Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Велико Търново от 24.08.2024

Рег. №: 1724529706-24.08.2024 | Общинска администрация - Велико Търново | Одобрено | Дата на подаване: 24.08.2024 | Срок:09.09.2024

Юридическо лице |

На основание на чл.3 от закона за достъп до обществена информация, желая да ми бъде предоставена информация относно:

1. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?

9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

По т. 1, т.2, т. 3 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да бъде установена.

Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub.bg

Решение


Дата: 13.09.2024

До

Валентин Нейков Русев

Председател на

СНЦ “ТАКСИ КЛУБ - БЪЛГАРИЯ“

България, област София/столица/,община Столична, гр. София, ул. “Въртопо“ № 47 e-mail: admin@taxiclub-bg.eu

РЕШЕНИЕ

В Община Велико Търново е постъпило Заявление от СНЦ“ТАКСИ КЛУБ - БЪЛГАРИЯ“, представлявано от Валентин Русев, регистрирано под № 48-872-5/26.08.202 г., което съдържа искане по ЗДОИ да бъде предоставена информация по 11 въпроса.

Заявлението съдържа необходимите реквизити предвидени в чл.25, ал.1 от Закона за достъп до обществена информация/ЗДОИ/, поради което същото е допустимо и подлежи на разглеждане. Преценено по същество заявлението е основателно и следва да бъде уважено.

Исканата информация се характеризира като обществена такава, а предвид естеството си позволява формиране на мнение по отношение дейността на задължения по ЗДОИ субект. Информацията следва да бъде предоставена в степен, с която Община Велико Търново разполага.

Съобразявайки установения с нормата на чл.27, ал.1 от ЗДОИ принцип, информацията се предоставя по електронен път на посочения имейл адрес.

С оглед на изложеното и на основание чл.28, ал.2 във връзка с чл.34, ал. 1 от ЗДОИ

РЕШИХ:

Предоставям на СНЦ“ТАКСИ КЛУБ - БЪЛГАРИЯ“, представлявано от Валентин Русев следната обществена информация:

По т.1:

Към 15.08.2024 г. валидните разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината са 380/триста и осемдесет/ броя.

По т.2:

Вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината са 64/шестдесет и четири/броя.

По т.З:

Към 15.08.2024 г. валидните разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение са 2/два/броя.

Но т.4:

Прилаганата от общинската администрация процедура по вписване на водачи в списъка към удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници е описана в чл.Ю, ал.4, т.2 от Наредба 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници, издадена от министъра на транспорта. Няма възможност за електронно заявяване на услугата.

Пот.5:

Прилаганата от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз е описана в раздел V „Разрешение за таксиметров превоз“ на Наредба 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници, издадена от министъра на транспорта. Има възможност за електронно заявяване на услугата.

По т.6:

Дължимата такса за издаване на разрешително за таксиметров превоз е 12,00/дванадесет/ лева, определена е в чл.43, ал.1 от Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община В. Търново за издаване на разрешително за таксиметров превоз и 36/тридесет и шест/ лева за холограмни стикери.

По .7:

Средствата събрани от таксата за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019,2020,2021,2022 и 2023 г. са :

2019 г. 17 316,00 лв.

2020 г. 15 228,00 лв.

2021 г. 15 721,20 лв.

2022 г. 18 540,00 лв.

2023 г. 17 352,00 лв.

Общо: 84 157,20лв.

Извършен разход за холограмни стикери в лева с ДДС както следва :

2019 г. 13 284,96 лв.

2020 г. 13 910,16 лв.

2021 г. 13 910,16 лв.

2022 г. 14 030,16 лв.

2023 г. 13 806,72 лв.

Общо: 68 942,16 лв.

По т.8:

Таксата за издаване на удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници е 100,00/сто/лева, определена с Решение 496/ 25.02.2021 година на Великотърновския общински съвет.

По т.9:

Средствата събрани от таксата за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019,2020,2021,2022 и 2023 г. са :

2019 г. 0,00 лв.

2020 г. 0,00 лв.

2021 г. 300,00 лв.

2022 г. 800,00 лв.

2023 г. 400,00 лв.

Общо : 1 500,00 лв.

По т.10:

Данъкът върху таксиметров превоз на пътници е в размер на 500.00/петстотин лева/-решение № 404/29.09.2016г. на Великотърновски общински съвет.

По т. 11:

Събраните средства от данък върху таксиметров превоз са както следва:

• Данък върху таксиметров превоз за 2019 г. - 197 166.64 лева

• Данък върху таксиметров превоз за 2020 г. - 129 750.26 лева

• Данък върху таксиметров превоз за 2021 г. - 104 708.33 лева

• Данък върху таксиметров превоз за 2022 г. - 148 008.32 лева

• Данък върху таксиметров превоз за 2023 г. - 180 899.99 лева Получените от държавния бюджет средства за компенсация на намалението в

приходите от данък върху таксиметров превоз на пътници е както следва:

2021 г. 20167,00 лв.

2022 г. 76367,00 лв.

2023 г. 91433,00 лв.

Същите са отразени по бюджета на Общината - дейности и разходни параграфи.

Събраните средства По т.7, т.9 и т.11 са разходвани за:

Текущ ремонт на улици в град Велико Търново в лева с ДДС :

2019 г. 433 536,91 лв.

2020 г. 494 459,24 лв.

2021 г. 463 828,87 лв.

2022 г. 644 328,76 лв.

2023 г. 1 314 266,68 лв.

Общо: 3 350420,46 лв.

и маркировка на улици в град Велико Търново в лева с ДДС :

2019 г. 180 236,17 лв.

2020 г. 189 407,94 лв.

2021 г. 210 015,12 лв.

2022 г. 381 634,57 лв.

2023 г. 285 676,51 лв.

Общо: 1 246 970,31 лв.

Решението да се връчи на заявителя по реда на чл.34, ал.З от ЗДОИ Информацията да бъде предоставена на e-mail: admin@taxielub-bg.eu Настоящото решение подлежи на обжалване по реда на чд.40 от ЗДОИ в 14 дневен срок пред съответния административен съд, чрез Кмета на Община Велико Търново по реда на АПК.

МАРИЕЛА ЦОНЕВА ЗАМЕСТНИК - КМЕТ СТИПК

/съгласно Заповед № РД 22-1518/16.07.202

на Кмета на Община Велико Търново/

58

Дата Процес
24.08.2024 23:01 Подаване на заявление
24.08.2024 23:19 Изпратено към деловодна система
26.08.2024 13:30 Потвърждение от деловодна система
13.09.2024 10:35 Крайно решение (Одобрено)