Заявление от Физическо лице до Министерство на образованието и науката от 19.08.2025

Рег. №: 1755598680-19.08.2025 | Министерство на образованието и науката | Одобрено | Дата на подаване: 19.08.2025 | Срок:02.09.2025

Физическо лице |

На основание чл. 24 и чл. 25 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ), моля да ми бъде предоставена следната информация и документи, свързани с изпълнението на договор с изпълнител "ПАРСЕК ГРУП" ЕООД по Обособена позиция 5: „Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР за модернизация на образователната инфраструктура на 5 професионални гимназии, разположени в гр. София“, процедура Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР за модернизация на образователната инфраструктура на 27 професионални гимназии в системата на МОН, част от проект BG16RFOP001-3.002-0016 „Обновяване и модернизация на регионалната образователна инфраструктура чрез подобряване на материално-техническата база на 11 държавни професионални гимназии в системата на МОН в област София-град“:

I. МОЛЯ ДА МИ БЪДЕ ПРЕДОСТАВЕНА СЛЕДНАТА ИНФОРМАЦИЯ:

  1. Списък на всички 5 (пет) професионални гимназии в гр. София, които са обект на строително-монтажни работи (СМР) по горепосочения договор.
  2. За всяка от изброените в т. 1 гимназии: а) Към датата на подаване на настоящото заявление, подписан ли е окончателен приемо-предавателен протокол за приемане на извършените СМР (Акт образец 15)? б) Ако отговорът на предходния въпрос е "да", да се посочи точната дата на подписването му.
  3. За всяка от гимназиите, за които СМР все още не са окончателно приети, да се посочи актуалният краен срок за завършване на СМР съгласно договора и всички последващи допълнителни споразумения (анекси) към него.
  4. Конкретно по отношение на обекта Софийска гимназия по архитектура, строителство и геодезия (СГАСГ) „Христо Ботев“: а) Какъв е планираният срок за въвеждане на сградата в експлоатация (издаване на Разрешение за ползване/Удостоверение за въвеждане в експлоатация, вкл. и от НИНКН)? б) В случай че сградата на СГАСГ няма да бъде въведена в експлоатация преди началото на учебната 2025/2026 година:
    • Предвид факта, че предстоящата учебна година ще бъде трета поредна, в която учениците провеждат обучението си извън собствената си сграда (обхващайки 60% от целия им петгодишен курс на обучение), ситуацията не може да бъде разглеждана като временна. С оглед на това, моля за информация как МОН гарантира, че в учебния процес се изпълняват изискванията на Наредба № 24 от 10.09.2020 г. за постоянна учебна среда, включително стандартите за: минимална площ на ученик, санитарно-хигиенни норми и подходящо оборудване.
    • Какви конкретни мерки и в какви срокове ще предприеме МОН за отстраняване на констатирани проблеми като недостиг на учебни зали и за гарантиране на качествено практическо обучение съгласно учебния план?
  5. Налагани ли са неустойки или други финансови санкции на изпълнителя "ПАРСЕК ГРУП" ЕООД поради забавено или некачествено изпълнение? Ако да, да се посочи: а) За кой обект/гимназия е наложена санкцията? б) Какъв е размерът на санкцията? в) Какво е правното основание за налагането ѝ (клауза от договора)?
  6. Какви са официалните мотиви, представени от МОН като Бенефициент, за искането и одобряването на удължаването на срока на целия проект до 30.09.2026 г.?

II. МОЛЯ ДА МИ БЪДАТ ПРЕДОСТАВЕНИ КОПИЯ ОТ СЛЕДНИТЕ ДОКУМЕНТИ:

  1. Последното по дата подписано допълнително споразумение (анекс) към договора с изпълнител "ПАРСЕК ГРУП" ЕООД и възложител МОН.

Решение


Дата: 27.08.2025

По т. 1 от заявлението:

Петте професионални гимназии, попадащи в обхвата на Договор № BG16RFOP001-3.002-0016-C02-S-12/07.05.2021 г., сключен между МОН и „Парсек Груп“ ООД, са, както следва:

1. Национална финансово-стопанска гимназия, гр. София (НФСГ);

2. Професионална гимназия по туризъм (ПГТ) „Алеко Константинов“, гр. Банкя;

3. Софийска професионална гимназия по туризъм (СПГТ);

4. Професионална гимназия по подемна, строителна и транспортна техника, гр. София (ПГ по ПТСТ);

5. Софийска гимназия по строителство, архитектура и геодезия (СГСАГ) „Христо Ботев“.

По т. 2 от заявлението:

За четири от гимназиите има изготвен и подписан Констативен акт обр. 15 съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 за съставянето на актове и протоколи по време на строителството, а именно:

1. За НФСГ, гр. София – 24.01.2025 г.

2. За ПГТ „Алеко Константинов“ – 16.07.2025 г.

3. За СПГТ – 15.08.2025 г.

4. За СГСАГ „Христо Ботев“ – 01.07.2025 г.

За ПГ по ПСТТ Констативен акт обр. 15 не е съставян, тъй като за този обект няма издадено разрешение за строеж.

По т. 3 от заявлението:

За всички гимназии, обект на интервенция по договора, за които има издадено разрешение за строеж, предвидените СМР са приключили и обектите са предадени със съответните актове и протоколи.

По т. 4 от заявлението:

Строително-монтажните дейности в СГСАГ „Христо Ботев“ са приключени. След подписването на Констативен акт обр. 15 в обекта се отстраняваха незначителни забележки по изпълнението, свързани и с извършените огледи за приемане на изпълнението на консервационно-реставрационните дейности от назначената комисия за приемане на дейностите по фасадна консервация и реставрация, в съответствие с чл. 83, ал. 1, т. 1 от Закона за културното наследство, като към 25.08.2025 г. всички забележки са отстранени. Към момента строителството е приключило, а въз основа на положителното становище на комисията за приемане на дейностите по фасадна консервация и реставрация, назначена от заместник-министъра на културата, министърът на културата е издал заповед за приемане на изпълнените консервационни и реставрационни дейности. На този етап от процеса по приемане на строителството въвеждането на обекта в експлоатация зависи единствено от активността на ангажираните с това институции – Националния институт за недвижимо културно наследство и Дирекцията за национален строителен контрол, като се очаква това да се случи до началото на учебната година.

Вземането на решение относно налагането на санкции на изпълнителя по договора и техния размер предстои, като за някои от обектите вече е изискано становище относно причините за забавянето, а за други обекти този процес ще стартира след въвеждането им в експлоатация.

Искането за удължаване на срока за изпълнение на проект № BG16RFOP001-3.002-0016 е обусловено от факта, че към 31.07.2025 г. някои от гимназиите, обект на интервенция по проекта, все още не са въведени в експлоатация.

Допълнително споразумение с „ПАРСЕК ГРУП“ ЕООД.

Приложение: формат ZIP

80

Дата Процес
19.08.2025 13:18 Подаване на заявление
19.08.2025 13:30 Изпратено към деловодна система
19.08.2025 14:00 Потвърждение от деловодна система
27.08.2025 16:23 Крайно решение (Одобрено)