Заявление от Физическо лице до Национален осигурителен институт от 04.06.2025

Рег. №: 1749050069-04.06.2025 | Национален осигурителен институт | Одобрено | Дата на подаване: 04.06.2025 | Срок:19.06.2025

Физическо лице |

Във връзка с Ваше уведомление, с което на основание чл. 29, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ), ме приканвате да уточня подаденото от мен заявление с вх. № 1020-40-25/03.06.2025 г., имам следното становище и подавам съответното уточнение:

Позволявам си първо да отбележа, че според мен формулировката на първоначалното заявление, макар и обхващаща няколко свързани тематични въпроса, е достатъчно ясна, конкретна и подлежи на обективна обработка, особено в рамките на редовно водена бюджетна, счетоводна и административна отчетност. Считам, че аргументът, че заявлението е „твърде общо“ и „неясно относно времевия период“, не съответства на съдържанието на самото заявление, което ясно визира конкретни категории административни разходи, по които всяка публична институция следва да разполага с информация и която попада в обхвата на чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ.

Все пак, в дух на добросъвестно съдействие и съгласно указанията Ви, уточнявам следното:

Уточнение на заявлението:

Желая исканата информация да обхваща периода от 01.01.2024 г. до 31.12.2024 г.

Конкретно, моля да ми бъде предоставена информация по следните въпроси:

  1. Какви са общите разходи на Вашата институция за хартия за офис нужди през горепосочения период?

  2. Какви средства са изразходвани за закупуване на копирна/принтерна хартия?

  3. Какви са разходите за мастило, тонер, консумативи за печат и поддръжка на печатна техника?

  4. Какви средства са заплатени за външни услуги, свързани с печат (например типографии, копирни центрове)?

  5. Разполагате ли със статистика за средно месечно или годишно количество използвана хартия?

  6. Какъв е общият разход на институцията за пощенски услуги (пликове, марки, препоръчана поща, обратни разписки и др.)?

  7. Какви средства са заплатени за куриерски услуги (вкл. "Български пощи" и други оператори)?

  8. Каква е средната месечна или годишна стойност на разходите за пощенски услуги?

  9. Разполагате ли с вътрешни правила или инструкции относно избора между електронна и хартиена форма за предоставяне на информация?

  10. Води ли се отчет кои документи са изпратени по пощата и с каква стойност?

  11. Съществува ли практика за оценка на ефективността на административните разходи, свързани с печат и пощенска комуникация?

Допълнително подчертавам, че в случай на частичен или пълен отказ за предоставяне на достъп, моля решението да бъде връчено съгласно чл. 39 от ЗДОИ – срещу подпис, по пощата с обратна разписка.

Решение


Дата: 18.06.2025

С решение № 1060-40-25/18.06.2025 г. е разрешен пълен достъп до наличната в Националния осигурителен институт информация, по подаденото заявление както следва:

По т. 1 и т. 2 - Общите разходи за копирна хартия за периода 01.01.2024 г. – 31.12.2024 г. са в размер на 149 975,25 лв. без ДДС.

По т. 3 - Общият извършен разход за мастило, тонер и консумативи за печат за 2024 г. е в размер на 6 535,32 лв. без ДДС. Общият извършен разход за поддръжка на печатна техника за 2024 г. е в размер на 1 548 550,80 без ДДС.

По т. 4 – Няма такива средства.

По т. 5 - Националния осигурителен институт разполага със статистика за средното годишно/месечно потребление на копирна хартия, като то е – 60 000 пакета средно годишно или 5 000 пакета средно месечно количество.

По т. 6 - Общият разход за пощенски услуги (в т.ч. пощенски пратки с препоръка и обратни разписки) на Централно управление и 28-те Териториални поделения на Националния осигурителен институт за периода от 01.01.2024 г. до 31.12.2024 г. е в размер на 1 661 280,98 лв.

По т. 7 - Общият разход за куриерски услуги за Централно управление и 28-те Териториални поделения на Националния осигурителен институт за периода от 01.01.2024 г. до 31.12.2024 г. е в размер - 10 953,84 лв.

По т. 8 Средномесечната стойност на разхода за пощенски услуги е в размер на 138 440,08 лв.

По т. 9 - Вътрешните правила за организация на деловодната дейност, документооборота и контрола по изпълнение на сроковете в Националния осигурителен институт са изцяло съобразени с действащата нормативна уредба, която, в редица случаи, предписва издаване, съответно връчване на актове на хартия – напр., когато заявителят на административна услуга е заявил, че иска на получи резултатът на хартия; откази по ЗДОИ; когато кореспондентската пратка е на хартия и не е посочен ел. адрес за кореспонденция; връчване на пенсионни разпореждания при поискване и др.

По т. 10 - В ЦУ и в ТП на НОИ се изготвят ежедневни описи.


Документи:

1 Решение 1060-40-25/18.06.2025 г.

175

Дата Процес
04.06.2025 18:14 Подаване на заявление
05.06.2025 10:30 Регистрирано в процес на обработка
18.06.2025 14:17 Крайно решение (Одобрено)