Заявление от Физическо лице до Министерство на културата от 18.08.2025
Рег. №:
1755509902-18.08.2025 | Министерство на културата | Одобрено |
Дата на подаване: 18.08.2025 |
Срок:11.09.2025
Уважаеми господин Министър,
На основание Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) и Закона за културното наследство (ЗКН), моля да ми бъде предоставен достъп до следната обществена информация, необходима за упражняване на граждански контрол върху разходването на публични средства и управлението на културното наследство:
I. Бюджет, финансиране и изпълнение на проекти
1. Конкретно разпределение на средства
Пълен списък на всички проекти за опазване на културното наследство, получили финансиране от държавния бюджет или от европейски фондове. За всеки проект, моля да се предостави следната информация:
- Наименование и кратко описание на проекта;
- Точен размер на отпуснатото финансиране, разбито по източник (държавен бюджет, оперативни програми на ЕС, други);
- Пълен списък на всички фирми – изпълнители и подизпълнители, участвали в проекта, заедно с техните ЕИК и имената на управителите/собствениците;
- Стойността на сключените договори с всеки изпълнител и подизпълнител;
- Информация за евентуална свързаност между изпълнителите и служители на Министерството на културата или на други държавни институции, участващи в процеса на одобрение и надзор.
2. Процедури за избор на изпълнители
- Пълна документация от проведените обществени поръчки, включително:
- Процедурни правила и критерии за оценка;
- Оферти на всички кандидати, включително ценови предложения;
- Протоколи от комисиите за оценка на офертите, които показват начина на избор на изпълнител.
II. Оценка и надзор
- Пълни доклади от експертни оценки на състоянието на културните ценности преди и след изпълнението на проектите;
- Списък на експертите или комисиите, извършили оценките, както и информация за тяхната независимост (например декларации за конфликт на интереси).
III. Политики и стратегии
1. Обосновки за приоритизация
Официални документи и протоколи, които обосновават защо именно конкретни обекти във Велико Търново са били приоритизирани за финансиране пред други.
2. Методология за разходване
Документи, описващи конкретната методика, по която се определя справедливата пазарна стойност на строително-реставрационните работи.
Настоящото заявление се отнася единствено до информация, която е пряко свързана с дейности, проекти и разходване на публични средства на територията на гр. Велико Търново в периода 9 януари 2023 г. – 16 януари 2025 г.
Настоящото заявление се подава в съответствие с принципите на прозрачност и отчетност на публичната власт, закрепени в чл. 41 от Конституцията на Република България и ЗДОИ. Тази информация е необходимо за извършване на анализ, целящ:
- идентифициране на евентуални несъответствия между нормативната уредба и практическото ѝ приложение;
- подпомагане на обществения контрол върху законосъобразността и целесъобразността при управлението на културното наследство;
- предотвратяване и разкриване на потенциални злоупотреби с публични средства.
С оглед на изискванията на чл. 27 от ЗДОИ, както и разпоредбите на Закона за електронното управление и Закона за достъп и повторно използване на обществения сектор, моля информацията да бъде предоставена по електронен път чрез Платформата за достъп до обществена информация, в електронен, структуриран и машинночетим формат (напр. CSV, XLSX, XML или JSON), за да се гарантира нейната пълна достъпност, прозрачност и възможност за анализ.
С уважение,
К.М.Стоянов
Решение
Дата: 11.09.2025
108
| Дата | Процес |
|---|---|
| 18.08.2025 12:38 | Подаване на заявление |
| 18.08.2025 12:45 | Изпратено към деловодна система |
| 18.08.2025 13:00 | Потвърждение от деловодна система |
| 29.08.2025 16:45 | Удължаване на срока (Удължаване на срока поради голямо количество информация) |
| 11.09.2025 16:15 | Крайно решение (Одобрено) |