Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Николаево от 28.05.2025
Рег. №: 1748876099-02.06.2025 | Общинска администрация - Николаево | Одобрено | Дата на подаване: 28.05.2025 |
Предвид това и на основание Закона за достъп до обществена информация, моля
да ни бъде предоставена следната информация за община Николаево:
1. Колко са лицата, които стопанисват търговски обекти и туристически
обекти по чл. 3, ал. 2 от Закона за туризма и са предоставили на кмета на
общината доказателства за отстъпените им права за публично изпълнение
по смисъла на чл. 18, ал. 2, т. 3 от ЗАПСП в периода 01.01.2020 г. – 31.12.2024
г.?
2. Колко на брой и в какъв размер са санкциите, наложени след установени
нарушения на чл. 98в1 от ЗАПСП в периода 01.01.2020 г. – 31.12.2024 г.?
3. Колко са длъжностните лица, определени да контролират спазването на чл.
98в1 от ЗАПСП към 31.12.2024 г.?
2
4. Колко проверки са извършени във връзка с извършването на контрола по
смисъла на чл. 98в1 от ЗАПСП за периода 01.01.2020 г. – 31.12.2024 г.?
5. Постъпили ли са искания за съдействие от длъжностни лица, определени
със заповед на Министъра на културата при или по повод проверки в
периода 01.01.2020 г. – 31.12.2024 г. (чл. 98, ал. 2, т. 8 от ЗАПСП) и съответно
колко на брой?
Решение
Дата: 02.06.2025
Р Е Ш Е Н И Е
№ РД-02-4
гр. Николаево, 30.05.2025 г.
Подписаният инж. Константин Костов – Кмет на Община Николаево, разгледах заявление с вх. № 19-00-21 / 28.05.2025 г. за предоставяне на достъп до обществена информация, свързана със закона за авторското право и сродните му права, подадено от фондация „Върховенство на закона“ с ЕИК 205988920, със седалище и адрес на управление гр. София, ул. „Дамян Груев“ № 29, представлявана от Юлия Петрова Минчева, чрез упълномощения представител адв. Иван Янков – САК, личен номер 1200721310, и взех предвид следното от фактическа и правна страна:
Заявителят отправя искане, формулирано в 5 конкретно поставени въпроса, за достъп до следната обществена информация:
- Брой лица, които стопанисват търговски обекти и туристически обекти по чл. 3 ал. 2 от Закона за туризма, извършващи дейност на територията на община Николаево към 31.12.2019 г.;
- Брой лица, които стопанисват търговски обекти и туристически обекти по чл.3 ал.2 от Закона за туризма и са предоставили на кмета на общината доказателства за отстъпените им права за публично изпълнение по смисъла на чл.18 ал.2 т.3 от ЗАПСП в периода 01.01.2020 г. – 31.12.2024 г.;
- Брой и размер на санкциите, наложени след установени нарушения на чл. 98в1 от ЗАПСП в периода 01.01.2020 г. – 31.12.2024 г.;
- Брой длъжностни лица, определени да контролират спазването на чл.98в1 от ЗАПСП към 31.12.2024 г.;
- Брой извършени проверки за контрол по смисъла на чл.98в1 от ЗАПСП за периода 01.01.2020 г. – 31.12.2024 г.;
- Брой постъпили искания за съдействия от длъжностни лица, определени със заповед на Министъра на културата при или по повод проверки в периода 01.01.2020 г. – 31.12.2024 г.; (чл.98 ал.2 т.8 от ЗАПСП).
Заявителят посочва, че желае да получи информацията по реда на чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ, т.е. копия, предоставени по електронен път, или интернет адрес, където се съхраняват или са публикувани данните, като за целта е посочил и своя ел. поща.
Заявлението е основателно, тъй като:
- исканата информация не е класифицирана или друга защитена тайна в случаите, предвидени със закон;
- достъпът не засяга интересите на трето лице;
- исканата обществена информация не е представена на заявителя през предходните 6 месеца;
- исканата информация не е административно обслужване по смисъла на § 1, т. 1 от Допълнителните разпоредби на Закона за администрацията.
С оглед гореизложеното и на основание чл. 34, във вр. с чл. 28, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация, и на основание чл. 6, ал. 1, т. 3 от ЗДОИ във вр. с чл. 4, ал. 3 от АПК,
Р Е Ш И Х:
1. Да се предостави цялостен достъп до исканата информация по заявление № 19-00-21 / 28.05.2025 г. на заявителя фондация „Върховенство на закона“ с ЕИК 205988920.
2. Информацията да бъде предоставена като текстови отговор по конкретно зададените въпроси, спазвайки разпоредбите на ЗЗЛД, като в отговора се посочат и интернет адресите за достъпване на данни от публичните регистри, свързани с искането.
3. Срок за предоставяне на информацията – до 11.06.2025 г. включително.
4. Информацията да се предостави и изпрати в електронен вид на посочения в заявлението електронен адрес, а именно: zapsp@varhovenstvo.com и чрез платформата за достъп до обществена информация, съгласно чл. 15в, ал. 3, т. 2 от ЗДОИ.
5. Разходи по предоставяне на информацията – няма.
Настоящото решение, съгласно чл. 28, ал. 2 и чл. 34, ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, ведно с исканата информация да бъдат изпратени на заявителя на посочената от него ел. поща zapsp@varhovenstvo.com.
Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – гр. Стара Загора в 14-дневен срок от датата на съобщаването.
Изпълнение на настоящото Решение възлагам на Диана Петкова – мл. експерт „ОС и ИД“
Контрол по изпълнението възлагам на Павлина Цанева – Секретар на Община Николаево.
Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – гр. Стара Загора в 14-дневен срок от датата на съобщаването.
ИНЖ. КОНСТАНТИН КОСТОВ,
Кмет на Община Николаево
****************************************************
Отговор:
Изх. № 19-00-21-…… / ………..06.2025 г.
ДО
ФОНДАЦИЯ „ВЪРХОВЕНСТВО НА ЗАКОНА“
ГР. СОФИЯ
УЛ. „ДАМЯН ГРУЕВ“ № 29
Ел. поща: zapsp@varhovenstvo.com
Относно: Ваше заявление за предоставяне на достъп до обществена информация, свързана със ЗАПСП
УВАЖАЕМА ГОСПОЖО НЕНЧЕВА, УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ЯНКОВ
Във връзка с Ваше заявление за предоставяне на достъп до обществена информация, с поставени конкретни въпроси, и в изпълнение Решение № РД-02-4 / 30.05.2025 г. на Кмета на Община Николаево, Ви отговаряме следното:
1/ По въпрос 1:
Лицата, които стопанисват търговски обекти и туристически обекти по чл. 3 ал. 2 от Закона за туризма, извършващи дейност на територията на община Николаево в периода 01.01.2020 – 31.12.2024 г., по години са както следва:
- за 2020 г. – 9 бр.
- за 2021 г. – 8 бр.
- за 2022 г. – 8 бр.
- за 2023 г. – 7 бр.
- за 2024 г. – 5 бр.
Подробни данни може да намерите в портала за отворени данни на адрес https://data.egov.bg, публикувани като „Регистър за категоризираните туристически обекти в Община Николаево“ и „Регистър на места за настаняване и заведения за хранене и развлечения в Община Николаево“.
2/ По въпрос 2:
В посочения от Вас период на територията на Община Николаево не са установени нарушения на чл. 98в1 ат ЗАПСП и не са налагани санкции.
3/ По въпрос 3:
През 2021 г. със заповед на Кмета на Община Николаево трима служители от Общинска администрация са определени за длъжностни лица по чл. 98в 1 от ЗАПСП, които да контролират спазването на разпоредбите му на територията на община Николаево. Към днешна дата, предвид структурните промени в администрацията, предстои тяхното актуализиране.
4/ По въпрос 4:
В периода 01.01.2020 – 31.12.2024 г. гореописаните длъжности лица са извършили 2 проверки по чл.98в 1 от ЗАПСП в търговските и туристически обекти на територията на община Николаево – едната в края на 2021 г., а втората в началото на 2023 г. Проверките не са констатирали нарушения на разпоредбите на чл.98в 1 от ЗАПСП.
5/ По въпрос 5:
В периода 01.01.2020 – 31.12.2024 г. в Общинска администрация Николаево не са постъпвали искания за съдействие по чл. 98 ал. 2 т. 8 от ЗАПСП от длъжностни лица, определени със заповед на Министъра на културата при или по повод проверки.
Приложение: Решение № РД-02-4 / 30.05.2025 г. на Кмета на Община Николаево
С уважение,
ИНЖ. КОНСТАНТИН КОСТОВ,
Кмет на Община Николаево
21
Дата | Процес |
---|---|
02.06.2025 17:54 | Крайно решение (Одобрено) |