Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Роман от 24.08.2024

Рег. №: 1724531912-24.08.2024 | Общинска администрация - Роман | Одобрено | Дата на подаване: 24.08.2024 | Срок:11.09.2024

Юридическо лице |

На основание на чл.3 от закона за достъп до обществена информация, желая да ми бъде предоставена информация относно:

1. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?

9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

По т. 1, т.2, т. 3 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да бъде установена.

Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub.bg

Решение


Промяна след крайно решение

Дата: 05.09.2024

РЕШЕНИЕ

№РЗДОИ-3/ 5.09.2024 г.

На основание чл.3, ал.1, чл. 28, ал.2 и чл.34 от ЗДОИ, във връзка със Заявление, с УРИ №1724531912 – 24.08.2024 г., подадено чрез ПДОИ от СНЦ „Такси клуб – България“, представлявано от Валентин Русев – председател, с адрес за контакт: държава България, област София, Столична община, гр. София, Ж.К. „Младост“ 1, ул. „Въртопо“ №47, п.к. 1797, с електронна поща: admin@taxiclub-bg.eu и заведено в ЦАО, Община Роман, с вх. №ДИ-3/26.08.2024 г., като взех предвид, че със заявлението се иска предоставяне на информация, касаеща отговор на следните въпроси:

1. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?

9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

След разглеждане на заявлението по горепосочените въпроси и предвид факта, че със заявлението се иска предоставяне на информация по реда на ЗДОИ

ПРЕДОСТАВЯМ:

На СНЦ „Такси клуб – България“, представлявано от Валентин Русев – председател, с адрес за контакт: държава България, област София, Столична община, гр. София, ул. „Въртопо“ №47, п.к. 1797, с електронна поща: admin@taxiclub-bg.eu, достъп до обществена информация по заявление с входящ рег. №ДИ-3/26.08.2024 г., както следва:

По т.1

Към дата 15.08.2024г. има издадено едно разрешително за таксиметров превоз на територията на община Роман.

По т.2

Брой вписани водачи към 15.08.2024 г . – 1 /един/ бр.

По т.3

На територията на община Роман няма издадени разрешения, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно разрешение.

По т.4

Процедурата по вписване на водачи в списъците с данните на водачи, които ще извършват таксиметров превоз от името на регистриран търговец, но за своя сметка става след подаване на заявление по образец с необходимите документи към него в Община Роман. В заявлението се посочва името на водача, номера на договора му към превозвача, дата на договора, № на УВОЛТА и крайна дата на УВОЛТА. Служителят извършва проверка за наличие на документите, за които е отбелязано, че се прилагат към документите и ако се установи, че няма пропуски в тях, по служебен път вписва водача в единния таксиметровия регистър. Услугата може да се заяви по електронен път.

По т.5

Съгласно Наредба №34, чл.24, ал.1 и 2 издаването на разрешение за таксиметров превоз на пътници става след подаване в Община Роман на заявление по образец с необходимите документи. Документите са описани в заявлението образец.

Услугата се предоставя електронно от община Роман.

По т.6

Размерът на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз е регламентиран в Наредба 9 за определянето и администрирането на месните такси и цени на услуги - приложение 1 към чл. 48. Определената такса е в размер на 50 лв. за автомобил.

По т.7

Средствата събирани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз са следните:

за 2019 г. - 50 лв.

за 2020 г. - 50 лв.

за 2021 г. - 50 лв.

за 2022 г. - 50 лв.

за 2023 г. - 50 лв.

Сумите са използвани за обществено полезни дейности.

По т.8

Размерът на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз е регламентиран в Наредба 9 за определянето и администрирането на месните такси и цени на услуги – чл. 40а, ал.1. Определената такса е в размер на 100 лв.

По т.9

За периода от 2019 г. до 2023 г. включително в община Роман няма издадени удостоверения за регистрация за таксиметров превоз.

По т.10

Размерът на данъка върху таксиметровия превоз за 2024 г. за територията на общината е 300 лв. на година.

По т.11

Средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно:

за 2019 г. - 300 лв.

за 2020 г. - 300 лв.

за 2021 г. - 300 лв.

за 2022 г. - 300 лв.

за 2023 г. - 300 лв.

Сумите са използвани за обществено полезни дейности.

Обществената информация да се предостави в следната форма, съгласно предпочетената от заявителя форма, чл.26, ал.1, т.4, посочена в заявлението за ДОИ: в електронен вариант на електронна поща през ПДОИ.

Решението да се изпрати на заявителя на посочения адрес.

Контрол по изпълнението на решението ще изпълнявам лично.

Настоящото решение да се сведе до знанието на Директор на Дирекция АПИО и Секретаря на Община Роман.

Решението подлежи на обжалване пред Административен съд - Враца по реда на АПК в 14-дневен срок от неговото получаване.

Решението се състои от 3 (три) страници.

ВАЛЕРИ РОЛАНСКИ (П)

Кмет на община Роман

69

Дата Процес
24.08.2024 23:38 Подаване на заявление
25.08.2024 02:30 Изпратено към деловодна система
28.08.2024 06:45 Потвърждение от деловодна система
05.09.2024 10:23 Крайно решение (Одобрено)
05.09.2024 10:23 Крайно решение (Одобрено)
05.09.2024 10:26 Крайно решение (Одобрено)