Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Земен от 25.03.2020

Рег. №: 1585146265753-25.03.2020 | Общинска администрация - Земен | Частично одобрено | Дата на подаване: 25.03.2020 | Срок:20.04.2020

Физическо лице |

Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки; определя размера на месечния наем на общински жилища; общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища, както следва: 1. Моля да ми бъдат предоставени копия на сключените през периода 2016-2019 г. граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки? 2. Моля да ми бъдат предоставени копия на съответните документи, установяващи размера на заплатените от общината възнаграждения по посочените в т. 1 договори, както и документите, доказващи вида и количеството на представените по договорите услуги. 3. В случай, че предоставянето на копия от документите по т. 1 и т. 2 би затруднило общинската администрация или съществуват законови пречки за предоставянето им, моля да бъда информиран какъв е предметът на всеки от договорите, на какво правно основание са сключени, какво е договореното и изплатено възнаграждение от общината по всеки договор, както и какъв е вида и количеството на предоставените услуги. 4. Моля да ми бъде предоставена информация какви са конкретните причини, наложили сключването на тези договори и по какви критерии са избрани контрагентите на общината по тях. 5. Моля да ми бъде предоставена информация относно това припокриват ли се задълженията на контрагентите по сключените нетрудови договори със задълженията на лица, намиращи се в трудови/служебни правоотношения с общината, съгласно трудовите им характеристики. 6. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните лица, с които са сключени граждански договори? Има ли изискване да са завършили спeциалност "екология" или свързана с екологията специалност, когато предметът на договора с тях е свързан с дейността на общината в сферата на екологията? Преминали ли са някакаво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците? 7. Някое от лицата, с които има сключен договор за услуга, има ли юридическо образование? 8. Моля, предоставете ми електронни копия на длъжностните характеристики на лицата, работещи при условията на служебно правоотношение с общината в областта на екологията. 9. По какъв ред Общината определя размера на месечния наем на общински жилища? По какъв начин се е изменила наемната цена за периода от 2016 до 2019 г. вкл.? Моля да ми бъде представени копия на документи, илюстриращи промяната на наемната цена за горепосочения период. 10. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища. 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям три имена и постоянен адрес – КРИСТИАН ИВОВ МИЛЕНОВ, Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т.4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната ми поща, посочен в настоящото заявление, ivan13@abv.bg , на компютърни файлове в удобен за Вас формат - pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция –Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 21.04.2020

РЕШЕНИЕ № 5 / 21.04.2020г. На основание чл.8 от Закона за Администрацията и чл.3, ал.1 и на основание чл.38 от Закона за достъп до обществена информация, с оглед задължението на Кмета на общината да се произнесе с решение по смисъла на ЗДОИ, във връзка със заявление с вх.№ ПВ-438 / 06.04.2020 г., от КРИСТИАН ИВОВ МИЛЕНОВ, с постоянен адрес и адрес за кореспонденция: гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8, като взех предвид, че със заявлението се иска предоставяне на информация по формулирани въпроси и след разглеждане на същите, Издавам настоящото решение за предоставяне на отговор по поставени въпроси, като с оглед на дадените решения и описаните мотиви, като на основание чл. 34, ал.1 и чл.35, ал.1 от ЗДОИ ПРЕДОСТАВЯМ ЧАСТИЧНО ДОСТЪП, в съответствие с конкретното описани по-долу условия, до информация, посочена от заявителя в искане, получено по електронен път с УРИ 1585146265753-25.03.2020 г. и заведено в деловодството на община Земен с вх.№ ПВ-438 / 06.04.2020 г., при следните конкретни въпроси и мотиви: РЕШЕНИЕ: 1. За Въпрос 1 „Моля да ми бъдат предоставени копия на сключените през периода 2016-2019 г. граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки?“ - намирам, че е налице общо формулирано искане и субектът не може да установи информация за договори с какъв предмет се иска, доколкото всеки не-трудов договор се квалифицира като „граждански“, а всяка предоставена услуга може да се квалифицира като „консултанстка“. ДАВАМ УКАЗАНИЯ на основание чл.29, ал.1 от ЗДОИ да се конкретизира искането, за да може да бъде разгледано. 2. За Въпрос 2 „Моля да ми бъдат предоставени копия на съответните документи, установяващи размера на заплатените от общината възнаграждения по посочените в т. 1 договори, както и документите, доказващи вида и количеството на представените по договорите услуги.“ - За предоставяне на копия на договори, след като се уточни предмета в съответствие с отговора на Въпрос № 1, следва да бъде изпълена процедурата по чл.31, ал.1 от ЗДОИ – тъй като е необходимо съгласие на трето лице за предоставянето й. В случай, че е налице желание от Ваша страна, моля да заявите и потвърдите изрично, за да стартираме действия по уведмяване на 3-тите заинтересовани лица-страни по договор и за определяне на дължимата от Вас такса за окомплектоването им. 3. За Въпрос 3 „В случай, че предоставянето на копия от документите по т. 1 и т. 2 би затруднило общинската администрация или съществуват законови пречки за предоставянето им, моля да бъда информиран какъв е предметът на всеки от договорите, на какво правно основание са сключени, какво е договореното и изплатено възнаграждение от общината по всеки договор, както и какъв е вида и количеството на предоставените услуги.“ – виж отг. №1 и № 2, тъй като въпросите са свързани - не може да бъде даден отговор на този въпрос, докато не се уточнят условията и параметрите на Въпрос № 1 и № 2. 4. За Въпрос 4 „Моля да ми бъде предоставена информация какви са конкретните причини, наложили сключването на тези Договори и по какви критерии са избрани контрагентите на общината по тях.“ - описаното не представлява обществена информация по смисъла на ЗДОИ, а представлява искане за излагане на мотиви и обосновки, т.е. лично отношение, което не се създава и поддържа като самостоятелна информация от общинска администрация и на самостоятелно основание не се покрива от обхвата на ЗДОИ. 5. За Въпрос 5 „Моля да ми бъде предоставена информация относно това припокриват ли се задълженията на контрагентите по сключените нетрудови договори със задълженията на лица, намиращи се в трудови/служебни правоотношения с общината, съгласно трудовите им характеристики.“ - указвам, че не може да се предостави информация по така формулирания въпрос, тъй като описаното не представлява обществена информация по смисъла на ЗДОИ, а представлява искане за извършване на съпоставки и излагане на крайни изводи, т.е. от една страна - извършване на допълнителни експертни дейности, каквото задължение ЗДОИ не предвижда като част от процедурата, регламентирана в него, тък като това би представлявало създаване на нов документ/инфомрация, които да се предоставят, което не представлява обществена информация по смисъла на ЗДОИ. 6. За Въпрос 6 „Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните лица, с които са сключени граждански договори? Има ли изискване да са завършили специалност ”екология ” или свързана с екологията специалност, когато предметът на Договора с тях е свързан с дейността на общината в сферата на екологията? Преминали ли са някакаво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците?“ – указвам, че не може да се предостави информация по така формулирания въпрос, тъй като: 1) няма конкретизация и не може да се разбере какво се има предвид под „граждански договори“ и 2) описаното в следващата част от питането не представлява обществена информация по смисъла на ЗДОИ, а представлява искане за извършване на съпоставки и излагане на крайни изводи, т.е. от една страна - извършване на допълнителни експертни дейности, каквото задължение ЗДОИ не предвижда като част от процедурата, регламентирана в него, тък като това би представлявало създаване на нов документ/инфомрация, които да се предоставят, което не представлява обществена информация по смисъла на ЗДОИ. 7. За Въпрос 7 „Някое от лицата, с които има сключен договор за услуга, има ли юридическо образование“ – указвам, че не може да се предостави информация по така формулирания въпрос, тъй като: 1) няма конкретизация и не може да се разбере какво се има предвид под „договор за услуга“ и 2) описаното не представлява обществена информация по смисъла на ЗДОИ, а представлява искане за извеждане на информация от документи и нейното обобщаване, каквото задължение не е вменено на субектите по ЗДОИ. 8. За Въпрос 8 „Моля, предоставете ми електронни копия на длъжностните характеристики на лицата, работещи при условията на служебно правоотношение с общината в областта на екологията.“ - предоставям достъп до информация, както следва: не са назначени такива лица в рамките на администрацията. 9. За Въпрос 9 „По какъв ред Общината определя размера на месечния наем на общински жилища? По какъв начин се е изменила наемната цена за периода от 2016 до 2019 г. вкл. ? Моля да ми бъде представени копия на Документи, илюстриращи промяната на наемната цена за горепосочения период.“ - указвам, че не може да се предостави информация по така формулираните въпроси, тъй като описаното не представлява обществена информация по смисъла на ЗДОИ, а представлява искане за извършване на описание на нормативно описани дейности, обобщаване и анализ на информация и съпоставки и излагане на крайни изводи, т.е. от една страна - извършване на допълнителни експертни дейности, каквото задължение ЗДОИ не предвижда като част от процедурата, регламентирана в него, тък като това би представлявало създаване на нов документ/инфомрация, които да се предоставят, което не представлява искане за предоставяне на обществена информация по смисъла на ЗДОИ. Не може да се установи какви документи изисква лицето в контекста на последно поставения въпрос. 10. За Въпрос 10 „Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища“ - предоставям достъп до информация, както следва: Община Земен е предоставила публичен достъп до данни за отчет за изпълнението на бюджета по години, в т.ч. и за приходите от сключвани договори за наем и продажба на общински жилища на интернет адрес: http://zemen-bg.com/finances/reports Не определям реквизити по чл.34, ал.1 от ЗДОИ, тъй като исканата информация се предоставя с настоящото решение. Решението да се предостави на заявителя при условията на чл.35, ал.3 от ЗДОИ - на посочения от заявителя адрес на електронна поща ivan13@abv.bg чрез Платформа за ДОИ Решението подлежи на обжалване пред Административен съд - Перник, по реда на Административнопроцесуалния кодекс чрез Кмета на община Земен в 14-дневен срок от получаването му. Димитър Симеонов Сотиров Кмет на община Земен

Документи:

1 Придружително писмо с изх.№ ПИ - 314/21.04.2020 до заявителя
2 Решение № 5 / 21.04.2020 г.

285

Дата Процес
25.03.2020 16:24 Подаване на заявление
25.03.2020 16:24 Изпратено към деловодна система
06.04.2020 10:30 Потвърждение от деловодна система
21.04.2020 12:06 Крайно решение (Оставено без разглеждане)