Заявление от Мая Мартинова Лунголова до Национален осигурителен институт от 24.04.2025

Рег. №: 1745522427-24.04.2025 | Национален осигурителен институт | Оставено без разглеждане | Дата на подаване: 24.04.2025 | Срок:16.05.2025

Мая Мартинова Лунголова |

00306936080058 | loungolovamaia@gmail.com |

Неразрешен казус относно уточняване на осигурителен период , поради създадени два международни номера в Европейската осигурителна платформа

Уважаеми господа,

На 27.05.2024 година подадох молба за получаване на пенсия от България чрез Гръцкия осигурителен институт ЕФКА-Атина за периода,който съм била осигурена в България. В Гърция продължавам да се осигурявам до навършване на 67 годишна възраст.

На 23.08.2024 година е изпратен в платформата RINI изчислен гръцкия ми осигурителен период , като е създаден международен номер 231feb53s42c4665a93dbd13fe6ca0b2 от гръцкия осигурителен институт ЕФКА.

Успоредно с него е изпратен на НОИ стажът ми от годините, в които съм работила в България, като учител. На базата на изпратения ми стаж НОИ създава друг международен номер в подплатформа на RINI според обяснение на експерт на гише в НОИ 3d063e31f2d241618257de5930164103, като чрез този номер изпраща запитване за осигурителния ми период в Атина, но тези съобщения не се четат от гръцкия институт,както разбрах при запитване , защото те са подали осигурителния ми период на създадения от тях номер.

След многократни телефонни обаждания и лично на гише в НОИ София подадох запитване за да се разреши и изясни казуса. След дълго чакане и нови телефонни обаждания бях уверявана, че ми е изпратен отговор на запитването на адрес в Атина, след това ми се каза, че е изпратен в София. Синът ми, който в момента работи в София, не е получавал на адреса ни писмо от НОИ.След настояване от моя страна получих отговор на имейл, който съм посочила в запитването, в който се потвърждава създадения международен номер от НОИ София и също,че не е открит случай със създаден номер 231feb53s42c4665a93dbd13fe6ca0b2 от Атина. Прилагам отговора.

Смятам, че не е трудно да се реши от двете институции по кой номер да си комуникират в европейската платформа, създадена за улеснение и точност при размяна на информация за осигурителен период на европейски граждани.

За изминалата почти една календарна година нито една от двете институции не направи опит да се разреши нетрудния, според мен мой казус. Със сигурност преди мен са подадени много молби за отпускане на пенсии и са разменени осигурителни периоди през европейската осигурителна платформа.

Моля за преразглеждане на казуса. Нито аз, нито служителката на гише на НОИ можем да се справим със създалата се ситуация. Отговорът на запитването съм предала в ЕФКА.

С уважение,

Мая Лунголова

Решение


Дата: 09.05.2025

Причина за оставяне без разглеждане:

Подаденото искане е във връзка с възникнал казус по пенсионирането на заявителя и не попада в приложното поле на Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ). Същото представлява искане за предоставяне на информация относно административното обслужване на гражданите по смисъла на чл. 8, т. 1 от ЗДОИ. Предвид изложеното , с Решение №1060-40-17 от 09.05.2025 г. скането се оставя без разглеждане - свързано е с административното обслужване на гражданите и не попада в приложното поле на ЗДОИ.


Документи:

1 Няма описание

141

Дата Процес
24.04.2025 22:20 Подаване на заявление
30.04.2025 19:23 Изпратено към деловодна система
02.05.2025 10:00 Потвърждение от деловодна система
09.05.2025 12:27 Крайно решение (Оставено без разглеждане)