Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Аксаково от 17.07.2020
Рег. №:
1594997158107-17.07.2020 | Общинска администрация - Аксаково | Одобрено |
Дата на подаване: 17.07.2020 |
Срок:03.08.2020
Уважаеми г-н/г-жо кмет,
Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: глоби, наложени за неправилно паркиране на МПС на територията на общината за периода 2015-2019 г. вкл.; глоби, наложени за нарушения, свързани с отпадъците, по реда и на основанията по Закона за управление на отпадъците (ЗУО) за периода 2015-2019 г.вкл.; сключените договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества от кмета или общината за периода 2015-2019 г. вкл., както следва:
1. Колко глоби за неправилно паркиране са наложени за периода 2015-2019 г. вкл.?
2. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на Закона за управление на отпадъците (ЗУО) и на Наредбата за управление на отпъдъците, приета от Общинския съвет, на основание чл. 22 от ЗУО.
3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл.?
4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019 г. вкл.?
5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл.?
6. Какъв е общият размер на наложените глоби за за периода 2015-2019 г. вкл.?
7. За какво разходвате приходите по т. 2 - целево за ликвидиране последиците от отпадъците и справяне с проблема с тях или за друго?
8. Сключвани ли са договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества от кмета или общината за периода 2015-2019 г. вкл.?
9. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл.?
10. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е кмета на общината или общината и ако да - по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет?
11. В какъв размер са били разходите на общината за процесуално представителство за делата по т. 10 за периода 2015-2019 г. вкл.?
1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен.
3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.
Решение
Дата: 24.07.2020
Долуподписаната, Надка Костова Симеонова – Секретар на община Аксаково, определена да разглежда заявленията за достъп до обществена информация, съгласно Заповед №391/30.05.2013г. на Кмета на община Аксаково, след като разгледах заявление за достъп до обществена информация от Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, ЕИК 177226461, регистрирано в интернет базираната платформа за достъп до обществена информация под № УРИ 1594997158107 от 17.07.2020г. и заведено в деловодната програма на Община Аксаково с вх. № ДОИ1-18/20.07.2020г., с искане за предоставяне на достъп до обществена информация, подробно и изрично описана в цитираното по-горе заявление, чрез предоставяне на информацията по електронен път, и за да се произнеса І. У С Т А Н О В И Х: Със Заявление за достъп до обществена информация, регистрирано в интернет базираната платформа за достъп до обществена информация под № УРИ 1594997158107 от 17.07.2020г. и заведено в деловодната програма на община Аксаково с вх. № ДОИ1-18/20.07.2020г., Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“ е поискало да му бъде предоставена обществена информация, а именно : 1. Колко глоби за неправилно паркиране са наложени за периода 2015-2019 г. вкл. ? 2. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на Закона за управление на отпадъците (ЗУО) и Наредбата за управление на отпадъците, приета от Общинския съвет, на основание чл.22 от ЗУО? 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл. ? 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015- 2019г. вкл.? 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 6. Какъв е общият размер на наложените глоби за периода 2015-2019 г. вкл. ? 7. За какво разходвате приходите по т. 2 - целево за ликвидиране последиците от отпадъците и справяне с проблема с тях или за друго? 8. Сключвани ли са договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества от кмета или общината за периода 2015-2019 г. вкл. ? 9. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл. ? 10. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е кмета на общината или общината и ако да - по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет ? 11. В какъв размер са били разходите на общината за процесуално представителство за делата по т. 10 за периода 2015-2019 г. вкл. ? Искането е направено по ред, предвиден в чл.24, ал.1 от ЗДОИ и е със изискуемото съдържание по чл.25, ал.1 от с.з., посочена е формата на достъп – копие от наличните документи в електронен вид. Обществените отношения, свързани с правото на достъп до обществена информация са уредени със Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ), като в чл. 2 от него е дадена легална дефиниция на понятието "обществена информация", която по смисъла на закона е "всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти". Предвид това, исканата информация от Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, така както е посочена в заявлението за достъп до обществена информация, съответно от т.1 до т.11 има характер на обществена по смисъла на закона, тя се отнася до обществения живот и е предпоставка за формиране на мнение в заявителя за същинската дейност на общинската администрация, така както е регламентирана в ЗМСМА.Предвид горното, и на основание чл. 28, ал. 2 и чл. 34 от Закона за достъп до обществена информация, ІІ. П Р Е Д О С Т А В Я М : на Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, ЕИК 177226461, с посочен адрес за кореспонденция – гр. Елин Пелин, пл. „Независимост“ № 14, общ.Елин Пелин, обл. София, достъп до обществена информация по регистрирано в интернет базираната платформа за достъп до обществена информация Заявление под № УРИ 1594997158107 от 17.07.2020г. и заведено в деловодната програма на Община Аксаково с вх. № ДОИ1-18/20.02.2020г., както следва : - по въпроса по т. 1, както следва : След извършена справка е установено, че са наложени общо 43 (четиридесет и три) глоби за неправилно паркиране по Наредбата за обществения ред на община Аксаково за периода 2015-2019 г., като в допълнение указвам на заявителя, че контролът по Закона за движение по пътищата на територията на община Аксаково се осъществява от службите за контрол на Министерството на вътрешните работи. - по въпросите по т. 2 и т. 7, както следва : За периода 2015-2019 г. в бюджета на община Аксаково не са постъпвали приходи, включително от санкции, наложени за нарушение по Закона за управление на отпадъците и Наредбата за управление на отпадъците на територията на община Аксаково, поради което и такива средства не са разходвани. - по въпросите от т. 3 до т. 6, както следва : След извършена справка е установено, че за периода 2015-2019 г. от административнонаказващите органи на община Аксаково са наложени глоби в общ размер от 27820 лв. (двадесет и седем хиляди осемстотин и двадесет лева), с включена в т.ч. сума от 550 лв. (петстотин и петдесет лева) по наложени 2 (две) глоби, които са отпаднали вследствие на обжалване, като общият размер на събраните до момента глоби е 21300лв. (двадесет и една хиляди и триста лева), респективно несъбраните вземания от наложените глоби, които не са отменени, са в размер на 5970лв. (пет хиляди деветстотин и седемдесет лева). - по въпросите по т. 8 до т.9, както следва : За всяка от посочените години (2015г., 2016г., 2017г., 2018г. и 2019г.) е сключван договор с предмет : „Предоставяне на правни консултации, юридическо обслужване на Общински съвет - Аксаково и постоянните комисиите към него и процесуално представителство пред съдилищата по дела, по които страна е Общински съвет – Аксаково“, с договорено месечно възнаграждение от 700 лв. (седемстотин лева) за целия период. - по въпросите по т. 10 до т.11, както следва : За периода 2015-2019 г. не е осъществявано процесуално представителство от адвокати и адвокатски дружества по граждански и административни дела, по които страна е кметът на общината или общината, поради което общината не е извършвала разходи за процесуално представителство по такива дела за посочения период. ІІІ. Директорът на Дирекция „АПНО” да предприеме нужните действия по публикуване на настоящото решение на Платформата за достъп до обществена информация и връчването му на Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, ЕИК 177226461, чрез изпращането му на електронна поща aisociety20@gmail.com. ІV. На основание чл. 40, ал.1 от ЗДОИ, Решението подлежи на обжалване по реда на АПК в 14 – дневен срок от връчването му пред Административен съд – София-област. Жалбата следва да бъде подадена в два екземпляра чрез органа издал настоящото решение.75
Дата | Процес |
---|---|
17.07.2020 17:45 | Подаване на заявление |
17.07.2020 17:45 | Изпратено към деловодна система |
20.07.2020 08:30 | Потвърждение от деловодна система |
24.07.2020 14:55 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |