Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Радомир от 25.03.2020

Рег. №: 1585146322562-25.03.2020 | Общинска администрация - Радомир | Одобрено | Дата на подаване: 25.03.2020 | Срок:08.04.2020

Физическо лице |

Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки; определя размера на месечния наем на общински жилища; общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища, както следва: 1. Моля да ми бъдат предоставени копия на сключените през периода 2016-2019 г. граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки? 2. Моля да ми бъдат предоставени копия на съответните документи, установяващи размера на заплатените от общината възнаграждения по посочените в т. 1 договори, както и документите, доказващи вида и количеството на представените по договорите услуги. 3. В случай, че предоставянето на копия от документите по т. 1 и т. 2 би затруднило общинската администрация или съществуват законови пречки за предоставянето им, моля да бъда информиран какъв е предметът на всеки от договорите, на какво правно основание са сключени, какво е договореното и изплатено възнаграждение от общината по всеки договор, както и какъв е вида и количеството на предоставените услуги. 4. Моля да ми бъде предоставена информация какви са конкретните причини, наложили сключването на тези договори и по какви критерии са избрани контрагентите на общината по тях. 5. Моля да ми бъде предоставена информация относно това припокриват ли се задълженията на контрагентите по сключените нетрудови договори със задълженията на лица, намиращи се в трудови/служебни правоотношения с общината, съгласно трудовите им характеристики. 6. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните лица, с които са сключени граждански договори? Има ли изискване да са завършили спeциалност "екология" или свързана с екологията специалност, когато предметът на договора с тях е свързан с дейността на общината в сферата на екологията? Преминали ли са някакаво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците? 7. Някое от лицата, с които има сключен договор за услуга, има ли юридическо образование? 8. Моля, предоставете ми електронни копия на длъжностните характеристики на лицата, работещи при условията на служебно правоотношение с общината в областта на екологията. 9. По какъв ред Общината определя размера на месечния наем на общински жилища? По какъв начин се е изменила наемната цена за периода от 2016 до 2019 г. вкл.? Моля да ми бъде представени копия на документи, илюстриращи промяната на наемната цена за горепосочения период. 10. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища. 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям три имена и постоянен адрес – КРИСТИАН ИВОВ МИЛЕНОВ, Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т.4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната ми поща, посочен в настоящото заявление, ivan13@abv.bg , на компютърни файлове в удобен за Вас формат - pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция –Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 10.04.2020

1. Моля да ми бъдат предоставени копия на сключени през периода 2016-2019 година граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки? Копия на сключените граждански договори за периода 2016-2019 година община Радомир не може да предостави тъй като ЗДОИ регламентира условията и реда за достъп до информация, а не за достъп до документи, в качеството им на носители на информация. Информацията съдържаща се в договорите, ще бъде предоставена по т.3 от вашето заявление. 2. Моля да ми бъдат предоставени копия на съответните документи, установяващи размера на заплатените от общината възнаграждения на посочените в т.1 договори, както и документи, доказващи вида и количеството на предоставените по договорите услуги? Копия на документите удостоверяващи размера на заплатените от общината възнаграждения както и документи доказващи вид и количество на договорните услуги община Радомир не може да предостави тъй като ЗДОИ регламентира условията и реда за достъп до информация, а не за достъп до документи, в качеството им на носители на информация. Информацията съдържаща се в договорите, ще бъде предоставена по т.3 от вашето заявление. 3. В случай, че предоставянето на копия от документите по т.1 и т.2 би затруднило общинската администрация или съществуват законови пречки за предоставянето им, моля да бъда информиран какъв е предметът на всеки от договорите, на какво правно основание са сключени, какво е договореното и изплатено възнаграждение от общината по всеки договор, както и какъв е вида и количеството на предоставените услуги. За периода 2016-2019 година са сключените граждански договори и договори за правна защита и съдействие, както следва:  Сключени договори за оказване на правна защита и съдействие, съгласно Закона за правната помощ:  Сключен договор за абонаментно правно обслужване на Общински съвет – Радомир за периода 2016 година с месечно възнаграждение в размер на 500 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие по гражданско дело за 2016 година – 3000 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие /2016 година/ - 1150 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие /2016 година/ - 2080 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие /2016 година/ - изготвяне на писмено становище по гражданско дело - 1350 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие /2016 година/ - изготвяне на писмено становище по гражданско дело - 3000 лева;  Сключен договор за абонаментно правно обслужване на Общински съвет – Радомир за периода 2017 година с месечно възнаграждение в размер на 500 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие /2017 година/ – по гр.дело №1317/2016 година – 1280 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – за 2017 година – 1590 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – подготовка, образуване и процесуално представителство – 2017 година – 3960 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – подготовка, образуване и процесуално представителство – 2017 година – 1500 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – подготовка, образуване и процесуално представителство– 2017 година – 1960 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – подготовка, образуване и процесуално представителство – 2017 година – 5600 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – подготовка, образуване и процесуално представителство– 2017 година – 2000 лева;  Сключен договор за абонаментно правно обслужване на Общински съвет – Радомир за периода 2018 година с месечно възнаграждение в размер на 500 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – изготвяне на отговор и процесуално представителство РС-Радомир – частна жалба по гр.дело №251/2018 година – 1590 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело от 2018 година – 200 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело от 2018 година – 200 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита пред СГС по иск 2018 година – 3450 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – изготвяне на жалба и защита пред ПАС срещу Решение на ДФЗ от 25.05.2018 година – 5950 лева;  Сключен договор за абонаментно правно обслужване на Общински съвет – Радомир за периода 2019 година с месечно възнаграждение в размер на 700 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – изготвяне на възражение и защита ДФЗ – 2019 година – 800 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело 2019 година срещу Напоителни системи АД – 2500 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – защита пред НАП по решение на ДФЗ 2019 година – 1300 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело 2019 година– 260 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело 2019 година– 210 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело 2019 година– 220 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело 2019 година– 220 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело 2019 година– 230 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело 2019 година– 300 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело 2019 година– 250 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело 2019 година– 260 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – завеждане и защита по изпълнително дело 2019 година– 350 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – подготовка, образуване и процесуално представителство на ръководителя на МДТ на община Радомир пред ЧСИ по акт за установяване на задължения – 2019 година – 3390 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – преглед и анализ на доклад на АДФИ – 2019 година – 3560 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – изготвяне на касационна жалба срещу решение на ПАС по адм.дело №438/2019 година и защита пред ВАС – 5890 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – депозиране на отговор и защита по дело №580/2016 година по описа на ПОС – за 2019 година – 1650 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – по изготвяне на отговор на Касационна жалба от НАП срещу Решение №240/2019 година по гр.дело №94/2019 година НА Окръжен съд Перник – 1790 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – депозиран отговор и защита по гр.дело №692/2019 година на ПОС – 1890 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – депозиране на жалба по адм.дело №172/2019 година на ПАС и защита пред ВАС – 1250 лева;  Сключен договор за оказване на правна защита и съдействие – депозиране на отговор и защита по гр.дело №1287/2019 година – 750 лева.  Сключени договори с обществени възпитатели, съгласно Наредба № 2 за материалното стимулиране на обществените възпитатели: За 2016г. – четири договора на обща стойност в размер на 8 640.00лв. За 2017г. – четири договора на обща стойност в размер на 10 560.00 лв. За 2018г. – четири договора на обща стойност в размер на 10 560.00 лв. За 2019г. – четири договора на обща стойност в размер на 11 520.00 лв.  Сключени договори с външни експерти, съгласно чл.5, ал. 4 от Закона за устройство на територията: За 2016г. – четири договора на обща стойност в размер на 1 600.00лв. За 2017г. – пет договора на обща стойност в размер на 2 400.00лв. За 2018г. – пет договора на обща стойност в размер на 2 400.00лв. За 2019г. – шест договора на обща стойност в размер на 3 000.00лв.  Сключени договори за обслужване на лицата настанени в Дневен център в кв. Върба и Защитено жилище в с. Извор, съгласно Щатни длъжностни разписания: За 2016г. – два договора за медицински лица - обща стойност в размер на 6 930.00лв. и музикотерапевт на обща стойност в размер на 2 310 лв. За 2017г. – два договора за медицински лица - обща стойност в размер на 7 590.00 лв. и музикотерапевт на обща стойност в размер на 2 530 лв. За 2018г. – два договора за медицински лица - обща стойност в размер на 10 275.00лв. и музикотерапевт на обща стойност в размер на 3 695.00 лв. За 2019г. – два договора за медицински лица - обща стойност в размер на 10 080.00лв. и музикотерапевт на обща стойност в размер на 3 360.00 лв. Възнагражденията са изплатени от общината по всеки вид договор по вида и количеството на услугата. 4. Моля да ми бъде предоставена информация какви са конкретните причини, наложили сключването на тези договори и по какви критерии са избрани контрагентите на общината от тях. Причини наложили сключването на тези договори са в естеството на предмета, според вида услуга, касаещи обслужването на лица настанени в Дневен център в кв.Върба, общ.Радомир и Защитеното жилище в с.Извор, общ.Радомир; услуги свързани с ЗМКБППМП, където се привличат лица притежаващи необходимото образование и/или опит в областта; услуги свързани с проектни и друг вид документации, които е необходимо да бъдат изготвени или възложени на проектанти или др.вид лица притежаващи съгласно ЗУТ необходимата квалификация и отговарящи на нормативните изисквания; правни услуги за оказване на помощ, съобразно естеството и предмета на делото, както и необходимостта от оказване на правна помощ на звеното свързано с дейността на Общински съвет – Радомир. 5. Моля да ми бъде предоставена информация относно това припокриват ли се задълженията на контрагентите по сключените нетрудови договори със задълженията на лица, наемащи се в трудови/служебни правоотношения с общината, съгласно трудовите им характеристики. Задълженията по сключените граждански договори се припокриват до някаква степен с определени длъжностни лица. Причина за сключване на тези договори е от вида и естеството на услугата, както и от необходимостта от оказване на помощ при изпълнение на дейността на звеното. 6. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификация и стажа на вътрешните лица, с които са сключени граждански договори? Има ли изискване да са завършили специалност „екология“ или свързана с екологията специалност, когато предмета на договора с тях е свързан с дейността на общината в сферата на екологията? Преминали ли са някакво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците? Община Радомир няма сключени граждански договори с вътрешни лица. Извикванията свързани с дейността на общината в сферата на екологията са лицата да имат завършено образование, специалност „екология“ и/или еквивалент. Обучение свързано с екологията и управлението на отпадъците е провеждано и лицата са преминали такова обучение. 7. Някое от лицата, с които има сключен договор за услуга, има ли юридическо образование? В сферата на екологията няма лица с юридическо образование, които да имат сключен договор за услуга. В сферата на екологията няма сключвани граждански договори за услуга. 8. Моля, предоставете ми електронни копия на длъжностните характеристики на лицата, работещи при условията на служебно правоотношение с общината в областта на екологията. Лицата работещи в областта на екологията в общинската администрация са:  главен специалист към отдел „Екология и гори“  старши специалист към отдел „Екология и гори“ Прилагам копия от длъжностни характеристики. 9. По какъв ред Общината определя размера на месечния наем на общински жилища? По какъв начин се е изменила наемната цена за периода 2016 до 2019 година вкл.? Моля да ми бъдат предоставени копия на документи, илюстриращи промяната на наемната цена за горепосочения период. С Решение №232 по протокол №13 от 24.10.2008 година на Общински съвет – Радомир е приета Наредба за общинските жилища в която е определен размера на наемната цена на 0,60 лв./кв.м. полезна жилищна площ, като същата се коригира с коефициенти съобразени със ЗМДТ. За периода 2016-2019 година наемната цена не се е изменила. Копия на документи за горепосочения период не са налични, които да илюстрират промяната на наемната цена, тъй като такава не е имало. 10. Какъв е общия размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 година от сключените договори за наем и продажба на общински жилища? Общия размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016 – 2019 година от сключени договори за наем на общински жилища са в размер на 168 614,54 лева. Общия размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016 – 2019 година от сключени договори за продажба на общински жилища са в размер на 218 861,33 лева.

Документи:

1 Няма описание
2 Няма описание
3 Няма описание
4 Няма описание

112

Дата Процес
25.03.2020 16:25 Подаване на заявление
25.03.2020 16:25 Изпратено към деловодна система
25.03.2020 16:50 Потвърждение от деловодна система
10.04.2020 14:05 Крайно решение (Оставено без разглеждане)