Заявление от Физическо лице до Областна дирекция на МВР - Бургас от 25.02.2025

Рег. №: 1740481372-25.02.2025 | Областна дирекция на МВР - Бургас | Одобрено | Дата на подаване: 25.02.2025 | Срок:12.03.2025

Физическо лице |

1. Подавани ли са и, ако да, колко предписания са подавани към Община Бургас относно състоянието на велоалеите в града през последните пет години с цел безопасност на движението?

2. За кои участъци са подавани предписания към общината?

3. За какви проблеми е била сезирана общината относно състоянието на велоалеите?

4. Предприемала ли е общината действия с цел безопасност на велоалеите, след Вашите предписания? Ако да, какви действия са извършени и на кои участъци от велоалеите?

5. Съгласувано ли е с МВР пресичането на двулентов път за двупосочно движение по ул. "Индустриална" при кръговото движение пред "Меден Рудник", от велоалеята по "Тодор Александров" в посока "Пода"? Ако да, какви предписания са дадени на общината за безопасно напречно пресичане на двулентовия път за двупосочно движение?

6. През "Акации" по велоалеята върху тротоара, кой е с предимство - пешеходците; колоездачите; влизащите и излизащи коли от автосервизите, пресичащи велоалеята; влизащи и излизащи от сгради и заведения хора, при велоалея непосредствено до входове и пред автосервизите? Как е съгласувано това преминаване с общината?

7. Напукани асфалтови настилки; липса на асфалт по велоалеята към "Пода"; пропадания на велоалеите и издутини по тях (тип "легнали полицаи"); отворени шахти по велоалеите; трева върху велоалеите; храсти, които обземат велоалеите и стесняват мястото за придвижване и широчина на велоалеите под 2.5 метра за двупосочно движение и под 1.5 метра за еднопосочно движение, представляват основание за даване на предписание от МВР към общината? Ако да, за тези проблеми, през годините, сигнализирана ли е общината от МВР и какви мерки е предприела общината при последващи Ваши проверки?

Решение


Дата: 11.03.2025

По въпроси 1, 2,3, 4 и 7: На основание чл. 165. ал.1. т.3 от ЗДвП определените от министъра на вътрешните работи служби следят за състоянието на пътя и пътните принадлежности и издават писмени предупреждения, сигнални писма или разпореждания до собствениците или до администрацията, управляваща пътя, и до фирмата, поддържаща пътния участък, за отстраняване на установени неизправности по тях. В тази връзка полицейските органи към Областна дирекция на МВР - Бургас при констатиране на нередности, свързани с пътя и пътните принадлежности изготвят необходимите документи до съответната администрация или фирма поддържаща пътния участък. Следва да се посочи, че не се води статистическа информация за характера и съдържанието на сигналните писма, разпореждания или писмени предупреждения.

По въпрос 5: По всички проекти, свързани с организиране на движението по пътищата, при направено искане от страна на заинтересуваните лица съответните служби на МВР дават писменено становище. В тази връзка за посочената организация на движение е дадено писмено становище от Областна дирекция на. МВР - Бургас.

По въпрос 6: Информацията, която желаете да получите не може да се счита за обществена по своя характер. Информацията касае правилата за движение, регулирани от Закона за движение по пътищата, които проявяват своето действие спрямо конкретната обстановка - участък от пътя и участници в движението в определен, конкретен момент. Въз основа на това с настоящото Ви уведомявам на основание чл. 33 от ЗДОИ, че търсената. от Вас информация по въпрос 5 не представлява обществена информация.

18

Дата Процес
25.02.2025 13:02 Подаване на заявление
26.02.2025 13:48 Регистрирано в процес на обработка
11.03.2025 15:04 Крайно решение (Одобрено)