Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Хисаря от 25.08.2024
Рег. №:
1724538874-25.08.2024 | Общинска администрация - Хисаря | Одобрено |
Дата на подаване: 25.08.2024 |
Срок:11.09.2024
На основание на чл.3 от закона за достъп до обществена информация, желая да ми бъде предоставена информация относно:
1. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?
2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?
3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?
4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?
5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?
6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?
7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?
8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?
9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?
10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?
11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?
По т. 1, т.2, т. 3 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да бъде установена.
Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub.bg
Решение
Дата: 17.09.2024
Р Е Ш Е Н И Е
за достъп до обществена информация
№ РД-05-693/09. 09. 2024 година
В Община Хисаря е постъпило Заявление за предоставяне на достъп до обществена информация с вх. № 90-00-257 от 26.08.2024г. от СНЦ „Такси клуб България“, с адрес за кореспонденция: Област София /столица/, община Столична, Населено място София, град София, ж.к. „Младост“ 1, ул. „Въртопо“ №47, с което на основание Закона за достъп до обществена информация е поискана да бъде предоставена информация относно:
1. Какъв е броя на валидните към 15. 08 .2024г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината;
2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024г. разрешения за таксиметров превоз, издадени на територията на общината;
3. Какъв е броя на валидните към разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение;
4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата;
5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата;
6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината;
7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023г., поотделно и за какво са разходвани те ;
8. Какъв е размера на таксата за издаване на удодстоверение за таксиметров превоз на територията на общината;
9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023г., поотделно, и за какво са разходвани те;
10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024г. за територията на общината;
11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023г., поотделно, и за какво са разходвани те;
Заявителят е изразил желание да получи исканата информация по електронен път на следния е-mail адрес: ***.
Като взех предвид горното и след запознаване с постъпилото Заявление и характера на поисканата с него информация, в рамките на законоустановения срок, на основание чл. 28 от ЗДОИ и при спазване изискванията на чл. 34
Р А З Р Е Ш А В А М:
Да бъде предоставен пълен достъп до поисканата със Заявление с Вх. № 90-00-257 от 26. 08. 2024г. информация на заявителя СНЦ „Такси клуб България“, с адрес за кореспонденция: Област София /столица/, община Столична, населено място София, град София, ж.к. „Младост“ 1, ул. „Въртопо“ №47, с ел. поща: *** в настоящото Решение.
В изпълнение на разпоредбата на чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ, Ви предоставям исканата информация по електронен път на e-mail: ***, включваща информация по заявените от Вас въпроси в Заявление Наш вх. № 90-00-257 от 26. 08. 2024г., предоставена в настоящото Решение.
1. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?
Към 15.08.2024 г. има валидни 12 (дванадесет) броя разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината.
2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?
Във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, са вписани 7 (седем) броя водачи, които ще извършват таксиметров превоз за своя сметка от името на превозвача. В останалите разрешения за таксиметров превоз дейността се извършва за сметка на фирмата превозвач.
3. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?
Няма информация за вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение.
4. Каква е утвърдената и прилагана от Общинската администрация процедура по вписване на водачи в списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметров превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?
Утвърдената и прилагана от Общинската администрация Хисаря процедура по вписване на водачи в списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметров превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка е въз основа на подадено Заявление по образец (приложение № 5в) към Общинска администрация Хисаря. Търговецът подава Заявление по образец (приложение № 5в) за вписване в съответния списък към удостоверението за регистрация на данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на търговеца, но за своя сметка. Заявлението се подава по утвърдения ред с приложени документи и описани данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на търговеца, но за своя сметка.
Предвидени са възможности за електронно заявяване на услугата за вписване на водачи в списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметров превоз от името на регистрирания търговец, като същата е достъпна за лицата на официалния уеб адрес на Община Хисаря: https://hisarya.bg/.
5. Каква е утвърдената и прилагана от Общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?
Утвърдената и прилагана от Общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници е въз основа на подадено Заявление по образец (приложение № 5з) към Общинска администрация Хисаря. Заявлението се подава по утвърдения ред с приложени документи от лице, представляващо търговеца или от упълномощено лице.
Предвидени са възможности за електронно заявяване на услугата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници и холограмни стикери за автомобилите, като същата е достъпна за лицата на официалния уеб адрес на Община Хисаря: https://hisarya.bg/.
6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?
За издаване на разрешение за таксиметров превоз, за едно превозно средство, ведно с холограмен стикер и 2 броя светлоотразителни идентификационни номера за таксиметрова дейност се събира цена в размер на 20 лв. Разрешението е със срок на валидност не по-късно от края на календарната година, за която се иска разрешението.
7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно и за какво са разходвани те?
Събраните средства от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019 г. са в размер на 300 лв.
Събраните средства от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2020 г. са в размер на 300 лв.
Събраните средства от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2021 г. са в размер на 300 лв.
Събраните средства от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2022 г. са в размер на 360 лв.
Събраните средства от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2023 г. са в размер на 280 лв.
Таксите събрани за издаване на разрешение за таксиметров превоз през годините са разходвани за издаване на холограмни стикери към разрешение за таксиметров превоз.
8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?
Към 15.08.2024 г. няма определена такса за издаване на удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници на територията на община Хисаря, съгласно действащата „Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Хисаря“, приета с Решение № 574, Протокол № 74 от 20. 01. 2011 год. от заседание на ОбС Хисаря, последно изменена и допълнена с Решение № 676, Протокол № 41 от 13. 12. 2022 г. на Общински съвет Хисаря. След приемане на актуализация на горецитираната Наредба ще бъде определена такса на извършената административна услуга.
9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверение за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2023 г., поотделно и за какво са разходвани те?
Към 15. 08. 2024 г. няма определена такса за издаване на удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници на територията на община Хисаря и съответно не са събрани такси за цитираните години.
10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?
Годишният размер на данъка върху таксиметров превоз на пътници за Община Хисаря е в размер на 360.00 лв. за календарната 2024 г.
Размерът на данъка върху таксиметров превоз на пътници за 2024 година е определен в „Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Хисаря“ за 2011г., приета с Решение № 573, взето с Протокол № 74 от 20. 01. 2011 г. и последно изменена с Решение № 16 и 17, Протокол № 3 от 19. 12. 2023г. на Общински съвет Хисаря.
11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно и за какво са разходвани те?
Събраните средства от данъка върху таксиметров превоз за 2019 г. са в размер на 5850, 00 лв.
Събраните средства от данъка върху таксиметров превоз за 2020 г. са в размер на 4260, 00 лв.
Събраните средства от данъка върху таксиметров превоз за 2021 г. са в размер на 3920, 00 лв.
Събраните средства от данъка върху таксиметров превоз за 2022 г. са в размер на 5570, 00 лв.
Събраните средства от данъка върху таксиметров превоз за 2023 г. са в размер на 3870, 00 лв.
Събраните средства от данъка върху таксиметров превоз се изразходват за поддръжка на уличната мрежа.
Предпочитаната от заявителя форма за предоставяне на обществена информация е по електронен път на e-mail: ***, поради което община Хисаря, като задължен субект по смисъла на чл. 3, ал. 1 от ЗДОИ предоставя исканата информация.
На основание чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ, Община Хисаря, като задължен субект изпраща на посочения от Вас e-mail адрес: ***: Решението за предоставяне на достъп до обществена информация, заедно с информация по заявените от Вас въпроси. В тези случаи не се съставя протокол по чл. 35, ал. 2 от ЗДОИ и не се заплащат разходи по предоставянето.
Настоящото Решение да се изпрати на заявителя, заедно с изготвената справка към настоящото Решение по електронен път на e-mail: ****.
Контролът по изпълнение на настоящото Решение ще упражнявам лично.
Съгласно чл. 40 от ЗДОИ, Решението подлежи на обжалване пред съответния Административен съд, по реда на АПК.
С уважение:
Ива Вълчева
Кмет на община Хисаря
Документи:
1 | Няма описание |
56
Дата | Процес |
---|---|
25.08.2024 01:34 | Подаване на заявление |
25.08.2024 04:15 | Изпратено към деловодна система |
28.08.2024 08:15 | Потвърждение от деловодна система |
17.09.2024 17:39 | Крайно решение (Одобрено) |