Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Петрич от 24.08.2024
Рег. №:
1724531711-24.08.2024 | Общинска администрация - Петрич | Одобрено |
Дата на подаване: 24.08.2024 |
Срок:10.09.2024
На основание на чл.3 от закона за достъп до обществена информация, желая да ми бъде предоставена информация относно:
1. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?
2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?
3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?
4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?
5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?
6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?
7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?
8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?
9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?
10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?
11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?
По т. 1, т.2, т. 3 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да бъде установена.
Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub.bg
Решение
Дата: 28.08.2024
Р Е Ш Е Н И Е
№ 9/28.08.2024г=
Със заявление за достъп до обществена информация, постъпило чрез платформа за достъп до обществена информация № УРИ 1724531711-24.08.2024г., по електронен обмен и входирано в деловодството на Общинска администрация-Петрич с вх. № ЕО-ПЧ-1133/26.08.2024г. е поискана от СНЦ „Такси клуб-България”, гр.София,, ж.к. „Младост”1, ул. „Въртопо” №47, информация за броя на валидните към 15.08.2024г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, за броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, както и друга, свързана с таксиметровия превоз.
На основание чл.3, ал.1, чл.15в, ал.3, чл.28, ал.2, чл.34, ал.1 и 35 от Закона за достъп до обществена информация, във връзка със заявление постъпило чрез платформа за достъп до обществена информация и по електронен обмен от СНЦ „Такси клуб-България” и като взех предвид факта, че исканата информация е обществена по смисъла на чл.2 от ЗДОИ
Р Е Ш И Х:
1.Да се предостави от Община Петрич на СНЦ „Такси клуб-България” достъп до поисканата в заявлението обществена информация.
2.Разрешеният достъп до обществена информация да се предостави в срок на заявителя чрез платформата за достъп до обществена информация и на посочения ел. адрес под формата на отговор на поставените въпроси, както се вземе предвид, следното: Искането за предоставяне на обществена информация следва да има своето логично обяснение. Основен принцип в правото е наличието на интерес, който обуславя активната легитимация на заявителя СНЦ „Такси клуб-България”да предприеме действията за подаване на заявление за достъп до информация от Община Петрич.
От адресната част на заявление № УРИ 1724531711-24.08.2024г./ вх.№ ЕО-ПЧ-1133/26.08.2024г. е видно, че СНЦ „Такси клуб-България” е с посочен адрес гр.София,, ж.к. „Младост”1, ул. „Въртопо” №47. По тази причина изникват редица въпроси: „Какво собствено мнение би си съставил заявителя за дейността на Община Петрич?“, „С какво тази информация би му била полезна?“, „Какъв е интересът, който би обяснил активната легитимация на заявителя да търси тази информация?“. Въпросите под № 7, № 9 и №11 , поставени със заявлението за достъп са насочени към общинския бюджет и размера на събрани такси и данък върху таксиметров превоз за периода от 2019г. до 2023г., както и за какво са разходвани те. Следва да бъде посочено, че нормата на чл. 47 от Закона за публичните финанси изрично ограничава кръга на лицата, които имат право да контролират съответния общински бюджет и да търсят информация свързана със средства от този бюджет и изразходването му. Законодателят е ограничил този кръг до „местната общност“, т.е – гражданите и юридическите лица, които имат регистрация, осъществяват дейност или ползват услуги на територията на съответната община.
Местните жители и юридическите лица, регистрирани на територията на Община Петрич са тези, които имат правото на контрол и на получаване на информация относно бюджета и изразходването му. Заявителят в случая, несъмнено не попада в този кръг от лица, предвид липсата на регистрацията му на територията на община Петрич. Предоставяйки такава информация на заявител, който не принадлежи към „местната общност” за съставянето му на мнение за управлението и изразходването на финансови средства в Община Петрич, противоречи на целите и духа на ЗДОИ.
В тази връзка е налице основателно съмнение дали заявлението за достъп до обществена информация, подадено от СНЦ „Такси клуб-България”, не води до злоупотреба с право. Относно поставените въпроси, предоставяме следните отговори:
2.1.Валидните към 15.08.2024г. издадени разрешения за таксиметров превоз , издадени на територията на Община Петрич са 100 броя.
2.2.Няма издадени разрешения за таксиметров превоз с вписани водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз.
2.3.Няма издадени разрешения за таксиметров превоз, издадени на територията на Община Петрич, с вписани водачи, чийто данни присъстват в повече от едно валидно разрешение.
2.4.Вписването на водачи, които ще извършват таксиметров превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка се извършва с подаване на заявление по образец Приложения № 4б към чл. 9 т. 11 от Наредба № 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници. Възможно е електронното заявяване на услугата чрез електронната поща на Община Петрич.
2.5.Издаване на разрешение за таксиметров превоз става с подаване на заявление по образец - Приложение № 5з към чл. 24 ал. 2 т. 1 от Наредба № 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници. Възможно е електронното заявяване на услугата чрез електронната поща на Община Петрич.
2.6.Размерът на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината е 20 лв.
2.7. Бюджетът на общината за всяка от посочените години е приет от Общински съвет–Петрич. Поисканата информация, отнасяща се до размера на тези средства от общинския бюджет в пълния и обем е налична на ел. страница на Община Петрич в раздел „ За граждани”, „Финанси и бюджет”. (petrich.bg). Съгласно чл. 47 от Закона за публичните финанси кръгът от лицата, които имат право да търсят информация за разходваните публични средства е ограничен, като заявителят не попада в този кръг.
2.8.Размерът на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на Община Петрич е 50 лв.
2.9. Бюджетът на общината за всяка от посочените години е приет от Общински съвет–Петрич. Поисканата информация, отнасяща се до размера на тези средства от общинския бюджет в пълния и обем е налична на ел. страница на Община Петрич в раздел „ За граждани”, „Финанси и бюджет”. (petrich.bg). Съгласно чл. 47 от Закона за публичните финанси кръгът от лицата, които имат право да търсят информация за разходваните публични средства е ограничен, като заявителят не попада в този кръг.
2.10.Размерът на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината е 300 лв.
2.11. Бюджетът на общината за всяка от посочените години е приет от Общински съвет–Петрич. Поисканата информация, отнасяща се до размера на тези средства от общинския бюджет в пълния и обем е налична на ел. страница на Община Петрич в раздел „ За граждани”, „Финанси и бюджет”. (petrich.bg). Съгласно чл. 47 от Закона за публичните финанси кръгът от лицата, които имат право да търсят информация за разходваните публични средства е ограничен, като заявителят не попада в този кръг.
3.Срокът, в който е осигурен достъпът до обществената информация, поискана в заявлението е 30 дни от датата на получаване на решението. С настоящото решение, получавате в срок поисканата в заявлението информация.
4.Разходи за предоставяне на обществената информация не се дължат, тъй като на основание чл.15в, ал.3 и чл.35, ал.3 от ЗДОИ, заявителят е поискал достъпът до информацията да му бъде предоставен чрез платформа за достъп до обществена информация и по електронен път и е посочил адрес на електронна поща за получаването.
Настоящото решение да бъде предоставено на заявителя чрез платформа за достъп до обществена информация и да му се изпрати на посочения от него електронен адрес.
Решението подлежи на обжалване по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщаването му пред съответния Административен съд, съобразно чл.133 от АПК.
КМЕТ НА ОБЩИНА ПЕТРИЧ:
/ДИМИТЪР БРЪЧКОВ /
62
Дата | Процес |
---|---|
24.08.2024 23:35 | Подаване на заявление |
24.08.2024 23:51 | Изпратено към деловодна система |
27.08.2024 10:45 | Потвърждение от деловодна система |
28.08.2024 10:46 | Крайно решение (Одобрено) |