2024

Предоставям пълендостъп до исканата обществена информация, наличнав Министерството на електронното управление и предоставям следните отговори:Относно изграждането наПортала за отворени данни:Министерскиятсъвет e подписалДоговор рег. No МС–48 от 24.04.2018 г. с „ФИНИТ СОФТУЕР СИСТЕМС“ ЕООД с предмет: „Изработване, тестване и внедряване на Портал за отворени данни, разработване на инструмент за автоматизирано въвеждане на данни на портала и провеждане на свързано обучение“ по Проект BG05SFOP001-2.001-0001 „Подобряване на процесите, свързани с предоставянето, достъпа и повторното използване на информацията от обществения сектор“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“.Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на открита процедура за обществена поръчка от страна на Министерски съвет. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни исе намират на електронната страница на „Профил на купувача“ на Министерски съвет: https://customerprofile.government.bg/vieworder.php?id=48ECB301-D5A6-11E7-9486-F04DA2031065Относно изграждането наНационалния портал за пространствени данни:Националниятпортал за пространствени данни(INSPIRE) е изграден през 2021 г. от вече закритата Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) по Проект „Национален портал за пространствени данни (INSPIRE)“, който се изпълнява съгласно административен договор No BG05SFOP001-1.002-0014-C01/11.10.2017 г. и с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“ 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд.Информацията е публично достъпна на следния адрес:https://www.aop.bg/ng/form.php?class=F02_2014&id=901968&mode=viewДАЕУ е подписала Договор рег.No 67 от 28.08.2020 г. с „МАПЕКС“ АД с предмет: „Разработване и внедряването на националния портал за пространствени данни 3(INSPIRE)“. Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на открита процедура за обществена поръчка от страна на ДАЕУ. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни и се намират на електронната страница на ДАЕУ, секция „Профил на купувача“: https://www2.e-gov.bg/bg/zop/zop2016/249Относно изграждането, надгражданетои разширяванетонаСредата за междурегистров обмен (RegiX):Средата за междурегистров обмен (RegiX) е разработена по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) и „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31-1/07.09.2010 г. Впоследствие, същата е надграждана с изпълнение на Договор No Д-43/17.12.2014г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системи на електронното правителство с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса“ No К13-32-1/30.09.2013 г. и Договор No63/10.06.2019 с предмет „Разширяване на обхвата на средата за междурегистров обмен на справочна и удостоверителна информация, гарантиране работоспособността на същата, създаване и актуализиране на справки, адаптери, присъединяване на нови регистри и надграждане на средата (RegiX) с нови функционалности“, сключен между ДАЕУи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект BG05SFOP001-1.004-0001 -„Надграждане на хоризонталните и централни системи на електронното управление във връзка сприлагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“.Хронологично описание на изпълнените дейности по цитираните договори:I.Изграждане на RegixСистемата е създадена по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31 -1/07.09.2010 г.Целта по проект е подобряването на административното обслужване за гражданите и бизнеса и повишаването на удовлетвореността на потребителите чрез използване на възможностите на електронното управление.По заложените специфични цели за реализация на електронни административни услуги на централни администрации и за създаване на референтен модел на услугите на централни администрации са извършени следните дейности:•изработена е детайлна функционална и техническа спецификация на административните информационни системи;•разработен е системен проект за реализация:-софтуерна архитектура;-бизнес процеси;4-модел на потребителските случай;-дизайн модел;-модел на данните;-инфраструктурен модел;-тестов модел.•реализирани са 58 услуги в 15 администрации.•Създаден е наръчник с референтен модел на реализираните услуги с отразени техните специфики съгласно изготвената класификация и информационни продукти за публикуване в системата за управление на промяната и управление на риска при преминаване към работа в условията на електронното правителство.По изследваните функционалности системата е приложима за електронното управление.II.Надграждане на RegiXСистемата е създадена по Договор No Д-43/17.12.2014 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системина електронното правителство с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса“ No К13-32-1/30.09.2013 г.Целта по проект е надграждане и развитие на реализираните приоритетниелектронни административни услуги на централни администрации по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31-1/07.09.2010 г.В изпълнение на заложените основни и специфични цели са извършени следните дейности:1.По заложената цел за добавяне на 30 нови регистъра, поддържани от администрации -първични администратори на данни (ПАД) са постигнати следните резултати:•извършен е анализ и специфициране на изискванията и проектиране на софтуерните компоненти -адаптери, необходими за публикуването на всеки от избраните регистри за служебен достъп;•изготвена е детайлна функционална и техническа спецификация;•изготвен е системен проект за реализация, съдържащ, както следва:-модел и описание на бизнес процесите -бизнес модел;-модел и описание на случаите на употреба;-прототип на потребителския интерфейс;-логически модел на данните;-физически модел на данните;-техническа (софтуерна и инфраструктурна) архитектура;-тестов модел.•разработени са 32 софтуерни компонента -адаптери за присъединяване на избраните регистри за служебен достъп.2.По заложената цел за въвеждане в експлоатация на 190 софтуерни компоненти, необходими за свързването на секторни информационни системи на 5администрации, консуматори към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри са постигнати следните резултати:•разработени са 454 компонента законсумиране на служебни услуги чрез изпълнение на присъединяване на избраните регистри за служебен достъп.3.По заложената цел да се дефинират стандарти за изграждане на връзки от администрации, потребители на данни към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри. са постигнати следните резултати:•изготвена е техническа спецификация, която да служи за помощен документ с насоки в технически аспект за администрациите, които искат да реализират програмно консумация на служебни услуги;•разработен е уеб-сайт, разположен в КТЦЕП-Бояна, на който са публикувани XML схемите на структурите от данни на заявките и резултатите за всички операции за достъп до присъединени регистри, както и WSDL дефиниции на услугите за достъп до RegiX.4.По заложената цел да се изработят правила и процедури за изграждане на връзки от администрации-ПАД и администрации-потребители към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри са постигнати следните резултати:•дефиниране на набор от правила и процедури, въз основа на които администрациите да осъществяват служебен достъп до първични регистри чрез изградената инфраструктура за обмен „Regix“. Изпълнен е анализ на текущото състояние на процеса, идентифицирани са рисковеи предпоставки за осъществяване на служебен достъп до регистрите от секторните информационни системи на администрациите;•изготвен е модел на процеса по осъществяване на достъп до първичните регистри, с идентифициране на заинтересованите страни, етапи от процеса и обменяна информация. Откроени са възможности за бъдещо развитие.По заложените цели индикаторите за изпълнение са надхвърлени с присъединяването на 32 (при заложени 30) регистъра за служебен достъп през софтуерната инфраструктура за обмен, с реализирането на 454 компонента (при заложени 190) и за консумирането на 454 (при заложени 200) служебни услуги за достъп до присъединени регистри. Системата е приложима за електронното управление.III.Разширяване на RegixДАЕУ е подписала Договор рег. No 22 от 20.03.2018 г. с „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД с предмет: „Създаване и актуализиране на справки, адаптери и добавяне на нови регистри в средата за Междурегистров обмен на данни (RegiX)“. Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на процедура за обществена поръчка чрез събиране на оферти с обява от страна на ДАЕУ. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни и се намират на електронната страница на ДАЕУ, секция „Профил на купувача“: https://www2.e-gov.bg/bg/zop/zop2016/197.Системата е надградена по договор No63/10.06.2019 с предмет „Разширяване на обхвата на средата за междурегистров обмен на справочна и удостоверителна информация, гарантиране работоспособността на същата, създаване и актуализиране на 6справки, адаптери, присъединяване на нови регистри и надграждане на средата (RegiX) с нови функционалности“, сключен между ДАЕУи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАДпо проект BG05SF0P001-1.004-0001 -„Надграждане на хоризонталните и централни системи на електронното управление във връзка с прилагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“RegiX създава възможност за автоматизирано подаване и обслужване по електронен път на стандартизирани заявки за достъп до данни от регистри и осигурява възможност потребителите на информация автоматично да извличат данни от ключови регистри на централната администрация.Чрез средата се реализират вътрешни електронни услуги.В изпълнение на договора са постигнати следните реализации:1.Присъединяване на нови регистри на ПАД и разработени нови справки2.Доработка в ядрото на Regix, свързана с добавените функционалности в адаптерите за полагане на електронен времеви печат и визуализация на заявките и резултата от услугите в преносим документен формат;3.Надграждане на ядрото на Regix, свързана с функционалностите за наблюдение на адаптерите за достъп до присъединени регистри и средата като цяло, за осигуряване на навременна реакция при срив, отпадане на комуникация, натоварвания, инциденти и настъпване на извънредни ситуации;4.Интеграция с централизиран журнал за регистриране на предоставените през RegiX услуги;5.Избор на регистри и услуги за реализиране като автоматизирани удостоверителни услуги;6.Реализиране на функционалности за полагане на електронен печат и timestamp за удостоверяване на време от Първичните администратори данни, чиито регистри са присъединени към RegiX;7.Софтуерните адаптери за връзка с избраните регистри на централната администрация са надградени с функционалност за полагане на електронен печат и timestamp за удостоверяване на време върху резултатите от автоматизираните удостоверителни услуги;8.Интеграция с ЕПДЕАУ с цел предоставяне на специфична информация от системата за всеки потребител с профил в „Моят egov.bg“;9.Надграждане на входната точка на ядрото на RegiX и актуализиране на протокола за предоставяне на автоматизирани услуги за достъп до присъединените регистри;10.Актуализиране на техническата и експлоатационна документация на RegiX, както и информационния сайт на средата, с цел отразяване на надградените функционалности и реализацията на удостоверителните услуги.Всички относими документи към надградената среда за междурегистров обмен може да се намерят на следните адреси:•https://e-gov.bg/bg/zop/zop2016/246-страницата на ДАЕУ или7•https://www.aop.bg/-страницата на Агенцията по обществени поръчки (АОП) чрез Уникален номер на поръчката от регистъра на АОП за процедури проведени по ЗОП -05397-2019-0003.Предоставям пълендостъп до исканата обществена информация, наличнав Министерството на електронното управление и предоставям следните отговори:Относно изграждането наПортала за отворени данни:Министерскиятсъвет e подписалДоговор рег. No МС–48 от 24.04.2018 г. с „ФИНИТ СОФТУЕР СИСТЕМС“ ЕООД с предмет: „Изработване, тестване и внедряване на Портал за отворени данни, разработване на инструмент за автоматизирано въвеждане на данни на портала и провеждане на свързано обучение“ по Проект BG05SFOP001-2.001-0001 „Подобряване на процесите, свързани с предоставянето, достъпа и повторното използване на информацията от обществения сектор“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“.Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на открита процедура за обществена поръчка от страна на Министерски съвет. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни исе намират на електронната страница на „Профил на купувача“ на Министерски съвет: https://customerprofile.government.bg/vieworder.php?id=48ECB301-D5A6-11E7-9486-F04DA2031065Относно изграждането наНационалния портал за пространствени данни:Националниятпортал за пространствени данни(INSPIRE) е изграден през 2021 г. от вече закритата Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) по Проект „Национален портал за пространствени данни (INSPIRE)“, който се изпълнява съгласно административен договор No BG05SFOP001-1.002-0014-C01/11.10.2017 г. и с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“ 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд.Информацията е публично достъпна на следния адрес:https://www.aop.bg/ng/form.php?class=F02_2014&id=901968&mode=viewДАЕУ е подписала Договор рег.No 67 от 28.08.2020 г. с „МАПЕКС“ АД с предмет: „Разработване и внедряването на националния портал за пространствени данни 3(INSPIRE)“. Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на открита процедура за обществена поръчка от страна на ДАЕУ. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни и се намират на електронната страница на ДАЕУ, секция „Профил на купувача“: https://www2.e-gov.bg/bg/zop/zop2016/249Относно изграждането, надгражданетои разширяванетонаСредата за междурегистров обмен (RegiX):Средата за междурегистров обмен (RegiX) е разработена по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) и „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31-1/07.09.2010 г. Впоследствие, същата е надграждана с изпълнение на Договор No Д-43/17.12.2014г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системи на електронното правителство с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса“ No К13-32-1/30.09.2013 г. и Договор No63/10.06.2019 с предмет „Разширяване на обхвата на средата за междурегистров обмен на справочна и удостоверителна информация, гарантиране работоспособността на същата, създаване и актуализиране на справки, адаптери, присъединяване на нови регистри и надграждане на средата (RegiX) с нови функционалности“, сключен между ДАЕУи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект BG05SFOP001-1.004-0001 -„Надграждане на хоризонталните и централни системи на електронното управление във връзка сприлагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“.Хронологично описание на изпълнените дейности по цитираните договори:I.Изграждане на RegixСистемата е създадена по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31 -1/07.09.2010 г.Целта по проект е подобряването на административното обслужване за гражданите и бизнеса и повишаването на удовлетвореността на потребителите чрез използване на възможностите на електронното управление.По заложените специфични цели за реализация на електронни административни услуги на централни администрации и за създаване на референтен модел на услугите на централни администрации са извършени следните дейности:•изработена е детайлна функционална и техническа спецификация на административните информационни системи;•разработен е системен проект за реализация:-софтуерна архитектура;-бизнес процеси;4-модел на потребителските случай;-дизайн модел;-модел на данните;-инфраструктурен модел;-тестов модел.•реализирани са 58 услуги в 15 администрации.•Създаден е наръчник с референтен модел на реализираните услуги с отразени техните специфики съгласно изготвената класификация и информационни продукти за публикуване в системата за управление на промяната и управление на риска при преминаване към работа в условията на електронното правителство.По изследваните функционалности системата е приложима за електронното управление.II.Надграждане на RegiXСистемата е създадена по Договор No Д-43/17.12.2014 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системина електронното правителство с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса“ No К13-32-1/30.09.2013 г.Целта по проект е надграждане и развитие на реализираните приоритетниелектронни административни услуги на централни администрации по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31-1/07.09.2010 г.В изпълнение на заложените основни и специфични цели са извършени следните дейности:1.По заложената цел за добавяне на 30 нови регистъра, поддържани от администрации -първични администратори на данни (ПАД) са постигнати следните резултати:•извършен е анализ и специфициране на изискванията и проектиране на софтуерните компоненти -адаптери, необходими за публикуването на всеки от избраните регистри за служебен достъп;•изготвена е детайлна функционална и техническа спецификация;•изготвен е системен проект за реализация, съдържащ, както следва:-модел и описание на бизнес процесите -бизнес модел;-модел и описание на случаите на употреба;-прототип на потребителския интерфейс;-логически модел на данните;-физически модел на данните;-техническа (софтуерна и инфраструктурна) архитектура;-тестов модел.•разработени са 32 софтуерни компонента -адаптери за присъединяване на избраните регистри за служебен достъп.2.По заложената цел за въвеждане в експлоатация на 190 софтуерни компоненти, необходими за свързването на секторни информационни системи на 5администрации, консуматори към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри са постигнати следните резултати:•разработени са 454 компонента законсумиране на служебни услуги чрез изпълнение на присъединяване на избраните регистри за служебен достъп.3.По заложената цел да се дефинират стандарти за изграждане на връзки от администрации, потребители на данни към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри. са постигнати следните резултати:•изготвена е техническа спецификация, която да служи за помощен документ с насоки в технически аспект за администрациите, които искат да реализират програмно консумация на служебни услуги;•разработен е уеб-сайт, разположен в КТЦЕП-Бояна, на който са публикувани XML схемите на структурите от данни на заявките и резултатите за всички операции за достъп до присъединени регистри, както и WSDL дефиниции на услугите за достъп до RegiX.4.По заложената цел да се изработят правила и процедури за изграждане на връзки от администрации-ПАД и администрации-потребители към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри са постигнати следните резултати:•дефиниране на набор от правила и процедури, въз основа на които администрациите да осъществяват служебен достъп до първични регистри чрез изградената инфраструктура за обмен „Regix“. Изпълнен е анализ на текущото състояние на процеса, идентифицирани са рисковеи предпоставки за осъществяване на служебен достъп до регистрите от секторните информационни системи на администрациите;•изготвен е модел на процеса по осъществяване на достъп до първичните регистри, с идентифициране на заинтересованите страни, етапи от процеса и обменяна информация. Откроени са възможности за бъдещо развитие.По заложените цели индикаторите за изпълнение са надхвърлени с присъединяването на 32 (при заложени 30) регистъра за служебен достъп през софтуерната инфраструктура за обмен, с реализирането на 454 компонента (при заложени 190) и за консумирането на 454 (при заложени 200) служебни услуги за достъп до присъединени регистри. Системата е приложима за електронното управление.III.Разширяване на RegixДАЕУ е подписала Договор рег. No 22 от 20.03.2018 г. с „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД с предмет: „Създаване и актуализиране на справки, адаптери и добавяне на нови регистри в средата за Междурегистров обмен на данни (RegiX)“. Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на процедура за обществена поръчка чрез събиране на оферти с обява от страна на ДАЕУ. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни и се намират на електронната страница на ДАЕУ, секция „Профил на купувача“: https://www2.e-gov.bg/bg/zop/zop2016/197.Системата е надградена по договор No63/10.06.2019 с предмет „Разширяване на обхвата на средата за междурегистров обмен на справочна и удостоверителна информация, гарантиране работоспособността на същата, създаване и актуализиране на 6справки, адаптери, присъединяване на нови регистри и надграждане на средата (RegiX) с нови функционалности“, сключен между ДАЕУи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАДпо проект BG05SF0P001-1.004-0001 -„Надграждане на хоризонталните и централни системи на електронното управление във връзка с прилагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“RegiX създава възможност за автоматизирано подаване и обслужване по електронен път на стандартизирани заявки за достъп до данни от регистри и осигурява възможност потребителите на информация автоматично да извличат данни от ключови регистри на централната администрация.Чрез средата се реализират вътрешни електронни услуги.В изпълнение на договора са постигнати следните реализации:1.Присъединяване на нови регистри на ПАД и разработени нови справки2.Доработка в ядрото на Regix, свързана с добавените функционалности в адаптерите за полагане на електронен времеви печат и визуализация на заявките и резултата от услугите в преносим документен формат;3.Надграждане на ядрото на Regix, свързана с функционалностите за наблюдение на адаптерите за достъп до присъединени регистри и средата като цяло, за осигуряване на навременна реакция при срив, отпадане на комуникация, натоварвания, инциденти и настъпване на извънредни ситуации;4.Интеграция с централизиран журнал за регистриране на предоставените през RegiX услуги;5.Избор на регистри и услуги за реализиране като автоматизирани удостоверителни услуги;6.Реализиране на функционалности за полагане на електронен печат и timestamp за удостоверяване на време от Първичните администратори данни, чиито регистри са присъединени към RegiX;7.Софтуерните адаптери за връзка с избраните регистри на централната администрация са надградени с функционалност за полагане на електронен печат и timestamp за удостоверяване на време върху резултатите от автоматизираните удостоверителни услуги;8.Интеграция с ЕПДЕАУ с цел предоставяне на специфична информация от системата за всеки потребител с профил в „Моят egov.bg“;9.Надграждане на входната точка на ядрото на RegiX и актуализиране на протокола за предоставяне на автоматизирани услуги за достъп до присъединените регистри;10.Актуализиране на техническата и експлоатационна документация на RegiX, както и информационния сайт на средата, с цел отразяване на надградените функционалности и реализацията на удостоверителните услуги.Всички относими документи към надградената среда за междурегистров обмен може да се намерят на следните адреси:•https://e-gov.bg/bg/zop/zop2016/246-страницата на ДАЕУ или7•https://www.aop.bg/-страницата на Агенцията по обществени поръчки (АОП) чрез Уникален номер на поръчката от регистъра на АОП за процедури проведени по ЗОП -05397-2019-0003.Предоставям пълендостъп до исканата обществена информация, наличнав Министерството на електронното управление и предоставям следните отговори:Относно изграждането наПортала за отворени данни:Министерскиятсъвет e подписалДоговор рег. No МС–48 от 24.04.2018 г. с „ФИНИТ СОФТУЕР СИСТЕМС“ ЕООД с предмет: „Изработване, тестване и внедряване на Портал за отворени данни, разработване на инструмент за автоматизирано въвеждане на данни на портала и провеждане на свързано обучение“ по Проект BG05SFOP001-2.001-0001 „Подобряване на процесите, свързани с предоставянето, достъпа и повторното използване на информацията от обществения сектор“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“.Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на открита процедура за обществена поръчка от страна на Министерски съвет. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни исе намират на електронната страница на „Профил на купувача“ на Министерски съвет: https://customerprofile.government.bg/vieworder.php?id=48ECB301-D5A6-11E7-9486-F04DA2031065Относно изграждането наНационалния портал за пространствени данни:Националниятпортал за пространствени данни(INSPIRE) е изграден през 2021 г. от вече закритата Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) по Проект „Национален портал за пространствени данни (INSPIRE)“, който се изпълнява съгласно административен договор No BG05SFOP001-1.002-0014-C01/11.10.2017 г. и с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“ 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд.Информацията е публично достъпна на следния адрес:https://www.aop.bg/ng/form.php?class=F02_2014&id=901968&mode=viewДАЕУ е подписала Договор рег.No 67 от 28.08.2020 г. с „МАПЕКС“ АД с предмет: „Разработване и внедряването на националния портал за пространствени данни 3(INSPIRE)“. Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на открита процедура за обществена поръчка от страна на ДАЕУ. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни и се намират на електронната страница на ДАЕУ, секция „Профил на купувача“: https://www2.e-gov.bg/bg/zop/zop2016/249Относно изграждането, надгражданетои разширяванетонаСредата за междурегистров обмен (RegiX):Средата за междурегистров обмен (RegiX) е разработена по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) и „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31-1/07.09.2010 г. Впоследствие, същата е надграждана с изпълнение на Договор No Д-43/17.12.2014г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системи на електронното правителство с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса“ No К13-32-1/30.09.2013 г. и Договор No63/10.06.2019 с предмет „Разширяване на обхвата на средата за междурегистров обмен на справочна и удостоверителна информация, гарантиране работоспособността на същата, създаване и актуализиране на справки, адаптери, присъединяване на нови регистри и надграждане на средата (RegiX) с нови функционалности“, сключен между ДАЕУи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект BG05SFOP001-1.004-0001 -„Надграждане на хоризонталните и централни системи на електронното управление във връзка сприлагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“.Хронологично описание на изпълнените дейности по цитираните договори:I.Изграждане на RegixСистемата е създадена по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31 -1/07.09.2010 г.Целта по проект е подобряването на административното обслужване за гражданите и бизнеса и повишаването на удовлетвореността на потребителите чрез използване на възможностите на електронното управление.По заложените специфични цели за реализация на електронни административни услуги на централни администрации и за създаване на референтен модел на услугите на централни администрации са извършени следните дейности:•изработена е детайлна функционална и техническа спецификация на административните информационни системи;•разработен е системен проект за реализация:-софтуерна архитектура;-бизнес процеси;4-модел на потребителските случай;-дизайн модел;-модел на данните;-инфраструктурен модел;-тестов модел.•реализирани са 58 услуги в 15 администрации.•Създаден е наръчник с референтен модел на реализираните услуги с отразени техните специфики съгласно изготвената класификация и информационни продукти за публикуване в системата за управление на промяната и управление на риска при преминаване към работа в условията на електронното правителство.По изследваните функционалности системата е приложима за електронното управление.II.Надграждане на RegiXСистемата е създадена по Договор No Д-43/17.12.2014 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системина електронното правителство с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса“ No К13-32-1/30.09.2013 г.Целта по проект е надграждане и развитие на реализираните приоритетниелектронни административни услуги на централни администрации по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31-1/07.09.2010 г.В изпълнение на заложените основни и специфични цели са извършени следните дейности:1.По заложената цел за добавяне на 30 нови регистъра, поддържани от администрации -първични администратори на данни (ПАД) са постигнати следните резултати:•извършен е анализ и специфициране на изискванията и проектиране на софтуерните компоненти -адаптери, необходими за публикуването на всеки от избраните регистри за служебен достъп;•изготвена е детайлна функционална и техническа спецификация;•изготвен е системен проект за реализация, съдържащ, както следва:-модел и описание на бизнес процесите -бизнес модел;-модел и описание на случаите на употреба;-прототип на потребителския интерфейс;-логически модел на данните;-физически модел на данните;-техническа (софтуерна и инфраструктурна) архитектура;-тестов модел.•разработени са 32 софтуерни компонента -адаптери за присъединяване на избраните регистри за служебен достъп.2.По заложената цел за въвеждане в експлоатация на 190 софтуерни компоненти, необходими за свързването на секторни информационни системи на 5администрации, консуматори към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри са постигнати следните резултати:•разработени са 454 компонента законсумиране на служебни услуги чрез изпълнение на присъединяване на избраните регистри за служебен достъп.3.По заложената цел да се дефинират стандарти за изграждане на връзки от администрации, потребители на данни към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри. са постигнати следните резултати:•изготвена е техническа спецификация, която да служи за помощен документ с насоки в технически аспект за администрациите, които искат да реализират програмно консумация на служебни услуги;•разработен е уеб-сайт, разположен в КТЦЕП-Бояна, на който са публикувани XML схемите на структурите от данни на заявките и резултатите за всички операции за достъп до присъединени регистри, както и WSDL дефиниции на услугите за достъп до RegiX.4.По заложената цел да се изработят правила и процедури за изграждане на връзки от администрации-ПАД и администрации-потребители към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри са постигнати следните резултати:•дефиниране на набор от правила и процедури, въз основа на които администрациите да осъществяват служебен достъп до първични регистри чрез изградената инфраструктура за обмен „Regix“. Изпълнен е анализ на текущото състояние на процеса, идентифицирани са рисковеи предпоставки за осъществяване на служебен достъп до регистрите от секторните информационни системи на администрациите;•изготвен е модел на процеса по осъществяване на достъп до първичните регистри, с идентифициране на заинтересованите страни, етапи от процеса и обменяна информация. Откроени са възможности за бъдещо развитие.По заложените цели индикаторите за изпълнение са надхвърлени с присъединяването на 32 (при заложени 30) регистъра за служебен достъп през софтуерната инфраструктура за обмен, с реализирането на 454 компонента (при заложени 190) и за консумирането на 454 (при заложени 200) служебни услуги за достъп до присъединени регистри. Системата е приложима за електронното управление.III.Разширяване на RegixДАЕУ е подписала Договор рег. No 22 от 20.03.2018 г. с „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД с предмет: „Създаване и актуализиране на справки, адаптери и добавяне на нови регистри в средата за Междурегистров обмен на данни (RegiX)“. Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на процедура за обществена поръчка чрез събиране на оферти с обява от страна на ДАЕУ. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни и се намират на електронната страница на ДАЕУ, секция „Профил на купувача“: https://www2.e-gov.bg/bg/zop/zop2016/197.Системата е надградена по договор No63/10.06.2019 с предмет „Разширяване на обхвата на средата за междурегистров обмен на справочна и удостоверителна информация, гарантиране работоспособността на същата, създаване и актуализиране на 6справки, адаптери, присъединяване на нови регистри и надграждане на средата (RegiX) с нови функционалности“, сключен между ДАЕУи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАДпо проект BG05SF0P001-1.004-0001 -„Надграждане на хоризонталните и централни системи на електронното управление във връзка с прилагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“RegiX създава възможност за автоматизирано подаване и обслужване по електронен път на стандартизирани заявки за достъп до данни от регистри и осигурява възможност потребителите на информация автоматично да извличат данни от ключови регистри на централната администрация.Чрез средата се реализират вътрешни електронни услуги.В изпълнение на договора са постигнати следните реализации:1.Присъединяване на нови регистри на ПАД и разработени нови справки2.Доработка в ядрото на Regix, свързана с добавените функционалности в адаптерите за полагане на електронен времеви печат и визуализация на заявките и резултата от услугите в преносим документен формат;3.Надграждане на ядрото на Regix, свързана с функционалностите за наблюдение на адаптерите за достъп до присъединени регистри и средата като цяло, за осигуряване на навременна реакция при срив, отпадане на комуникация, натоварвания, инциденти и настъпване на извънредни ситуации;4.Интеграция с централизиран журнал за регистриране на предоставените през RegiX услуги;5.Избор на регистри и услуги за реализиране като автоматизирани удостоверителни услуги;6.Реализиране на функционалности за полагане на електронен печат и timestamp за удостоверяване на време от Първичните администратори данни, чиито регистри са присъединени към RegiX;7.Софтуерните адаптери за връзка с избраните регистри на централната администрация са надградени с функционалност за полагане на електронен печат и timestamp за удостоверяване на време върху резултатите от автоматизираните удостоверителни услуги;8.Интеграция с ЕПДЕАУ с цел предоставяне на специфична информация от системата за всеки потребител с профил в „Моят egov.bg“;9.Надграждане на входната точка на ядрото на RegiX и актуализиране на протокола за предоставяне на автоматизирани услуги за достъп до присъединените регистри;10.Актуализиране на техническата и експлоатационна документация на RegiX, както и информационния сайт на средата, с цел отразяване на надградените функционалности и реализацията на удостоверителните услуги.Всички относими документи към надградената среда за междурегистров обмен може да се намерят на следните адреси:•https://e-gov.bg/bg/zop/zop2016/246-страницата на ДАЕУ илиПредоставям пълендостъп до исканата обществена информация, наличнав Министерството на електронното управление и предоставям следните отговори:Относно изграждането наПортала за отворени данни:Министерскиятсъвет e подписалДоговор рег. No МС–48 от 24.04.2018 г. с „ФИНИТ СОФТУЕР СИСТЕМС“ ЕООД с предмет: „Изработване, тестване и внедряване на Портал за отворени данни, разработване на инструмент за автоматизирано въвеждане на данни на портала и провеждане на свързано обучение“ по Проект BG05SFOP001-2.001-0001 „Подобряване на процесите, свързани с предоставянето, достъпа и повторното използване на информацията от обществения сектор“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“.Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на открита процедура за обществена поръчка от страна на Министерски съвет. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни исе намират на електронната страница на „Профил на купувача“ на Министерски съвет: https://customerprofile.government.bg/vieworder.php?id=48ECB301-D5A6-11E7-9486-F04DA2031065Относно изграждането наНационалния портал за пространствени данни:Националниятпортал за пространствени данни(INSPIRE) е изграден през 2021 г. от вече закритата Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) по Проект „Национален портал за пространствени данни (INSPIRE)“, който се изпълнява съгласно административен договор No BG05SFOP001-1.002-0014-C01/11.10.2017 г. и с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“ 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд.Информацията е публично достъпна на следния адрес:https://www.aop.bg/ng/form.php?class=F02_2014&id=901968&mode=viewДАЕУ е подписала Договор рег.No 67 от 28.08.2020 г. с „МАПЕКС“ АД с предмет: „Разработване и внедряването на националния портал за пространствени данни 3(INSPIRE)“. Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на открита процедура за обществена поръчка от страна на ДАЕУ. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни и се намират на електронната страница на ДАЕУ, секция „Профил на купувача“: https://www2.e-gov.bg/bg/zop/zop2016/249Относно изграждането, надгражданетои разширяванетонаСредата за междурегистров обмен (RegiX):Средата за междурегистров обмен (RegiX) е разработена по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) и „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31-1/07.09.2010 г. Впоследствие, същата е надграждана с изпълнение на Договор No Д-43/17.12.2014г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системи на електронното правителство с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса“ No К13-32-1/30.09.2013 г. и Договор No63/10.06.2019 с предмет „Разширяване на обхвата на средата за междурегистров обмен на справочна и удостоверителна информация, гарантиране работоспособността на същата, създаване и актуализиране на справки, адаптери, присъединяване на нови регистри и надграждане на средата (RegiX) с нови функционалности“, сключен между ДАЕУи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект BG05SFOP001-1.004-0001 -„Надграждане на хоризонталните и централни системи на електронното управление във връзка сприлагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“.Хронологично описание на изпълнените дейности по цитираните договори:I.Изграждане на RegixСистемата е създадена по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31 -1/07.09.2010 г.Целта по проект е подобряването на административното обслужване за гражданите и бизнеса и повишаването на удовлетвореността на потребителите чрез използване на възможностите на електронното управление.По заложените специфични цели за реализация на електронни административни услуги на централни администрации и за създаване на референтен модел на услугите на централни администрации са извършени следните дейности:•изработена е детайлна функционална и техническа спецификация на административните информационни системи;•разработен е системен проект за реализация:-софтуерна архитектура;-бизнес процеси;4-модел на потребителските случай;-дизайн модел;-модел на данните;-инфраструктурен модел;-тестов модел.•реализирани са 58 услуги в 15 администрации.•Създаден е наръчник с референтен модел на реализираните услуги с отразени техните специфики съгласно изготвената класификация и информационни продукти за публикуване в системата за управление на промяната и управление на риска при преминаване към работа в условията на електронното правителство.По изследваните функционалности системата е приложима за електронното управление.II.Надграждане на RegiXСистемата е създадена по Договор No Д-43/17.12.2014 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системина електронното правителство с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса“ No К13-32-1/30.09.2013 г.Целта по проект е надграждане и развитие на реализираните приоритетниелектронни административни услуги на централни администрации по Договор No Д-29/05.07.2012 г. между МТИТСи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД по проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ No К10-31-1/07.09.2010 г.В изпълнение на заложените основни и специфични цели са извършени следните дейности:1.По заложената цел за добавяне на 30 нови регистъра, поддържани от администрации -първични администратори на данни (ПАД) са постигнати следните резултати:•извършен е анализ и специфициране на изискванията и проектиране на софтуерните компоненти -адаптери, необходими за публикуването на всеки от избраните регистри за служебен достъп;•изготвена е детайлна функционална и техническа спецификация;•изготвен е системен проект за реализация, съдържащ, както следва:-модел и описание на бизнес процесите -бизнес модел;-модел и описание на случаите на употреба;-прототип на потребителския интерфейс;-логически модел на данните;-физически модел на данните;-техническа (софтуерна и инфраструктурна) архитектура;-тестов модел.•разработени са 32 софтуерни компонента -адаптери за присъединяване на избраните регистри за служебен достъп.2.По заложената цел за въвеждане в експлоатация на 190 софтуерни компоненти, необходими за свързването на секторни информационни системи на 5администрации, консуматори към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри са постигнати следните резултати:•разработени са 454 компонента законсумиране на служебни услуги чрез изпълнение на присъединяване на избраните регистри за служебен достъп.3.По заложената цел да се дефинират стандарти за изграждане на връзки от администрации, потребители на данни към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри. са постигнати следните резултати:•изготвена е техническа спецификация, която да служи за помощен документ с насоки в технически аспект за администрациите, които искат да реализират програмно консумация на служебни услуги;•разработен е уеб-сайт, разположен в КТЦЕП-Бояна, на който са публикувани XML схемите на структурите от данни на заявките и резултатите за всички операции за достъп до присъединени регистри, както и WSDL дефиниции на услугите за достъп до RegiX.4.По заложената цел да се изработят правила и процедури за изграждане на връзки от администрации-ПАД и администрации-потребители към Софтуерната инфраструктура за автоматизирано извличане на данни от регистри са постигнати следните резултати:•дефиниране на набор от правила и процедури, въз основа на които администрациите да осъществяват служебен достъп до първични регистри чрез изградената инфраструктура за обмен „Regix“. Изпълнен е анализ на текущото състояние на процеса, идентифицирани са рисковеи предпоставки за осъществяване на служебен достъп до регистрите от секторните информационни системи на администрациите;•изготвен е модел на процеса по осъществяване на достъп до първичните регистри, с идентифициране на заинтересованите страни, етапи от процеса и обменяна информация. Откроени са възможности за бъдещо развитие.По заложените цели индикаторите за изпълнение са надхвърлени с присъединяването на 32 (при заложени 30) регистъра за служебен достъп през софтуерната инфраструктура за обмен, с реализирането на 454 компонента (при заложени 190) и за консумирането на 454 (при заложени 200) служебни услуги за достъп до присъединени регистри. Системата е приложима за електронното управление.III.Разширяване на RegixДАЕУ е подписала Договор рег. No 22 от 20.03.2018 г. с „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАД с предмет: „Създаване и актуализиране на справки, адаптери и добавяне на нови регистри в средата за Междурегистров обмен на данни (RegiX)“. Подписването на договора е осъществено чрез провеждане на процедура за обществена поръчка чрез събиране на оферти с обява от страна на ДАЕУ. Всички относими към обществената поръчка документи са публично достъпни и се намират на електронната страница на ДАЕУ, секция „Профил на купувача“: https://www2.e-gov.bg/bg/zop/zop2016/197.Системата е надградена по договор No63/10.06.2019 с предмет „Разширяване на обхвата на средата за междурегистров обмен на справочна и удостоверителна информация, гарантиране работоспособността на същата, създаване и актуализиране на 6справки, адаптери, присъединяване на нови регистри и надграждане на средата (RegiX) с нови функционалности“, сключен между ДАЕУи „ТЕХНОЛОГИКА“ ЕАДпо проект BG05SF0P001-1.004-0001 -„Надграждане на хоризонталните и централни системи на електронното управление във връзка с прилагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“RegiX създава възможност за автоматизирано подаване и обслужване по електронен път на стандартизирани заявки за достъп до данни от регистри и осигурява възможност потребителите на информация автоматично да извличат данни от ключови регистри на централната администрация.Чрез средата се реализират вътрешни електронни услуги.В изпълнение на договора са постигнати следните реализации:1.Присъединяване на нови регистри на ПАД и разработени нови справки2.Доработка в ядрото на Regix, свързана с добавените функционалности в адаптерите за полагане на електронен времеви печат и визуализация на заявките и резултата от услугите в преносим документен формат;3.Надграждане на ядрото на Regix, свързана с функционалностите за наблюдение на адаптерите за достъп до присъединени регистри и средата като цяло, за осигуряване на навременна реакция при срив, отпадане на комуникация, натоварвания, инциденти и настъпване на извънредни ситуации;4.Интеграция с централизиран журнал за регистриране на предоставените през RegiX услуги;5.Избор на регистри и услуги за реализиране като автоматизирани удостоверителни услуги;6.Реализиране на функционалности за полагане на електронен печат и timestamp за удостоверяване на време от Първичните администратори данни, чиито регистри са присъединени към RegiX;7.Софтуерните адаптери за връзка с избраните регистри на централната администрация са надградени с функционалност за полагане на електронен печат и timestamp за удостоверяване на време върху резултатите от автоматизираните удостоверителни услуги;8.Интеграция с ЕПДЕАУ с цел предоставяне на специфична информация от системата за всеки потребител с профил в „Моят egov.bg“;9.Надграждане на входната точка на ядрото на RegiX и актуализиране на протокола за предоставяне на автоматизирани услуги за достъп до присъединените регистри;10.Актуализиране на техническата и експлоатационна документация на RegiX, както и информационния сайт на средата, с цел отразяване на надградените функционалности и реализацията на удостоверителните услуги.Всички относими документи към надградената среда за междурегистров обмен може да се намерят на следните адреси:•https://e-gov.bg/bg/zop/zop2016/246-страницата на ДАЕУ или7•https://www.aop.bg/-страницата на Агенцията по обществени поръчки (АОП) чрез Уникален номер на поръчката от регистъра на АОП за процедури проведени по ЗОП -05397-2019-0003.7•https://www.aop.bg/-страницата на Агенцията по обществени поръчки (АОП) чрез Уникален номер на поръчката от регистъра на АОП за процедури проведени по ЗОП -05397-2019-0003.

246

Дата Процес
13.08.2024 13:08 Крайно решение (Одобрено)