Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Благоевград от 23.07.2024
Рег. №: 1745926658-29.04.2025 | Общинска администрация - Благоевград | Одобрено | Дата на подаване: 23.07.2024 |
1. Кои са приоритетите на управленческата програма за мандат 2023- 2027 г., във
връзка с чл. 44, ал. 5 от ЗМСМА и на какъв електронен адрес могат да бъдат публично
установени?
2. По кои от приоритетите на управленческата програма за мандат 2023- 2027 г. е
отчетено частично или пълно изпълнение към настоящия момент и на какъв електронен
адрес, може да бъде публично консултиран отчета по реда на същата разпоредба / чл. 44,
ал. 5 от ЗМСМА / ?
3. В периода от ноември 2023 г. до настоящия момент какви програми, стратегии
и планове за развитие на местната общност е предложил кметският екип и на какъв
електронен адрес могат да бъдат публично установени? Публикувана ли е информация
за тяхното изпълнение на сайта на общината?
4. Какви проекти, финансирани от външни източници са стартирали в периода от
началото на 2023 г. до настоящия момент в общината и какъв е обемът на привлечените
средства? /напр. средства от фондовете на ЕС и от др. външни източници от ЕС - напр.
План за възстановяване и развитие; Норвежки механизъм; програми за приватизация ;
програми за разпореждане с общинско имущество; публично - частни партньорства/
Изпълнява ли общината Интегрирания план за възстановяване и развитие за 2023 г.?
5. Общината поддържа ли практика на публично достъпен в интернет
регистър/секция „Проекти“, която предоставя информация за изпълнението на проекти,
финансирани от външни източници /фондове на ЕС, План за възстановяван и развити за
периода 2021- 2027 г. и др.? На какъв адрес може да се намери тази информация ?
6. Какъв процент от служителите в общинска администрация са участвали в
обучения за повишаване на професионалната квалификация през последните 12 месеца?
7. От ноември до настоящия момент осъществен ли е контрол по съществуващите
договори за обществени поръчки и по договори за доставяне на социални услуги на
общината? По колко от тях са констатирани нарушения ? Какви мерки са предприети?
Има ли наложени санкции? Публикувана ли е информация на сайта за резултатите от
осъществения контрол?
2700, Благоевград, пл.“Г. Измирлиев’ЧМ 1,тел:073/884416.073/884417,факс: 073/8844518. Какви легални механизми за консултиране на бизнеса са изградени в общината
и осигурена ли е публичност на: провеждани срещи, правила за консултативния процес,
състави на консултативни/обществени съвети, изразени становища, резултати от
провежданите консултации? На какъв електронен адрес може да се установи тази
информация ?
9. Създадени ли са правила, критерии и планове за извършване на проверки от
страна на контролните органи в общината спрямо местния бизнес.
10. Какъв е броят на предоставените отговори от кмета на общината по питания
на общинските съветници от началото на мандата през месец ноември 2023 г. до този
момент? На какъв електронен адрес могат да бъдат установени?
11. Кметския екип приел ли е собствена политика/програма/мерки за насърчаване
на почтеността и превенция на корупцията в общината на какъв електронен адрес могат
да бъдат установени? Какви мерки е предприел кметът за изпълнение на изисквания на
чл. 15, ал. 3 от ЗМСМА, във връзка с §2 от Закона за противодействие на корупцията?
12. Има ли примери за участие на кмета на общината в антикорупционни
инициативи? В какво се изразява евентуално участие?
13. Създадена ли е структура със специализирани функции за взаимодействие с
бизнеса и насърчаване на инвестициите /агенция за насърчаване на бизнеса, за
инвестиции или друга подобна? Ако такава съществува, какви резултати е постигнала,
изпълнява ли функции по координация между отделните звена на общинската
администрация с цел създаване на благоприятна среда за осъществяване на бизнес;
общината участва ли в създаването на индустриални зони; дефинирани ли са
преференции за привличане на инвеститори?
14. Какви мерки е предприел кметът/кметския екип за изпълнение на
задържанията по Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично
оповестяващи информация за нарушения , в сила от 04.05.2023 г.?
15. Какъв е общият брой на административните услуги, предоставяни от
общината?
16. За какъв брой от административните услуги общината предоставя възможност
за:
- сваляне на заявления за адм. услуга от сайта и на какъв електронен адрес;
- заявление за административна услуга по електронен път, чрез сайта и на какъв
електронен адрес;
- плащане на заявената услуга по електронен път?
17. Съществуват ли разработени специални правила за докладване на нередности
от страна на служителите в общинска администрация ?
18. Колко предложения за оптимизиране на процедурите и доклади за нередности
в изпълнението са постъпили от страна на служители в администрацията пред
последните 12 месеца?
19. Колко подобрения в процесите по направените предложения са реализирани
от ноември 2023 г. до настоящия момент?
20. За последните 12 месеца проведено ли е изследване на потребителите на
административни услуги по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за административното
обслужване и на какъв електронен адрес могат да бъдат публично консултирани
оповестените резултати?
21. На коя дата и при какво участие за последните 12 месеца е проведено
обсъждане или консултиране с неправителствените организации на гражданите и
бизнеса на резултатите от измерването на удовлетвореността на потребностите по реда
на чл. 24, ал. 6 от Наредбата за административно обслужване?
22. Какви действия за подобряване на административното обслужване в резултат
на консултираните резултати от изследване на удовлетвореността са предприети от
2ноември 2023 г. до настоящия момент и какви средства са били използвани за тяхното
оповестяване по реда на чл. 24, ал. 6 от Наредбата за административно обслужване?
23. От ноември 2023 г. до настоящия момент какви добри практики са били
въведени в предоставянето на административни услуги, във връзка с чл. 2, ал. 3 от
Наредбата за административното обслужване?
24. Колко обществени обсъждания по стратегически документи на общината са
организирани от ноември 2023 г. до настоящия момент?
25. Колко граждански организации са консултирани при разработването на
политически и стратегически документи за развитието на общината от ноември 2023 г.
до настоящия момент?
26. Колко организации на бизнеса и местните фирми са консултирани през
разработване на политики и стратегически документи за развитието на общината от
ноември 2023 г. до настоящия момент?
27. На какъв електронен адрес може да бъде консултиран отчет за работата на
общинската администрация за 2023 година?
28. Създадено ли е звено с контролни фукции /определен ли е служител в
администрацията/, които осъществява проверки за подадени сигнали и оплаквания
относно работата на служителите в администрацията? Къде е публикуван отчет относно
резултатите от тази дейност?
29. Съществува ли Етичен кодекс на служителите в общинската администрация и
на какъв електронен адрес може да бъде установен?
30. На какъв електронен адрес могат да бъдат установени декларациите по чл. 45
ал. 1, т. 1 и т. 3 от Закона за противодействие на корупцията? Какви мерки е
предприел кметът за изпълнение на изискванията на чл. 15, ал. 3 от ЗМСМА във връзка с
§2 от Закона за противодействие на корупцията?
Решение
Дата: 29.04.2025
5
Дата | Процес |
---|---|
29.04.2025 14:37 | Крайно решение (Одобрено) |