Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Трън от 25.03.2020

Рег. №: 1585146356061-25.03.2020 | Общинска администрация - Трън | Одобрено | Дата на подаване: 25.03.2020 | Срок:08.04.2020

Физическо лице |

Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки; определя размера на месечния наем на общински жилища; общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища, както следва: 1. Моля да ми бъдат предоставени копия на сключените през периода 2016-2019 г. граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки? 2. Моля да ми бъдат предоставени копия на съответните документи, установяващи размера на заплатените от общината възнаграждения по посочените в т. 1 договори, както и документите, доказващи вида и количеството на представените по договорите услуги. 3. В случай, че предоставянето на копия от документите по т. 1 и т. 2 би затруднило общинската администрация или съществуват законови пречки за предоставянето им, моля да бъда информиран какъв е предметът на всеки от договорите, на какво правно основание са сключени, какво е договореното и изплатено възнаграждение от общината по всеки договор, както и какъв е вида и количеството на предоставените услуги. 4. Моля да ми бъде предоставена информация какви са конкретните причини, наложили сключването на тези договори и по какви критерии са избрани контрагентите на общината по тях. 5. Моля да ми бъде предоставена информация относно това припокриват ли се задълженията на контрагентите по сключените нетрудови договори със задълженията на лица, намиращи се в трудови/служебни правоотношения с общината, съгласно трудовите им характеристики. 6. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните лица, с които са сключени граждански договори? Има ли изискване да са завършили спeциалност "екология" или свързана с екологията специалност, когато предметът на договора с тях е свързан с дейността на общината в сферата на екологията? Преминали ли са някакаво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците? 7. Някое от лицата, с които има сключен договор за услуга, има ли юридическо образование? 8. Моля, предоставете ми електронни копия на длъжностните характеристики на лицата, работещи при условията на служебно правоотношение с общината в областта на екологията. 9. По какъв ред Общината определя размера на месечния наем на общински жилища? По какъв начин се е изменила наемната цена за периода от 2016 до 2019 г. вкл.? Моля да ми бъде представени копия на документи, илюстриращи промяната на наемната цена за горепосочения период. 10. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища. 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям три имена и постоянен адрес – КРИСТИАН ИВОВ МИЛЕНОВ, Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т.4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната ми поща, посочен в настоящото заявление, ivan13@abv.bg , на компютърни файлове в удобен за Вас формат - pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция –Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 03.04.2020

Р Е Ш Е Н И Е № РД-05-187ДОИ гр.Трън 03.04.2020 г. Настоящето производство е образувано по реда на глава трета, раздел ІІ от Закона за достъп до обществена информация и има за цел да провери налице ли са условията за депозиране и предоставяне на достъп до обществена информация, посочена в закона. Със Заявление вх.№ 08 00-21/25.03.2020г. на Община Трън и УРИ1585146356061-25.03.2020 г. от ПДОИ, Кристиан Ивов Миленов, с адрес: Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8 е поискал да му бъде предоставена обществена информация, относно: 1. Моля да ми бъдат предоставени копия на сключените през периода 2016-2019 г. граждански договори за предоставяне на услуги, включително и такива за външни експерти по реда на Закона за обществени поръчки? 2. Моля да ми бъдат предоставени копия на съответните документи, установяващи размера на заплатените от общината възнаграждения по посочените в т. 1 договори, както и документите, доказващи вида и количеството на представените по договорите услуги. 3. В случай, че предоставянето на копия от документите по т. 1 и т. 2 би затруднило общинската администрация или съществуват законови пречки за предоставянето им, моля да бъда информиран какъв е предметът на всеки от договорите, на какво правно основание са сключени, какво е договореното и изплатено възнаграждение от общината по всеки договор, както и какъв е вида и количеството на предоставените услуги. 4. Моля да ми бъде предоставена информация какви са конкретните причини, наложили сключването на тези договори и по какви критерии са избрани контрагентите на общината по тях. 5. Моля да ми бъде предоставена информация относно това припокриват ли се задълженията на контрагентите по сключените нетрудови договори със задълженията на лица, намиращи се в трудови/служебни правоотношения с общината, съгласно трудовите им характеристики. 6. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните лица, с които са сключени граждански договори? Има ли изискване да са завършили спeциалност "екология" или свързана с екологията специалност, когато предметът на договора с тях е свързан с дейността на общината в сферата на екологията? Преминали ли са някакво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците? 7. Някое от лицата, с които има сключен договор за услуга, има ли юридическо образование? 8. Моля, предоставете ми електронни копия на длъжностните характеристики на лицата, работещи при условията на служебно правоотношение с общината в областта на екологията. 9. По какъв ред Общината определя размера на месечния наем на общински жилища? По какъв начин се е изменила наемната цена за периода от 2016 до 2019 г. вкл.? Моля да ми бъде представени копия на документи, илюстриращи промяната на наемната цена за горепосочения период. 10. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет за периода 2016-2019 г. от сключените договори за наем и продажба на общински жилища. Заявителят е посочил, че иска да получи информацията на посочен от него електронен адрес. След като се съобразих с приложимия закон и извърших съответните справки, Реших следното: Предоставям достъп на г-н Кристиан Ивов Миленов, с адрес: Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8, с електронна поща: ivan13@abv.bg, а именно: 1. Поради работа в намален състав на администрацията във връзка с извънредното положение в от 13.03.2020 г. в Р България копия от документите за посочения период не могат да бъдат предоставени. 2. Поради работа в намален състав на администрацията във връзка с извънредното положение в от 13.03.2020 г. в Р България копия от документите за посочения период не могат да бъдат предоставени. 3. Предметът на договорите е за участие на външни експерти /строителни инженери, лесоинженери, юристи, хидроинженери, геодезисти/ в тръжни процедури по ЗОП. Чрез граждански договори са възлагани дейности на специалисти /лекари-педиатри, стоматолози, юристи, гинеколози/ за консултации по изпълнението на различни проекти за предоставяне на социални услуги. С граждански договори се назначават лицата в експертните съвети. 4. Когато общинската администрация няма такива експерти, или експертите с които разполага поради отпуск не могат да участват в комисии. Когато се изпълняват специфични задачи – като ранна интервенция на уврежданията за определен период, за които общинската администрация няма необходимият капацитет. Критериите на избор са регистрация на лицето в съответните регистри на АОП, притежаване на квалификация и професионален опит. Оценката се извършва по представени документи или други критерии уредени със законови или подзаконови нормативни документи. 5. Няма припокриване на досега сключените граждански договори със задължения на лицата на трудово или служебно правоотношение в общината. 6. На лицата са възложени изпълненията на конкретни задачи в рамките на които им е разрешен достъп до конкретната информация при спазване на изискване за конфиденциалност и др. Поради вакантно работно място експерт еколог, изпълнението на задачи, свързани с екологията се възлага на експерти чрез граждански договори. Експертите имат нужното образование и квалификация в сферата на екологията. Когато дейностите го изискват лицата могат да бъдат изпращани и на обучение, както по дейности свързани с управление на отпадъците така и в други важни за общината сфери, за които няма специалист на трудово или служебно правоотношение. 7. Има лица с юридическо образование, с които е сключван договор за услуга. 8. Няма лица на служебно правоотношение, които да работят в сферата на екологията и не е съставяна такава длъжностна характеристика. 9. Месечния наем на общински жилища се определя с Наредба за реда и условията за управление и разпореждане с общински жилища на територията на Община Трън съгласно чл. 45а от Закона за общинската собственост. През цитирания период 2016-2019 г няма промяна на наемната цена. На сайта на община Трън може да се запознаете с последната актуализация на цитираната наредба, приета с Решение №70/25.04.2019 г. на Общински съвет Трън. 10. Общият размер на приходите за посочения период 2016-2019 от наеми е 142 138лв., от продажба на общински жилища е 65041лв.. Във връзка с горното определям достъпа до информацията по предпочитана от заявителя форма – да се изпрати копие от настоящето решение за исканата информация на посочения от заявителя адрес: ivan13@abv.bg до г-н Кристиан Ивов Миленов. Такса не се дължи. Решението подлежи на обжалване в сроковете и реда предвидени в Закона за достъп до обществена информация. Решението да се изпрати на заявителя. КМЕТ НА ОБЩИНА ТРЪН: ЦВЕТИСЛАВА ЦВЕТКОВА

70

Дата Процес
25.03.2020 16:25 Подаване на заявление
25.03.2020 16:25 Изпратено към деловодна система
25.03.2020 17:10 Потвърждение от деловодна система
03.04.2020 10:31 Крайно решение (Оставено без разглеждане)