Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Петрич от 27.01.2025
Рег. №:
1737962436-27.01.2025 | Общинска администрация - Петрич | Одобрено |
Дата на подаване: 27.01.2025 |
Срок:10.02.2025
Моля, да ми бъде предоставена следната информация по реда на Закона за достъп до обществена информация, а именно:
1. Колко на брой са откритите на територията на община Петрич клубове за пенсионерите?
2. Какви са разходваните бюджетни средства по издръжката на съществуващите на територията на община Петрич клубове за пенсионерите за 2024 г.?
3. Назначени ли са лица на трудов или граждански договор, които да работят в клубовете? Ако да – колко са тези лица и какъв е размера на договореното възнаграждение?
4. Осъществява ли се търговска дейност в тези клубове? Осъществяват ли се от община Петрич проверки на място с оглед установяване дали клубовете изпълняват предназначението, за което са създадени, а именно за поддържане на социалните контакти, социалната интеграция и жизнен стандарт на пенсионерите (чл. 3 от Наредбата за организацията и дейността на клубовете за пенсионерите в община Петрич)? И ако да – какво са установили тези проверки?
5. Какъв контрол се упражнява върху разходваните за издръжката на клубовете бюджетни средства? Как се отчитат клубовете пред общината за изразходвания бюджет за съответната календарна година?
Решение
Промяна след крайно решение
Дата: 31.01.2025
Р Е Ш Е Н И Е
№ 1/ 30.01.2025г.
Със заявление за достъп до обществена информация, постъпило чрез платформа за достъп до обществена информация № УРИ 1737962436-27.01.2025г., по електронен обмен и входирано в деловодството на Общинска администрация-Петрич с вх. № ЕО-ПЧ-145/27.01.2025г. е поискана от хххххххххххххххххххххххххххххххх с адрес за контакт: хххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх, информация за броя на откритите на територията на Община Петрич клубове за пенсионерите, какви са разходваните бюджетни средства по издръжката им за 2024г., назначавани ли са лица на трудови или граждански договори, които да работят в клубовете, осъществява ли се търговска дейност в тези клубове, какъв контрол се упражнява върху разходваните за издръжка на клубовете бюджетни средства.
На основание чл.3, ал.1, чл.15, ал.3, чл.28, ал.2, чл.34, ал.1 и чл.35, ал.3 от Закона за достъп до обществена информация, във връзка със заявление за предоставяне на достъп до обществена информация от хххххххххххххххххххххххххххххххххххх, постъпило чрез платформа за достъп до обществена информация № УРИ 1737962436-27.01.2025г. и входирано в деловодството на Общинска администрация-Петрич с вх. № ЕО-ПЧ-145/27.01.2025г. и като взех предвид факта, че исканата информация е обществена по смисъла на чл.2 от ЗДОИ
Р Е Ш И Х:
1. Да се предостави от Община Петрич на ххххххххххххххххххххххххххх достъп до поискана в заявлението обществена информация.
2. Разрешеният достъп до обществена информация да се предостави в срок на заявителя на посочения ел. адрес под формата на отговор, както се вземе предвид, следното: Искането за предоставяне на обществена информация следва да има своето логично обяснение. Основен принцип в правото е наличието на интерес, който обуславя активната легитимация на заявителя ххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх да предприеме действията за подаване на заявление за достъп до информация от Община Петрич.
От адресната част на заявление вх. № ЕО-ПЧ-145/27.01.2025г. е видно, че ххххххххххххххххххххххххххххх е с посочен адрес: Област София, Община Столична, гр.София,п.к. хххххххххххххххх, ж.к.„ххххххххххххххх” бл.№ хххххх, вх. хххх, ет.хххх, ап.ххх. По тази причина изникват редица въпроси: „Какво собствено мнение би си съставил заявителя за дейността на Община Петрич?“, „С какво тази информация би му била полезна?“, „Какъв е интересът, който би обяснил активната легитимация на заявителя да търси тази информация?“. Въпросите, поставени със заявлението за достъп са насочени към това, какъв е броя на откритите на територията на Община Петрич клубове за пенсионерите, какви са разходваните бюджетни средства по издръжката им за 2024г., назначавани ли са лица на трудови или граждански договори, които да работят в клубовете, осъществява ли се търговска дейност в тези клубове, какъв контрол се упражнява върху разходваните за издръжка на клубовете бюджетни средства?
Следва да бъде посочено, че нормата на чл. 47 от Закона за публичните финанси изрично ограничава кръга на лицата, които имат право да контролират съответния общински бюджет и да търсят информация свързана със средства от този бюджет. Законодателят е ограничил този кръг до „местната общност“, т.е – гражданите и юридическите лица, които имат регистрация, осъществяват дейност или ползват услуги на територията на съответната община.
Местните жители и юридическите лица, регистрирани на територията на Община Петрич са тези, които имат правото на контрол и на получаване на информация относно бюджета. Заявителят в случая, несъмнено не попада в този кръг от лица, предвид адресната част на заявление с вх. № ЕО-ПЧ-145/27.01.2025г. Предоставяйки такава информация на заявител, който не принадлежи към „местната общност” за съставянето му на мнение за управлението на финансови средства в Община Петрич, противоречи на целите и духа на ЗДОИ. В тази връзка е налице основателно съмнение дали заявлението за достъп до обществена информация, подадено от ххххххххххххххх от гр.София не води до злоупотреба с право. Относно поставените въпроси, предоставяме следните отговори:
2.1. Откритите на територията на Община Петрич клубове за пенсионери са 23 броя.
2.2. Бюджетът на общината за 2024г. е приет от Общински съвет–Петрич. Поисканата информация, отнасяща се до размера на тези средства от общинския бюджет в пълния и обем е налична на ел. страница на Община Петрич в раздел „ За граждани”, „Финанси и бюджет”. (petrich.bg). Съгласно чл. 47 от Закона за публичните финанси кръгът от лицата, които имат право да търсят информация за разходваните публични средства е ограничен, като заявителят не попада в този кръг.
2.3.Няма назначени лица на трудови или граждански договори, които да работят в пенсионерските клубове на територията на Община Петрич.
2.4. В откритите на територията на Община Петрич клубове за пенсионери не се осъществява търговска дейност. Клубовете се използват от пенсионерите съобразно предназначението им, което води до повишаване на социалната връзка между възрастните хора.
2.5. Контролът върху разходваните за издръжка на пенсионерските клубове бюджетни средства е като за всеки един бюджетен разход.
3.Срокът, в който е осигурен достъпът до обществената информация, поискана в заявлението е 30 дни от датата на получаване на решението. С настоящото решение, получавате в срок отговор на поставените в заявлението въпроси.
4.Разходи за предоставяне на обществената информация не се дължат, тъй като на основание чл.15в, ал.3 и чл.35, ал.3 от ЗДОИ, заявителят е поискал достъпът до информацията да му бъде предоставен чрез платформа за достъп до обществена информация и по електронен път и е посочил адрес на електронна поща за получаването.
Настоящото решение да бъде предоставено на заявителя чрез платформа за достъп до обществена информация и да му се изпрати на посочения от него електронен адрес.
Решението подлежи на обжалване по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщаването му пред съответния Административен съд, съобразно чл.133 от АПК.
КМЕТ НА ОБЩИНА ПЕТРИЧ:
78
Дата | Процес |
---|---|
27.01.2025 09:20 | Подаване на заявление |
27.01.2025 09:30 | Изпратено към деловодна система |
27.01.2025 10:01 | Потвърждение от деловодна система |
31.01.2025 13:13 | Крайно решение (Одобрено) |
31.01.2025 13:23 | Крайно решение (Одобрено) |