Заявление от Физическо лице до Съвет за електронни медии от 14.09.2024
Рег. №:
1726265675-14.09.2024 | Съвет за електронни медии | Оставено без разглеждане |
Дата на подаване: 14.09.2024 |
Срок:30.09.2024
1. Има ли постъпили сигнали в НАП за нарушения, свързани със забраната на хазартни реклами в медиите в България?
- Колко сигнала са постъпили и в кои периоди?
- Какви конкретни нарушения са били посочени в сигналите?
- В кои медии (телевизия, радио, печатни издания, онлайн платформи и медии) са били открити нарушенията?
2. Кои са идентифицираните нарушители на забраната за хазартна реклама в медиите?
- Има ли конкретни компании, които са систематично нарушавали забраната?
- Идентифицирани ли са медии, които публикуват/излъчват забранена реклама?
- Какви видове хазартни услуги или продукти са били рекламирани, ако има такава информация?
3. Какви мерки са предприети от страна на НАП и други контролни органи във връзка с нарушенията?
- Какви действия се предприемат спрямо рекламодателите и медиите след установяване на нарушенията?
- Издадени ли са АУАН или наложени санкции на нарушителите?
4. Каква е допустимостта на онлайн рекламите на хазартни игри и оператори в България?
- Има ли специфични изключения за онлайн платформи и медийни сайтове, относно рекламирането на хазартни оператори?
- Как се следи за спазването на забраната в онлайн пространството?
5. Как се тълкува и прецизира законът за забрана на хазартната реклама в медиите?
- Има ли различни тълкувания на закона от страна на регулаторните органи, рекламодатели и медии?
- Какви са границите между пряка реклама на хазартни продукти и оператори и допустими информационни съобщения, свързани с хазартни игри и оператори?
- Има ли допустими реклами в медиите, като се използва само лого на оператора, без да се комуникира действие, бонус, награда и т.н.?
- Има ли нужда от прецизиране на закона, за да се избегнат недоразумения или злоупотреби със сиви зони в рекламните практики?
Решение
Дата: 25.09.2024
Причина за оставяне без разглеждане:
Заявлението е оставено без разглеждане на основание чл. 25, ал. 2 във връзка с чл. 25, ал. 1, т. 1 от ЗДОИ.Независимо от горното, Съветът за електронни медии обръща внимание, че поставените въпроси са от компетентността на Националната агенция за приходите, която е компетентният орган по приложението на Закона за хазарта.96
Дата | Процес |
---|---|
14.09.2024 01:14 | Подаване на заявление |
14.09.2024 01:15 | Изпратено към деловодна система |
16.09.2024 00:00 | Потвърждение от деловодна система |
25.09.2024 10:10 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |