Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Хисаря от 07.02.2025

Рег. №: 1738930722-07.02.2025 | Общинска администрация - Хисаря | Одобрено | Дата на подаване: 07.02.2025 | Срок:21.02.2025

Физическо лице |

До административните ръководители на музеите и галериите в Република БългарияУважаема госпожо / Уважаеми господин Министър/Кмет,Моята научна специалност е културното наследство в България и работата на институциите, които отговарят за неговото опазване и представяне. Провеждам изследване за управлението на българските музеи, след постановяването в чл. 28, ал. 6 от Закона за културното наследство през 2011 г. (Държавен вестник, бр. 54, от 15 юли) трудовите правоотношения на директорите да възникват за срок от пет години. Интересувам се от кога във всеки един български музей, чийто директор се назначава съгласно чл. 28 , ал. 6 от ЗКН, се прилага постановената в същия член 6 мандатност и как това се случва до наши дни. За тази цел имам нужда от информация от ръководствата на институциите, които съгласно същия чл. 28, назначават директорите на музеи/галерии .Моля всички общински администрации, отговарящи за музеи, да подадат директно до мен данни за следното:1. Име на музея (Например: Регионален исторически музей - Пловдив) ; 2.Брой конкурси за директор на музея от поправката в ЗКН от 2011 г. досега и годините (ако е възможно с точни дати), през които са проведени (Например: 2 конкурса, първият е проведен на 11 април 2013, вторият - на 28 юни 2022 г.; 3. Лицата, заемали длъжността „директор“ на музея, от първия проведен конкурс след поправката в ЗКН от 2011 г. досега по години "от - до" (например: от 2013 до 2018, от 2018 до 2023 г.), като ако цялостното изписване на малки и фамилни имена нарушава Закона за личните данни, да се впишат с инициали;4. Лицето, заемало длъжността „директор“ на музея, до първия конкурс след поправката в ЗКН през 2011 г., като ако посочването на пълните име и фамилия е в нарушение на Закона за личните данни, да се впишат инициали; 5. Датата на провеждане на последния конкурс за директор на музея пред поправката в ЗКН през 2011 г.6. Заемалите „временно изпълняващ длъжността директор“ на музея след изтичането на петгодишния срок до следващия конкурс по години (или по-точна датировка, ако периодът е по-кратък от една година) „от – до“ (например: Иван Иванов - временно изпълняващ длъжността директор до провеждане на конкурс от 2018 до 2020), като ако цялостното изписване на малки и фамилни имена нарушава Закона за личните данни, да се впишат инициали;6. Ако има случаи на предсрочно прекратени мандати на директори, да бъдат описани с датите на прекъсване и причини, поради които е станало. Например: смърт, пенсиониране, уволнение, преминаване на друга работа. Моля да получа заявената информация на файл на имейл адрес vsukarev@gmail.com, посочен и по-долу.Отказвам заявлението ми и отговорът (решението) да бъдат публикувани съгласно чл. 15, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ.С уважение,доц. Видин Сукарев, доктор по историяe-mail: vsukarev@gmail.comtel: +359889438101

Решение


Дата: 20.02.2025

Р Е Ш Е Н И Е

за достъп до обществена информация

№РД-05-153/20.02.2025 година

В Община Хисаря е постъпило Заявление за достъп до обществена информация УРИ 1738930722-07.02.2025 чрез платформата за достъп до обществена информация по чл. 15в от Закона за достъп до обществена информация, с вх. №90-00-54/07.02.2025г. от В. Сукарев, ***, с електронен адрес: ***, с което на основание Закона за достъп до обществена информация е поискана да бъде предоставена информация за управлението на българските музеи, след постановяването в чл. 28, ал. 6 от Закона за културното наследство през 2011г. (ДВ, бр. 54 от 2011) трудовите правоотношения на директорите да възникват за срок от пет години, включваща данни за следното:

1. Име на музея (Например: Регионален исторически музей - Пловдив);

2. Брой конкурси за директор на музея от поправката в ЗКН от 2011 г. досега и годините (ако е възможно с точни дати), през които са проведени (Например: 2 конкурса, първият е проведен на 11 април 2013, вторият - на 28 юни 2022 г.;

3. Лицата, заемали длъжността „директор“ на музея, от първия проведен конкурс след поправката в ЗКН от 2011г. досега по години "от - до" (например: от 2013 до 2018, от 2018 до 2023 г.), като ако цялостното изписване на малки и фамилни имена нарушава Закона за личните данни, да се впишат с инициали;

4. Лицето, заемало длъжността „директор“ на музея, до първия конкурс след поправката в ЗКН през 2011 г., като ако посочването на пълните име и фамилия е в нарушение на Закона за личните данни, да се впишат инициали;

5. Датата на провеждане на последния конкурс за директор на музея пред поправката в ЗКН през 2011г.;

6. Заемалите „временно изпълняващ длъжността директор“ на музея след изтичането на петгодишния срок до следващия конкурс по години (или по-точна датировка, ако периодът е по-кратък от една година) „от – до“ (например: Иван Иванов - временно изпълняващ длъжността директор до провеждане на конкурс от 2018 до 2020), като ако цялостното изписване на малки и фамилни имена нарушава Закона за личните данни, да се впишат инициали;

6. Ако има случаи на предсрочно прекратени мандати на директори, да бъдат описани с датите на прекъсване и причини, поради които е станало. Например: смърт, пенсиониране, уволнение, преминаване на друга работа.

На основние чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ, заявителят е изразил желание да получи исканата информация на файл по електронен път на горепосочения е-mail адрес: ***, като изрично е отказал заявлението и отговорът (решението), съдържащ информацията да бъдат публикувани съгласно чл. 15, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ.

Във връзка с горното, следва да се има предвид, че разпоредбата на чл. 15в, ал. 3, т. 1 от ЗДОИ е императивна и същата задължава всеки задължен субект по чл. 3, ал. 1 от същия закон да публикува на платформата за достъп до обществена информация решенията и обществената информация в отговор на подадени чрез платформата заявления при спазване на изискванията за защита на личните данни, като от горецитираното правило не са предвидени изключения в Закона за достъп за обществена информация, допускащи непубликуването на решението и предоставената информация в случай на отказ на заявителя.

Като взех предвид горното и след запознаване с постъпилото заявление и характера на поисканата с него информация, считам, че са налице предпоставки за предоставяне на достъп до наличната и съхранявана в Община Хисаря информация, имаща характер на обществена по смисъла на чл. 2, ал. 1, във връзка с чл. 9, ал. 1 от ЗДОИ, доколкото същата дава възможност на заявителя да си състави собствено мнение относно управлението на общинския музей на територията на община Хисаря след постановяването на разпоредбата на чл. 28, ал. 6 от Закона за културното наследство през 2011г. (ДВ, бр. 54 от 2011), предвиждаща правоотношенията на директорите да възникват за срок от пет години, поради което в рамките на законоустановения срок, на основание чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ, при спазване изискванията на чл. 34, ал.1 от ЗДОИ

Р А З Р Е Ш А В А М:

I. Да бъде предоставен пълен достъп до поисканата със Заявление УРИ 1738930722-07.02.2025, с вх. №90-00-54/07.02.2025г. информация, съхранявана и налична в Община Хисаря, имаща характер на обществена информация по смисъла на чл. 2, ал. 1, във връзка с чл. 9, ал. 1 от ЗДОИ на заявителя В. Сукарев, с адрес за кореспонденция: ***, с електронен адрес: ***

II. В изпълнение на разпоредбата на чл. 26, ал. 1, т. 4, във връзка чл. 34, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ, с настоящото Решение предоставям достъп до поисканата информация по електронен път на посочения e-mail адрес: ***, конкретизирана в отговори по отделните точки, посочени в заявление УРИ 1738930722-07.02.2025, с вх. №90-00-54/07.02.2025г., по които е поискана да бъде предоставена обществена информация, както следва:

1. Име на музея.

- „Археологически музей Хисаря“;

2. Брой конкурси за директор на музея от поправката в ЗКН от 2011г. досега и годините (ако е възможно с точни дати), през които са проведени.

- 1 конкурс, проведен на 17.01.2023г.

3. Лицата, заемали длъжността „директор“ на музея, от първия проведен конкурс след поправката в ЗКН от 2011г. досега по години "от - до", като ако цялостното изписване на малки и фамилни имена нарушава Закона за личните данни, да се впишат с инициали;

- д-р М. Маджаров – от проведения конкурс през 2023 г. до настоящия момент;

4. Лицето, заемало длъжността „директор“ на музея, до първия конкурс след поправката в ЗКН през 2011 г., като ако посочването на пълните име и фамилия е в нарушение на Закона за личните данни, да се впишат инициали.

- д-р М. Маджаров;

5.Датата на провеждане на последния конкурс за директор на музея пред поправката в ЗКН през 2011г. - 17.01.2023г.;

6. Заемалите „временно изпълняващ длъжността директор“ на музея след изтичането на петгодишния срок до следващия конкурс по години (или по-точна датировка, ако периодът е по-кратък от една година) „от – до“, като ако цялостното изписване на малки и фамилни имена нарушава Закона за личните данни, да се впишат инициали.

- Към момента няма лица, заемали длъжността - „временно изпълняващ длъжността директор“ на музея на територията на община Хисаря след изтичането на петгодишния срок до следващия конкурс.

6. Ако има случаи на предсрочно прекратени мандати на директори, да бъдат описани с датите на прекъсване и причини, поради които е станало. Например: смърт, пенсиониране, уволнение, преминаване на друга работа.

- В община Хисаря няма случаи на предсрочно прекратени мандати на директори на музея на територията на общината.

III. На основание чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ, Община Хисаря, като задължен субект по смисъла на чл. 3, ал. 1 от ЗДОИ изпраща на посочения от заявителя e-mail адрес: ***- Решението за предоставяне на достъп до обществена информация, съдържащо поисканата със заявлението информация. В тези случаи не се съставя протокол по чл. 35, ал. 2 от ЗДОИ и не се заплащат разходи по предоставянето.

На основание чл. 15в, ал. 3, т. 1 във връзка с чл. 26, ал. 4 от ЗДОИ настоящото решение и предоставената с него обществена информация да се публикуват на платформата за достъп до обществена информация при спазване на изискванията за защита на личните данни.

На основание чл. 34, ал. 3 от ЗДОИ настоящото решение да се изпрати на заявителя на посочения в заявлението адрес на електронна поща: ***

Контролът по изпълнение на настоящото Решение ще упражнявам лично.

Съгласно чл. 40 от ЗДОИ, Решението подлежи на обжалване пред съответния Административен съд, по реда на АПК.

ИВА ВЪЛЧЕВА /П/

Кмет на община Хисаря


Документи:

1 Решение за достъп до обществена информация

35

Дата Процес
07.02.2025 14:18 Подаване на заявление
07.02.2025 16:47 Изпратено към деловодна система
07.02.2025 17:04 Потвърждение от деловодна система
20.02.2025 10:25 Крайно решение (Одобрено)