Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Златарица от 06.02.2025

Рег. №: 1739884731-18.02.2025 | Общинска администрация - Златарица | Неодобрено | Дата на подаване: 06.02.2025 |

Физическо лице |

Моля да ми бъде предоставена следната обществена информация:

1. Подробна справка за всички плащания, извършени от ОБЩИНА ЗЛАТАРИЦА за обезпечаване празниците на ОБЩИНА ЗЛАТАРИЦА – за периода

01.01.2024 г – 31.12.2024 г.

2. Справката да бъде за всички мероприятия, културни прояви, концерти, рекламни материали, медийни публикации и хонорари на ангажирани лица, по изява и

платени публични средства – за периода 01.01.2024 г. – 31.12.2024 г.

3. Справка за сумата, която ОБЩИНА ЗЛАТАРИЦА е получила като спонсорство или дарение за обезпечаване на празниците на ОБЩИНА ЗЛАТАРИЦА и начините за нейното разходване – за периода 01.01.2024 г. – 31.12.2024 г.

Обществената информация моля да ми бъде предоставена в електронна форма по Системата за сигурно електронно връчване.

Решение


Дата: 18.02.2025

ОБЩИНА ЗЛАТАРИЦА, ОБЛАСТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО

РЕШЕНИЕ

ЗА ОТКАЗ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ

№7/17.02.2025 г.

На основание чл.3, ал.1 и чл.28, ал.2 и чл. 38 от Закона за достъп до обществена информация, чл.11 от Вътрешните правила за реда и организацията за предоставяне на достъп до обществена информация в Община Златарица и след разглеждане на заявление за достъп на обществена информация с вх. № РД-11-725/06.02.2025 г., подадено от Катя Костадинова Димитрова за изготвяне и предоставяне на:

- подробна справка за всички плащания, извършени от Община Златарица за обезпечаване празниците на Община Златарица– за периода 01.01.2024 г – 31.12.2024 г.

- справката да бъде за всички мероприятия, културни прояви, концерти, рекламни материали, медийни публикации и хонорари на ангажирани лица, по изява и платени публични средства – за периода 01.01.2024 г. – 31.12.2024 г.

- справка за сумата, която Община Златарица е получила като спонсорство или дарение за обезпечаване на празниците на Община Златарица и начините за нейното разходване – за периода 01.01.2024 г. – 31.12.2024 г., се установи следното:

Заявлението е заведено в системата по надлежния ред и е разгледано обстойно. Установено е, че са спазени условията на чл.25, ал.1 от ЗДОИ. Заявителят желае информацията да бъде предоставено по електронен път – чрез ССЕВ.

Поискано е становище от директора на дирекция „Обща администрация“ за предоставяне на такива справки. Установено е, че подобни справки не са изготвени и не са налични в Община Златарица. Информацията трябва да се систематизира и подготви допълнително, за да бъде предоставена на г-жа Димитрова.

Законът за достъп до обществена информация въвежда задължение за предоставяне на информация, която е налична и вече изготвена, а не на такава, която трябва да се събира и обработва за целите на заявлението. Задълженият субект по ЗДОИ не може да бъде задължаван да систематизира и обработва допълнително наличната при него информация единствено, за да бъде удовлетворено конкретно искане - на конкретен субект. В този смисъл е и наложилата се съдебна практика – „задълженият субект по чл. 3 от ЗДОИ не е длъжен да съставя за целите на достъпа до обществена информация на конкретно лице, исканата от него информация, с която не разполага във вида, в който е поискана“ (така например Решение № 1126/26.01.2020 г. по адм. дело № 5496/2019 г. по описа на ВАС, V отделение, Решение № 5675/15.04.2019 г. по адм. дело № 7934/2018 г. по описа на ВАС, V отделение).

На следващо място трябва да се вземе под внимание, че ЗДОИ не поставя изискване към заявителите да мотивират исканията си за предоставяне на достъп до обществена информация, но в същото време исканията следва да имат своето логично обяснение. В текста на чл.2, ал.1 от ЗДОИ изрично е посочено, че исканата информация трябва да е такава, която дава възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти. Видно от данните в заявлението, исканата информация касае плащанията на Община Златарица за обезпечаване на празниците за една година – 2024 г. и се отнася до бюджета на Община Златарица. Член 47 от Закона за публични финанси изрично ограничава кръга на лицата, които имат право да контролират съответния общински бюджет и да търсят информация за разходване на средства от този бюджет. Законодателят е ограничил този кръг до „местната общност“. Жителите на съответната община са тези, които имат правото на контрол и на получаване на информация относно бюджета. Служебно е установено, че заявителят не попада в този кръг от лица, които имат право да търсят информация за разходваните публични средства (решение 4011/18.06.2021 г. по дело 12466/2020 на АС – София – град, Второ отделение, 22 състав).

Предвид гореизложеното и на основание чл. 38, във връзка с чл. 28 от Закона за достъп до обществена информация и чл.12 от Вътрешните правила за реда и организацията за предоставяне на достъп до обществена информация в Община Златарица,

Р Е Ш И Х:

1. ОТКАЗВАМ изготвянето и предоставянето на исканата от г-жа Катя Костадинова Димитрова информация

2. Решението да се връчи на заявителя съгласно чл. 39 от ЗДОИ – чрез ССЕВ до 20.02.2025 г.

3. Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

ПЕТЪР ГАНЕВ

Кмет на Община Златарица

39

Дата Процес
18.02.2025 15:18 Крайно решение (Неодобрено)