Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Доспат от 07.02.2025

Рег. №: 1738961254-07.02.2025 | Общинска администрация - Доспат | Одобрено | Дата на подаване: 07.02.2025 | Срок:24.02.2025

Физическо лице |

Уважаеми г-н Радев,

Моля, на основание Закона за достъп до обществена информация, и във връзка с приетия от Общински съвет – Доспат годишен план за ползване на дървесина от горските територии – общинска собственост, моля да ми бъде предоставена следната информация:

1. Относно процедурите за продажба на дървесина

1.1. Как и къде се обявяват процедурите за продажба на дървесина, включително информация за публикуването на обявления за търгове, срокове, платформи и начини за информиране на потенциалните участници?

1.2. Какви са конкретните критерии за избор на купувачи и как се гарантира прозрачността на тези процедури?

1.3. Кои са органите или длъжностните лица в общинската администрация, отговорни за провеждането на процедурите?

2. Относно условията за участие в процедурите

2.1. Какви са изискванията към участниците в търговете за закупуване на дървесина, включително финансови, технически и административни критерии?

2.2. Какви документи се изискват от кандидатите и по какъв начин се оценяват техните оферти?

2.3. Как се гарантира равнопоставеността на всички участници и предотвратяването на евентуални злоупотреби?

3. Относно сключените договори за продажба на дървесина моля да ми бъдат предоставени копия от всички договори за продажба на дървесина, сключени от Община Доспат за последните пет години (периода 2019 – 2024 г.), включително информация за:

3.1 Договорените количества дървесина;

3.2 Цените, по които е извършена продажбата;

3.3 Действително добитите количества дървесина се продават на прогнозни количества или действително добити количества дървесина.

3.4 Контрагентите, с които са сключени договорите;

3.5 Условията на плащане и сроковете за изпълнение;

3.6 Копия от актовете за изпълнение и разплащанията по тези договори.

Тази информация е от съществен обществен интерес, тъй като засяга управлението на общинската собственост и приходите за бюджета на Община Доспат.

Решение


Дата: 17.02.2025

РЕШЕНИЕ № 01

Гр. Доспат, 17.02.2025 г.

На основание чл. 8 от Закона за Администрацията, във връзка с утвърдени Правила за предоставяне на достъп до обществена информация в Общинска администрация – Доспат, чл. 3, ал. 1, чл. 24, чл. 28, ал. 2 и чл. 34, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация, Протокол № 01/17.02.2025 г. на комисията за ДОИ към Община Доспат, във връзка със заявление, заведено под № АПИО-77/10.02.2025 г. от Владимир Сергеев Делиев, с. Барутин, ул. „Малина“ № 7, тел. 0892996858 и електронна поща vladimirdeliev@gmail.com,

РЕШИХ:

1.Предоставям достъп до обществена информация, създадена (съхранявана и налична) в община Доспат.

2.Информация към настоящото Решение е:

На основание Закона за достъп до обществена информация, и във връзка с приетия от Общински съвет - Доспат годишен план за ползване на дървесина от горските територии - общинска собственост, Ви предоставяме следната информация:

1. Относно процедурите за продажба на дървесина

1.1. Как и къде се обявяват процедурите за продажба на дървесина, включително информация за публикуването на обявления за търгове, срокове, платформи и начини за информиране на потенциалните участници?

Отговор: На основание чл.17, ал.2 от ЗОП, добива на дървесина се осъществява по реда на Закона за горите, а съгласно чл.114 и чл. 116 от ЗГ, общините - собственици на гори, могат да сключват с търговци договори, като условията и редът за провеждане на процедурата и за сключване на договорите се определят с наредбата по чл. 95, ал. 1 от ЗГ. В чл.66, ал.2, т.6 от наредбата по чл. 95, ал. 1 от ЗГ е определено, че продажбата на дървесина, добита от горските територии - държавна и общинска собственост, се осъществява по няколко начина, един от които е чрез стоковата борса.

В тази връзка община Доспат е възложила продажбата на дървесина, включително информация за публикуването на обявления за търгове, срокове, платформи и начини за информиране на потенциалните участници да се извършва от Софийската стокова борса АД. Информацията, която желаете да получите е налична на следния адрес: https://sce-bg.com/

1.2. Какви са конкретните критерии за избор на купувачи и как се гарантира прозрачността на тези процедури?

Отговор: Софийска стокова борса АД осигурява равни условия на търговия, чрез прилагане на унифицирани правила и политика на пълна прозрачност при формирането на цените на търгуваните стоки. Чрез платформата на ССБ се предлага възможност за осъществяване, както на присъствена, така и на онлайн форма за участие в процедурите. Критерия за избор на купувач при съответните процедури е при съблюдаване на принципа „Участник предложил най-висока цена“.

1.3. Кои са органите или длъжностните лица в общинската администрация, отговорни за провеждането на процедурите?

Отговор: В общинската администрация Доспат, отговорни за провеждането на процедурите по продажба на дървесина е Общинско предприятие „Озеленяване, благоустройство и чистота”, гр. Доспат, съгласно заповед на Кмета на общината и във връзка с Правилника за организацията, дейността и управлението на ОП „ОБЧ-Доспат.

2. Относно условията за участие в процедурите

2.1. Какви са изискванията към участниците в търговете за закупуване на дървесина, включително финансови, технически и административни критерии?

2.2. Какви документи се изискват от кандидатите и по какъв начин се оценяват техните оферти?

2.3. Как се гарантира равнопоставеността на всички участници и предотвратяването на евентуални злоупотреби?

Отговор: Изискванията към участниците в търговете за закупуване на дървесина, включително финансови, технически и административни критерии се определят от представителите на ССБ при спазване на борсовия правилник. Борсата подготвя, организира и провежда борсови сесии за сключване на сделки със стоки и контракти, както и организира и регистрира сключването на борсовите сделки, подпомага изпълнението на борсовите сделки и организира и контролира плащането по тях, изготвя общи условия на борсови и други търговски договори и извършва проучвания и анализи на борсовите и другите търговски договорни отношения.

3. Относно сключените договори за продажба на дървесина моля да ми бъдат предоставени копия от всички договори за продажба на дървесина, сключени от Община Доспат за последните пет години (периода 2019 – 2024 г.), включително информация за:

3.1 Договорените количества дървесина;

3.2 Цените, по които е извършена продажбата;

3.3 Действително добитите количества дървесина се продават на прогнозни количества или действително добити количества дървесина.

3.4 Контрагентите, с които са сключени договорите;

3.5 Условията на плащане и сроковете за изпълнение;

3.6 Копия от актовете за изпълнение и разплащанията по тези договори.

Отговор: Предоставяме Ви копия от договорите за продажба на дървесина, сключени от Община Доспат за последните пет години (периода 2019 - 2024 г.) Информация за количества дървесина, цените, по които е извършена продажбата, контрагентите, с които са сключени договорите и условията на плащане, както и сроковете за изпълнение се съдържат в самите договори.

3.Заявителят да получи исканата информация чрез платформата за ДОИ.

4.Обществената информация да се предостави в следната форма: сканирана през платформата за ДОИ.

5.За предоставяне на исканата обществена информация, не следва да се заплащат разходи.

6. Решението подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

Инж. Елин Радев

Кмет на Община Доспат

40

Дата Процес
07.02.2025 22:47 Подаване на заявление
08.02.2025 15:00 Изпратено към деловодна система
10.02.2025 08:04 Потвърждение от деловодна система
17.02.2025 15:17 Крайно решение (Одобрено)