Заявление от Физическо лице до Министерство на образованието и науката от 19.08.2025
Рег. №:
                                        1755598680-19.08.2025 | Министерство на образованието и науката | Одобрено |
                                        Дата на подаване: 19.08.2025 |
                                        Срок:02.09.2025
                                    
На основание чл. 24 и чл. 25 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ), моля да ми бъде предоставена следната информация и документи, свързани с изпълнението на договор с изпълнител "ПАРСЕК ГРУП" ЕООД по Обособена позиция 5: „Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР за модернизация на образователната инфраструктура на 5 професионални гимназии, разположени в гр. София“, процедура Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР за модернизация на образователната инфраструктура на 27 професионални гимназии в системата на МОН, част от проект BG16RFOP001-3.002-0016 „Обновяване и модернизация на регионалната образователна инфраструктура чрез подобряване на материално-техническата база на 11 държавни професионални гимназии в системата на МОН в област София-град“:
I. МОЛЯ ДА МИ БЪДЕ ПРЕДОСТАВЕНА СЛЕДНАТА ИНФОРМАЦИЯ:
- Списък на всички 5 (пет) професионални гимназии в гр. София, които са обект на строително-монтажни работи (СМР) по горепосочения договор.
 - За всяка от изброените в т. 1 гимназии: а) Към датата на подаване на настоящото заявление, подписан ли е окончателен приемо-предавателен протокол за приемане на извършените СМР (Акт образец 15)? б) Ако отговорът на предходния въпрос е "да", да се посочи точната дата на подписването му.
 - За всяка от гимназиите, за които СМР все още не са окончателно приети, да се посочи актуалният краен срок за завършване на СМР съгласно договора и всички последващи допълнителни споразумения (анекси) към него.
 - Конкретно по отношение на обекта Софийска гимназия по архитектура, строителство и геодезия (СГАСГ) „Христо Ботев“: а) Какъв е планираният срок за въвеждане на сградата в експлоатация (издаване на Разрешение за ползване/Удостоверение за въвеждане в експлоатация, вкл. и от НИНКН)? б) В случай че сградата на СГАСГ няма да бъде въведена в експлоатация преди началото на учебната 2025/2026 година:
 - Предвид факта, че предстоящата учебна година ще бъде трета поредна, в която учениците провеждат обучението си извън собствената си сграда (обхващайки 60% от целия им петгодишен курс на обучение), ситуацията не може да бъде разглеждана като временна. С оглед на това, моля за информация как МОН гарантира, че в учебния процес се изпълняват изискванията на Наредба № 24 от 10.09.2020 г. за постоянна учебна среда, включително стандартите за: минимална площ на ученик, санитарно-хигиенни норми и подходящо оборудване.
 - Какви конкретни мерки и в какви срокове ще предприеме МОН за отстраняване на констатирани проблеми като недостиг на учебни зали и за гарантиране на качествено практическо обучение съгласно учебния план?
 - Налагани ли са неустойки или други финансови санкции на изпълнителя "ПАРСЕК ГРУП" ЕООД поради забавено или некачествено изпълнение? Ако да, да се посочи: а) За кой обект/гимназия е наложена санкцията? б) Какъв е размерът на санкцията? в) Какво е правното основание за налагането ѝ (клауза от договора)?
 - Какви са официалните мотиви, представени от МОН като Бенефициент, за искането и одобряването на удължаването на срока на целия проект до 30.09.2026 г.?
 
II. МОЛЯ ДА МИ БЪДАТ ПРЕДОСТАВЕНИ КОПИЯ ОТ СЛЕДНИТЕ ДОКУМЕНТИ:
- Последното по дата подписано допълнително споразумение (анекс) към договора с изпълнител "ПАРСЕК ГРУП" ЕООД и възложител МОН.
 
Решение
Дата: 27.08.2025
По т. 1 от заявлението:
Петте професионални гимназии, попадащи в обхвата на Договор № BG16RFOP001-3.002-0016-C02-S-12/07.05.2021 г., сключен между МОН и „Парсек Груп“ ООД, са, както следва:
1. Национална финансово-стопанска гимназия, гр. София (НФСГ);
2. Професионална гимназия по туризъм (ПГТ) „Алеко Константинов“, гр. Банкя;
3. Софийска професионална гимназия по туризъм (СПГТ);
4. Професионална гимназия по подемна, строителна и транспортна техника, гр. София (ПГ по ПТСТ);
5. Софийска гимназия по строителство, архитектура и геодезия (СГСАГ) „Христо Ботев“.
По т. 2 от заявлението:
За четири от гимназиите има изготвен и подписан Констативен акт обр. 15 съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 за съставянето на актове и протоколи по време на строителството, а именно:
1. За НФСГ, гр. София – 24.01.2025 г.
2. За ПГТ „Алеко Константинов“ – 16.07.2025 г.
3. За СПГТ – 15.08.2025 г.
4. За СГСАГ „Христо Ботев“ – 01.07.2025 г.
За ПГ по ПСТТ Констативен акт обр. 15 не е съставян, тъй като за този обект няма издадено разрешение за строеж.
По т. 3 от заявлението:
За всички гимназии, обект на интервенция по договора, за които има издадено разрешение за строеж, предвидените СМР са приключили и обектите са предадени със съответните актове и протоколи.
По т. 4 от заявлението:
Строително-монтажните дейности в СГСАГ „Христо Ботев“ са приключени. След подписването на Констативен акт обр. 15 в обекта се отстраняваха незначителни забележки по изпълнението, свързани и с извършените огледи за приемане на изпълнението на консервационно-реставрационните дейности от назначената комисия за приемане на дейностите по фасадна консервация и реставрация, в съответствие с чл. 83, ал. 1, т. 1 от Закона за културното наследство, като към 25.08.2025 г. всички забележки са отстранени. Към момента строителството е приключило, а въз основа на положителното становище на комисията за приемане на дейностите по фасадна консервация и реставрация, назначена от заместник-министъра на културата, министърът на културата е издал заповед за приемане на изпълнените консервационни и реставрационни дейности. На този етап от процеса по приемане на строителството въвеждането на обекта в експлоатация зависи единствено от активността на ангажираните с това институции – Националния институт за недвижимо културно наследство и Дирекцията за национален строителен контрол, като се очаква това да се случи до началото на учебната година.
Вземането на решение относно налагането на санкции на изпълнителя по договора и техния размер предстои, като за някои от обектите вече е изискано становище относно причините за забавянето, а за други обекти този процес ще стартира след въвеждането им в експлоатация.
Искането за удължаване на срока за изпълнение на проект № BG16RFOP001-3.002-0016 е обусловено от факта, че към 31.07.2025 г. някои от гимназиите, обект на интервенция по проекта, все още не са въведени в експлоатация.
Допълнително споразумение с „ПАРСЕК ГРУП“ ЕООД.
Приложение: формат ZIP
80
| Дата | Процес | 
|---|---|
| 19.08.2025 13:18 | Подаване на заявление | 
| 19.08.2025 13:30 | Изпратено към деловодна система | 
| 19.08.2025 14:00 | Потвърждение от деловодна система | 
| 27.08.2025 16:23 | Крайно решение (Одобрено) |