Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Столична община от 12.05.2025

Рег. №: 1747061053-12.05.2025 | Общинска администрация - Столична община | Неодобрено | Дата на подаване: 12.05.2025 | Срок:26.05.2025

Юридическо лице |

колко от нашите сигнали към Столичен инспекторат, Контактен център на СО, и Спешен номер 112 са проверени и какъв е резултатът от направените проверки.

Решение


Дата: 27.05.2025

Решение по ЗДОИ СОА25-РИ09-212/23.05.2025 г. на секретаря на Столична община

На основание чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ, във връзка със Заповед № СОА23-РД09-2498 от 20.11.2023 г. на кмета на Столична община, след като разгледах преписка рег. № СОА25-ПД01-53/12.05.2025 г., образувана по заявление, получено чрез Платформата за достъп до обществена информация (ПДОИ) от Сдружение „Заедно за Нови Искър“ и като съобразих всички относими към същата доказателства,

Р Е Ш И Х:

Отказвам достъп до исканата информация, както следва:

Със заявление вх. № СОА25-ПД01-53/10.04.2025 г. сдружение „Заедно за Нови Искър“, в качеството си на юридическо лице, е отправило искане за предоставяне на достъп до следната информация, а именно: „колко от нашите сигнали към Столичен инспекторат, Контактен център на СО и Спешен номер 112 са проверени и какъв е резултатът от направените проверки“.

Съгласно чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ, обществена информация по смисъла на този закон е всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти. Разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от ЗДОИ предвижда законът да се прилага за достъп до обществената информация, която се създава или се съхранява от държавните органи, техните териториални звена и органите на местното самоуправление в Република България.

На основание чл. 4, ал. 1 от ЗДОИ всеки гражданин на Република България има право на достъп до обществена информация при условията и по реда, определени в този закон, освен ако в друг закон е предвиден специален ред за търсене, получаване и разпространяване на такава информация.

В настоящата хипотеза друг ред се съдържа в Административнопроцесуалния кодекс. Основен принцип на кодекса е правото на достъп до информацията в административното производство - чл. 12, ал. 2. Нормата изрично сочи, че страните в административното производство осъществяват правото си на достъп до информация по реда на кодекса, а останалите лица - по реда на ЗДОИ.

Тогава, когато лицето няма качеството на страна в административно производство, или исканата информация не е във връзка с административно производство, в което то е страна, правото на достъп до информация може да се реализира по реда на ЗДОИ, ако информацията има изискуемите от закона характеристики. Но тогава, когато търсената от органа информация е във връзка с образувано административно производство, т.е. във връзка с предходно сезиране на органа, тя може да бъде получена в рамките на това производство, а не по реда на ЗДОИ. Видно е, че законодателят е предвидил различни способи за упражняване на правото на достъп до информация по смисъла на чл. 12, ал. 2 АПК с оглед на качеството, което търсещото информация лице има. Кодексът съдържа изрични разпоредби за правото на участващото в административното производство лице на достъп до информацията по административната преписка - чл. 34 и 68 АПК. Неспазването от органа на това право е нарушение на административнопроизводствените правила по смисъла на чл. 146, т. 3 АПК.

С оглед изложеното и предвид обстоятелството, че сдружение „Заедно за Нови Искър“, в качеството си на подател на сигналите е страна в административното производство, то същото следва да търси информация за предприетите от административния орган действия по реда на АПК, не по реда на ЗДОИ.

Решението да се сведе до знанието на заявителя, като се публикува на ПДОИ. По реда на чл. 39 от ЗДОИ, с придружително писмо, решението, заверено с печат „вярно с електронно подписания документ“ да се изпрати по пощата с обратна разписка на адрес: ..........................

Решението подлежи на обжалване по реда на АПК в 14-дневен срок от датата на съобщаването му пред съответния административен съд. Решението на административния съд не подлежи на касационно оспорване.

26

Дата Процес
12.05.2025 17:44 Подаване на заявление
12.05.2025 17:45 Изпратено към деловодна система
12.05.2025 19:00 Потвърждение от деловодна система
27.05.2025 11:15 Крайно решение (Неодобрено - Информацията е класифициранаили друга защитена тайна)