Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Чепеларе от 25.08.2024

Рег. №: 1724539027-25.08.2024 | Общинска администрация - Чепеларе | Одобрено | Дата на подаване: 25.08.2024 | Срок:08.09.2024

Юридическо лице |

На основание на чл.3 от закона за достъп до обществена информация, желая да ми бъде предоставена информация относно:

1. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?

9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

По т. 1, т.2, т. 3 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да бъде установена.

Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub.bg

Решение


Дата: 04.09.2024

О Б Щ И Н А Ч Е П Е Л А Р Е

РЕШЕНИЕ

8

гр. Чепеларе, 03.09.2024 г.

Подписаният БОРАН СМИЛКОВ ХАДЖИЕВ – КМЕТ НА ОБЩИНА ЧЕПЕЛАРЕ, разгледах заявление за предоставяне на достъп до обществена информация постъпило през ПЛАТФОРМА ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ с УРИ 1724539027-25.08.2024, заведено с вх. № 63-00-162/26.08.2024 г., подадено от СНЦ "Такси клуб - България", с адрес за кореспонденция: гр.София, ж.к. "Младост" 1, ул. "Въртопо" 47, телефон: 0893324179 и ел. поща: admin@taxiclub.bg и взех предвид следното от фактическа и правна страна:

Заявителят отправя искане на основание Закона за достъп до обществена информация, да му бъде предоставена наличната в Общинска администрация – Чепеларе информация относно:

„1. Какъв е броя на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Какъв е броя валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение?

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

6. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

7. Какви средства са събрани от такси за издаване на разрешения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

8. Какъв е размера на таксата за издаване на удостоверение за таксиметров превоз на територията на общината?

9. Какви средства са събрани от такси за издаване на удостоверения за таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Какви средства са събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, и за какво са разходвани те?

По т. 1, т.2, т. 3 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да бъде установена.“

Заявителят посочва, че предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация е: чрез ПЛАТФОРМА ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ и на електронна поща с адрес: admin@taxiclub.bg .

С оглед гореизложеното и на основание чл. 28, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация

Р Е Ш И Х:

ДА СЕ ПРЕДОСТАВИ на СНЦ "Такси клуб - България", с адрес за кореспонденция: гр.София, ж.к. "Младост" 1, ул. "Въртопо" 47, п.к. 1797, телефон: 0893324179 и ел. поща: admin@taxiclub.bg наличната информация за Общинска администрация – Чепеларе, както следва:

1. Броят на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на Община Чепеларе е: 1 брой.

2. Броят на вписаните водачи във валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на Община Чепеларе е: 4 броя.

3. Броят на валидните към 15.08.2024 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на Община Чепеларе, с вписани водачи, чиито данни присъстват в повече от едно валидно разрешение е: 0 – няма.

4. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи списъците с данните на водачите, които ще извършват таксиметровия превоз от името на регистрирания търговец, но за своя сметка и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

- Подава се заявление за вписване на водач и съгласие на регистрирания търговец.

5. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

- Чрез подаване на заявление и необходимите документи в Центъра за административно обслужване или през Единен портал за достъп до електронни административни услуги (www.egov.bg) на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/obshtinski%20administratsii/unificirani%20uslugi/2069?mId=445&cP=1&q=2069

6. Таксите за административни услуги, свързани с извършване на таксиметров превоз на пътници на територията на Община Чепеларе са съгласно Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги в Община Чепеларе, определени в Раздел IV. АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ „ТРАНСПОРТ, ТУРИЗЪМ И РЕКЛАМА“ на ПРИЛОЖЕНИЕ № 6 от Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги в Община Чепеларе „ТАКСИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ И ПРАВА“, а именно:

1.

Регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници

1.1.

Издаване на удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници

100,00 лв.

1.2.

Включване в списъка на превозни средства и/или водачи към удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници - за всяко конкретно превозно средство и/или водач

10,00 лв.

1.3.

Продължаване срока на удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници

100,00 лв.

1.4.

Издаване на дубликат на удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници

10,00 лв.

1.5.

Промяна на обстоятелствата, вписани в регистъра по чл. 4, ал. 1 и в удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз

20,00 лв.

2.

Разрешение за таксиметров превоз на пътници и холограмни стикери за автомобилите

2.1.

за едно превозно средство – за текуща година

150,00 лв.

2.2.

за едно превозно средство – за един месец

25,00 лв.

2.3.

Извършване на промяна на обстоятелствата, вписани в разрешение за извършване на таксиметров превоз на

пътници

20,00 лв.

2.4.

Холограмни стикери за един автомобил

20,00 лв.

7. Средствата събрани от такси за извършване на административни услуги, свързани с извършване на таксиметров превоз на пътници на територията на Община Чепеларе, съгласно Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги в Община Чепеларе за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, са:

· 2019 г. – 1587,00 лв.

· 2020 г. – 617,00 лв.

· 2021 г. – 1410,00 лв.

· 2022 г. – 1730,00 лв.

· 2023 г. – 2240,00 лв.

8. Размерът на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на Община Чепеларе е 300,00 лв.

9. Средствата събрани от данъка върху таксиметров превоз за 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 г., поотделно, са:

· 2019 г. – 1168 лв.

· 2020 г. – 381 лв.

· 2021 г. – 1150 лв.

· 2022 г. – 1250 лв.

· 2023 г. – 2275 лв.

Настояшото решение, съдържащо наличната информация да бъде публикувано в ПЛАТФОРМА ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ в отговор на Заявление за достъп до обществена информация с УРИ 1724539027-25.08.2024 от Катя Стайкова – секретар на Община Чепеларе и да се изпрани на ел. поща: admin@taxiclub.bg , в срок до 09.09.2024 г.

Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок от получаване на същото по реда на Административнопроцесуалния кодекс пред Административен съд-Смолян чрез Кмета на Община Чепеларе.

БОРАН ХАДЖИЕВ

Кмет на Община Чепеларе

67

Дата Процес
25.08.2024 01:37 Подаване на заявление
04.09.2024 10:24 Крайно решение (Одобрено)