Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Аксаково от 25.03.2020
Рег. №:
1585143461729-25.03.2020 | Общинска администрация - Аксаково | Одобрено |
Дата на подаване: 25.03.2020 |
Срок:09.04.2020
Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки; определя размера на месечния наем на общински жилища; общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища, както следва:
1. Моля да ми бъдат предоставени копия на сключените през периода 2016-2019 г. граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки?
2. Моля да ми бъдат предоставени копия на съответните документи, установяващи размера на заплатените от общината възнаграждения по посочените в т. 1 договори, както и документите, доказващи вида и количеството на представените по договорите услуги.
3. В случай, че предоставянето на копия от документите по т. 1 и т. 2 би затруднило общинската администрация или съществуват законови пречки за предоставянето им, моля да бъда информиран какъв е предметът на всеки от договорите, на какво правно основание са сключени, какво е договореното и изплатено възнаграждение от общината по всеки договор, както и какъв е вида и количеството на предоставените услуги.
4. Моля да ми бъде предоставена информация какви са конкретните причини, наложили сключването на тези договори и по какви критерии са избрани контрагентите на общината по тях.
5. Моля да ми бъде предоставена информация относно това припокриват ли се задълженията на контрагентите по сключените нетрудови договори със задълженията на лица, намиращи се в трудови/служебни правоотношения с общината, съгласно трудовите им характеристики.
6. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните лица, с които са сключени граждански договори? Има ли изискване да са завършили спeциалност "екология" или свързана с екологията специалност, когато предметът на договора с тях е свързан с дейността на общината в сферата на екологията? Преминали ли са някакаво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците?
7. Някое от лицата, с които има сключен договор за услуга, има ли юридическо образование?
8. Моля, предоставете ми електронни копия на длъжностните характеристики на лицата, работещи при условията на служебно правоотношение с общината в областта на екологията.
9. По какъв ред Общината определя размера на месечния наем на общински жилища? По какъв начин се е изменила наемната цена за периода от 2016 до 2019 г. вкл.? Моля да ми бъде представени копия на документи, илюстриращи промяната на наемната цена за горепосочения период.
10. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища.
1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям три имена и постоянен адрес – КРИСТИАН ИВОВ МИЛЕНОВ, Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8.
2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т.4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната ми поща, посочен в настоящото заявление, ivan13@abv.bg , на компютърни файлове в удобен за Вас формат - pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен.
3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция –Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8.
Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.
Решение
Дата: 07.04.2020
Със Заявление за достъп до обществена информация, регистрирано в интернет базираната платформа за достъп до обществена информация под № УРИ 1585143461729 от 25.03.2020г. и заведено в деловодната програма на община Аксаково с вх. № ДОИ1-12/26.03.2020г., *** е поискал да му бъде предоставена обществена информация, а именно : 1. Моля да ми бъдат предоставени копия на сключените през периода 2016-2019 г. граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки? 2. Моля да ми бъдат предоставени копия на съответните документи, установяващи размера на заплатените от общината възнаграждения по посочените в т. 1 договори, както и документите, доказващи вида и количеството на представените по договорите услуги. 3. В случай, че предоставянето на копия от документите по т. 1 и т. 2 би затруднило общинската администрация или съществуват законови пречки за предоставянето им, моля да бъда информиран какъв е предметът на всеки от договорите, на какво правно основание са сключени, какво е договореното и изплатено възнаграждение от общината по всеки договор, както и какъв е вида и количеството на предоставените услуги. 4. Моля да ми бъде предоставена информация какви са конкретните причини, наложили сключването на тези договори и по какви критерии са избрани контрагентите на общината по тях. 5. Моля да ми бъде предоставена информация относно това припокриват ли се задълженията на контрагентите по сключените нетрудови договори със задълженията на лица, намиращи се в трудови/служебни правоотношения с общината, съгласно трудовите им характеристики. 6. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните лица, с които са сключени граждански договори? Има ли изискване да са завършили спeциалност "екология" или свързана с екологията специалност, когато предметът на договора с тях е свързан с дейността на общината в сферата на екологията? Преминали ли са някакво обучение,свързано с екологията и управлението на отпадъците? 7. Някое от лицата, с които има сключен договор за услуга, има ли юридическо образование? 8. Моля, предоставете ми електронни копия на длъжностните характеристики на лицата, работещи при условията на служебно правоотношение с общината в областта на екологията. 9. По какъв ред Общината определя размера на месечния наем на общински жилища? По какъв начин се е изменила наемната цена за периода от 2016 до 2019 г. вкл.? Моля да ми бъде представени копия на документи, илюстриращи промяната на наемната цена за горепосочения период. 10. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища. Искането е направено по ред, предвиден в чл.24, ал.1 от ЗДОИ и е със изискуемото съдържание по чл.25, ал.1 от с.з., посочена е формата на достъп – копие от наличните документи в електронен вид. Според легалната дефиниция на понятието обществена информация, дадена от законодателят с чл.2, ал.1 ЗДОИ, обществена е информацията, която е свързана с обществения живот в Република България и дава възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закон субекти. Информацията следва да отговаря на тези две условия едновременно, за да се определи като обществена. Под „обществен живот” се разбира живота на обществото като група хора. За второто условие е от значение да се отбележи, че за да дава възможност на гражданите да си съставят собствено мнение за дейността на задължения субект, информацията трябва да е обвързана с правомощията и дейността на органа, защото само тогава тя би отговаряла на изискването да способства за постигане на посочената от закона специална цел. Под обществен интерес следва да се разбира интересът на обществото да защитава и отстоява своите права и свободи от неблагоприятни за него управленски решения. Правото на достъп до обществена информация е началната фаза и следва да предпоставя тази защита. Целта на ЗДОИ е да създаде условия за прозрачни и видими за обществото действията и решенията на задължените субекти, като по тази начин обществото следи отблизо и оценява тяхната работа. По аргумент от чл.10, ал.1 от ЗДОИ обществената информация, отговаряща на двете условия по чл.2, ал.1 от ЗДОИ и съдържаща се в актовете на държавните органи и на органите на местното самоуправление, постановявани при осъществяване на техните правомощия е официална. Съгласно чл.11 от ЗДОИ, служебна е информацията, която се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация, както и по повод дейността на органите и на техните администрации. Предвид горното, и на основание чл. 28, ал. 2 и чл. 34 от Закона за достъп до обществена информация, П Р Е Д О С Т А В Я М : на ***, с постоянен адрес – ***, достъп до обществена информация по регистрирано в интернет базираната платформа за достъп до обществена информация Заявление под № УРИ 1585143461729 от 25.03.2020г. и заведено в деловодната програма на Община Аксаково с вх. № ДОИ1-12/26.03.2020г., като указвам на заявителя, че : По т.1, т.2, т.3 и т.4 информация е предоставена, съгласно т.15 от Решение за предоставяне на достъп до обществена информация № ДОИ1 – 7-[1] от 02.03.2020г. По искането по т. 5 да „бъде предоставена информация относно това припокриват ли се задълженията на контрагентите по сключените нетрудови договори със задълженията на лица, намиращи се в трудови/служебни правоотношения с общината, съгласно трудовите им характеристики“, указвам на заявителя, че към Общински съвет-Аксаково няма назначени лица по трудови/служебни правоотношения, притежаващи юридическо образование. По искането по т.6 „Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните лица, с които са сключени граждански договори? Има ли изискване да са завършили спeциалност "екология" или свързана с екологията специалност, когато предметът на договора с тях е свързан с дейността на общината в сферата на екологията? Преминали ли са някакво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците?“, указвам на заявителя, че исканата информация е предоставена, съгласно т.9 от Решение за предоставяне на достъп до обществена информация №ДОИ1 – 7-[1] от 02.03.2020г. По въпроса по т. 7 „Някое от лицата, с които има сключен договор за услуга, има ли юридическо образование?“, както следва: лицето, с което има сключен договор за услуга има юридическо образование. По искането по т. 8, за предоставяне на „електронни копия на длъжностните характеристики на лицата, работещи при условията на служебно правоотношение с общината в областта на екологията“, указвам на заявителя, че исканата информация е предоставена, съгласно т.11 от Решение за предоставяне на достъп до обществена информация № ДОИ1 – 7-[1] от 02.03.2020г. По въпроса по т. 9 „По какъв ред Общината определя размера на месечния наем на общински жилища? По какъв начин се е изменила наемната цена за периода от 2016 до 2019 г. вкл.? Моля да ми бъде представени копия на документи, илюстриращи промяната на наемната цена за горепосочения период.“, както следва: Община Аксаково определя размера на месечния наем на общинските жилища съгласно Решение № 43.4/11.06.2014г. на Общински съвет – Аксаково, взето с негов протокол № 43 от 11.06.2014г., като указвам на заявителя, че наемната цена на общинските жилища за периода от 2016 до 2019 г. вкл. не е променяна. По въпроса по т. 10 „Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища.“, както следва: Общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища е 42 726,57 лв. (четиридесет и две хиляди седемстотин двадесет и шест лева и петдесет и седем стотинки).246
Дата | Процес |
---|---|
25.03.2020 15:37 | Подаване на заявление |
25.03.2020 15:37 | Изпратено към деловодна система |
26.03.2020 08:20 | Потвърждение от деловодна система |
07.04.2020 10:40 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |