Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Полски Тръмбеш от 24.08.2024

Рег. №: 1724531789-24.08.2024 | Общинска администрация - Полски Тръмбеш | Одобрено | Дата на подаване: 24.08.2024 | Срок:10.09.2024

Юридическо лице |

На основание на чл.3 от закона за достъп до обществена информация, желая да ми бъде предоставена информация относно:

1. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?

9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

По т. 1, т.2, т. 3 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да бъде установена.

Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub.bg

Решение


Дата: 29.08.2024

РЕШЕНИЕ

ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОСТЪП ДО ИНФОРМАЦИЯ

Изх. №РД-01-09-9978-1/29.08.2024г.

В администрацията на Община Полски Тръмбеш е постъпило Заявление за достъп до обществена информация, подадено от Сдружение „Такси клуб-България“ чрез Платформа за достъп до обществена информация към Министерски съвет с УРИ 1724531789-24.08.2024, заведено в деловодната система на Общинска администрация – Полски Тръмбеш с вх. № РД-01-09-9978/26.08.2024г.,

Със заявлението Заявителят желае да му бъде предоставена следната информация:

1. Какъв е броят на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?

9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

След като се запознах с постъпилото заявление и с информацията в Община Полски Тръмбеш и на основание чл. 34, ал. 1 във вр. с чл. 28, ал. 2 от Закона за достъп до обществената информация (ЗДОИ),

Р Е Ш И Х:

I. Предоставям пълен достъп до обществена информация, съхранявана в Община Полски Тръмбеш, по повод постъпилото и описано по-горе заявление.

Мотивите, фактическите и правните основания за постановяване на акта са следните:

В чл. 3, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) е очертан кръгът на субектите, задължени да предоставят достъп до обществена информация. Безспорно Община Полски Тръмбеше е част от задължените субекти по смисъла на посочената правна норма.

Съгласно чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ: „обществена информация по смисъла на този закон е всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти.“

Определението съдържа две изисквания, необходими, за да се квалифицира една информация като обществена: 1) да е свързана с обществения живот и 2) да представя възможност на гражданите да съставят собствено мнение относно дейността на субектите.

Една информация е обществена, когато са налице двете кумулативни изисквания, за да може да бъде предоставена.

II. Относно исканата информация, уведомявам Заявителя за следното по точки, така както е подадено със Заявлението:

1. Какъв е броят на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

Към 15.08.2024г. няма регистрирани на територията на общината търговци, извършващи таксиметров превоз.

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

Към посочената във въпроса дата няма вписани водачи с разрешения за таксиметров превоз.

3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?

Няма такива.

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

Да, възможно е електронно заявяване на услугата – Идентификатор на услугата 1229,

Предвидени са в сайта на Община Полски Тръмбеш , раздел ЦАО, електронни услуги: https://www.trambesh.eu/inform_centar/administrativni_uslugi.php

Процедурата е съгласно чл. 10, ал. 4, т. 2 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници. Търговецът, извършващ таксиметров превоз, подава заявление по образец от Наредбата (Приложение № 5в към чл. 10, ал. 4) за данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на търговеца, но за своя сметка.

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

Да, възможно е електронно заявяване на услугата – Идентификатор на услугата: 2069

Предвидени са в сайта на Община Полски Тръмбеш , раздел ЦАО, електронни услуги: https://www.trambesh.eu/inform_centar/administrativni_uslugi.php

Процедурата е съгласно чл. 24 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници на министъра на транспорта (обн., ДВ, бр. 109 от 14.12.1999 г.)

Разрешението за извършване на таксиметров превоз на пътници и холограмата се издават от кмета на общината или от оправомощено от него длъжностно лице въз основа на следните документи:

1) Заявление по образец;

2) Удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз;

3) Карта за допълнителен преглед на лек таксиметров автомобил към протокол за периодичен преглед за техническа изправност - по служебен път;

4) Копия на удостоверенията “водач на лек таксиметров автомобил”.

5) Удостоверение, че лицето няма задължения за осигурителни вноски, освен когато са отсрочени или разсрочени по реда на Кодекса за социалното осигуряване - по служебен път;

6) Справка, че лицето няма задължения към НАП - по служебен път;

7) Справка, че данъчно задълженото лице, няма задължения - по служебен път;

8) Документ за платена такса за услугата.

6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

За издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници и холограмни стикери за автомобилите се заплаща такса в размер на 18,00 лв., съгл. чл. 41в, ал. 5 от Наредба № 14 за определянето и администрирането на местните такси и цени и услуги на територията на община Полски Тръмбеш, приета от Общински съвет – Полски Тръмбеш.

7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

През 2020 година има 1 бр. издадено разрешение за таксиметров превоз, като е заплатена такса в размер на 15.50 лв. Средствата са разходвани за подобряване на местната пътна инфраструктура.

8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?

За издаване на удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници се заплаща такса в размер на 100 лв., съгл. чл. 41в, ал. 1 от Наредба № 14 за определянето и администрирането на местните такси и цени и услуги на територията на община Полски Тръмбеш, приета от Общински съвет – Полски Тръмбеш.

9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

Няма подавани заявления за издаване на удостоверения за таксиметров превоз, съответно не са заплащани такси през посочения период.

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

Данъкът върху таксиметров превоз е в размер на 300 лева.

11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

За посочения период са заплатени данъци в размер на 600 лв., като средствата са разходвани за подобряване на местната пътна инфраструктура.

III. Исканата информация Ви изпращаме по електронен път на електронен адрес: admin@taxiclub.bg, спазвайки предвидения в чл. 28, ал. 1 от ЗДОИ срок, като Ви предоставяме пълен достъп до исканата от Вас информация.

IV. На основание чл.35, ал. 3 от ЗДОИ не се заплащат разходи по предоставянето на обществената информация.

V. Решението да бъде публикувано чрез Платформата за достъп до обществена информация, съгласно съгласно чл. 26, ал. 1, т. 5 от ЗДОИ.

VI. Съгласно чл. 40 от Закона за достъп до обществена информация, Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок чрез Кмета на община Полски Тръмбеш, пред съответния административен съд, по реда на АПК.

Красимира Великова/П/

Секретар на Община Полски Тръмбеш

/съгл. Заповед № РД-01-05-12530/28.11.2023г.

на Кмета на община Полски Тръмбеш/

Изготвил: /П/

Данита Димитрова

Юрисконсулт

60

Дата Процес
24.08.2024 23:36 Подаване на заявление
24.08.2024 23:52 Изпратено към деловодна система
27.08.2024 11:15 Потвърждение от деловодна система
29.08.2024 13:55 Крайно решение (Одобрено)