Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Николаево от 24.08.2024

Рег. №: 1724531255-24.08.2024 | Общинска администрация - Николаево | Одобрено | Дата на подаване: 24.08.2024 | Срок:09.09.2024

Юридическо лице |

На основание на чл.3 от закона за достъп до обществена информация, желая да ми бъде предоставена информация относно:

1. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?

9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

По т. 1, т.2, т. 3 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да бъде установена.

Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub.bg

Решение


Дата: 09.09.2024

Изх. № 20-00-3-1 / 09.09.2024 г.

ДО

СНЦ „ТАКСИ КЛУБ – БЪЛГАРИЯ“

ГР. СОФИЯ,

Ж.К. МЛАДОСТ 1, УЛ. „ВЪРТОПО“ № 47

ел. поща: admin@taxiclub.bg

Относно: Предоставяне на информация за регистрирания таксиметров превоз в Община Николаево и приходите от него

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН РУСЕВ,

Във връзка с постъпило в Общинска администрация гр. Николаево Ваше Заявление за достъп до обществена информация с вх. № 20-00-3 / 26.08.2024 г. и на основание Решение № РД-02-5 / 04.09.2024 г. на Кмета на Община Николаево, Ви информираме, че в Община Николаево до момента няма регистриран таксиметров превоз, нито издавани разрешителни и удостоверения за този тип дейност. Предвид на това на поставените от Вас въпроси в цитираното по-горе заявление отговаряме следното:

На въпрос 1: Какъв е броят на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината? – 0;

На въпрос 2: Какъв е броят на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината? – 0;

На въпрос 3: Какъв е броят валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение? – 0;

На въпрос 6: Какъв е размерът на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината? – Таксата предстои да бъде определена с приемането на новата наредба по чл. 9 от ЗМДТ.

На въпрос 7: Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те? – 0 лв;

На въпрос 8: Какъв е размерът на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината? – Таксата предстои да бъде определена с приемането на новата наредба по чл. 9 от ЗМДТ;

На въпрос 9: Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те? – 0 лв.

На въпрос 10: Какъв е размерът на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината? – няма определен;

На въпрос 11: Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те? – 0 лв.

По отношение на въпроси 4 и 5 Ви информираме, че процедурите по вписване на водачи и регистрация на таксиметров превоз в общината, съгласно регламентираните в Административния регистър услуги от раздел „Търговия, туризъм, транспорт“ с номера 2069, 2715, 3166, 594, 1229, 1442, 1230, 3167, 357, 815, предстои да бъдат разработени, респективно по тях ще бъдат определени такси в разработваната в момента нова наредба по чл. 9 от ЗМДТ. Електронното заявяване ще възможно след разписване на услугите.

Приложение:

Решение № РД-02-5 / 04.09.2024 г. на Кмета на Община Николаево.

Инж. КОНСТОНТИН КОСТОВ

Кмет на Община Николаево

********************************************************

Р Е Ш Е Н И Е

№ РД-02-5

гр. Николаево, 04.09.2024 г.

Подписаният инж. Константин Костов – Кмет на Община Николаево, разгледах заявление с вх. № 20-00-3 / 26.08.2024 г. за предоставяне на достъп до обществена информация, подадено от СНЦ „Такси клуб – България“, с ЕИК 206335324, с адрес за контакт гр. София, ж.к. Младост 1, ул. „Въртопо“ № 47, и взех предвид следното от фактическа и правна страна:

Заявителят отправя искане за предоставяне на достъп до следната обществена информация с данни по конкретно поставени единадесет въпроса, касаещи таксиметровия превоз в Община Николаево и приходите от услугата, а именно:

1. Какъв е броят на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?;

2. Какъв е броят на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?;

3. Какъв е броят валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?;

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?;

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?;

6. Какъв е размерът на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?;

7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров

превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

8. Какъв е размерът на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?;

9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?;

10. Какъв е размерът на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?;

11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020,

2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?;

Заявителят посочва, че желае да получи информацията по електронен път на посочена от него ел. поща admin@taxiclub.bg. Заявлението съдържа всички законовоизискуеми реквизити, поради което следва да бъде разгледано.

Заявлението е основателно, тъй като:

- исканата информация не е класифицирана или друга защитена тайна в случаите, предвидени със закон;

- исканата обществена информация не е представена на заявителя през предходните 6 месеца;

- исканата информация не е административно обслужване по смисъла на § 1, т. 1 от Допълнителните разпоредби на Закона за администрацията.

С оглед гореизложеното и на основание чл. 34, във вр. с чл. 28, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация, и на основание чл. 6, ал. 1, т. 3 от ЗДОИ във вр. с чл. 4, ал. 3 от АПК,

Р Е Ш И Х:

I. Да се предостави на СНЦ „Такси клуб - България, с ЕИК 206335324, с адрес за контакт гр. София, ж.к. Младост 1, ул. „Въртопо“ № 47, достъп до исканата от него обществена информация с данни по конкретно поставените единадесет въпроса, цитирани по-горе.

Поради факта, че в Община Николаево до момента няма регистриран таксиметров превоз, нито издавани разрешителни и удостоверения за този тип дейност, отговорът на въпроси 1-3 и 6-11 ще бъде 0. По отношение на въпроси 4 и 5, заявителят да се информира, че процедурите по вписване на водачи и регистрация на таксиметров превоз в общината, съгласно регламентираните в Административния регистър услуги от раздел „Търговия, туризъм, транспорт“ с номера 2069, 2715, 3166, 594, 1229, 1442, 1230, 3167, 357, 815, предстои да бъдат разработени, респективно по тях ще бъдат определени такси в разработваната в момента нова наредба по чл. 9 от ЗМДТ. Електронното заявяване ще е възможно след разписване на услугата.

II. Информацията по точка I да бъде предоставена като текстови отговор на контретно поставените въпроси.

III. Срок за предоставяне на информацията – до 09.09.2024 г.

IV. Информацията да се предостави и изпрати в електронен вид на посочения в заявлението електронен адрес, а именно: admin@taxiclub.bg

V. Разходи по предоставяне на информацията – няма.

Изпълнение на Решение възлагам на Секретаря на Община Николаево. Контрол по изпълнение ще упражнявам лично.

Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – гр. Стара Загора в 14-дневен срок от датата на съобщаването.

Инж. КОНСТАНТИН КОСТОВ,

Кмет на Община Николаево


Документи:

1 Отговор с предоставена информация и Решение

15

Дата Процес
24.08.2024 23:27 Подаване на заявление
24.08.2024 23:40 Изпратено към деловодна система
26.08.2024 21:45 Потвърждение от деловодна система
09.09.2024 13:12 Крайно решение (Одобрено)