Заявление от Физическо лице до Областна дирекция "Земеделие" - Варна от 18.09.2025

Рег. №: 1758207718-18.09.2025 | Областна дирекция "Земеделие" - Варна | Одобрено | Дата на подаване: 18.09.2025 | Срок:03.10.2025

Физическо лице |

Желая да получа информация за автопарка на институцията.1. С колко служебни автомобила разполага институцията?2. Какви марки са те?3. От коя година са?4. Предвижда ли се закупуването на нови?5. Каква е годишната сума, която се отделя за купуване на гориво?6. Каква е годишната сума, която се отделя за застраховки (Гражданска отговорност и автокаско)?7. Каква е годишната сума, която се отделя за поддръжка на автопарка?8. Има ли електрически коли в автопарка?9. Колко шофьори се водят на щат?10. Колко шофьори се водят на граждански договор?11. Каква сума се отделя за техните заплати/хонорари?12. Кой има право да ползва служебните автомобили?

Решение


Промяна след крайно решение

Дата: 03.10.2025

РЕШЕНИЕ

№ ПД-10-7-1/03.10.2025 г.

гр.Варна

Подписаната: ДАНИЕЛА ДИМОВА – Директор на Областна дирекция „Земеделие”-Варна, като разгледах Заявление за достъп до обществена информация с УРИ 1758207718-18.09.2025г., подадено чрез Платформата за достъп до обществена информация от Ц……….С………… с адрес: гр……….., ул. …………, ел. поща: …………., регистрирано с наш вх.№ ПД-10-7/19.09.2025г., и като взех предвид следното от фактическа и правна страна:

Конкретното искане е за предоставяне на следната информация:

Желая да получа информация за автопарка на институцията. 1. С колко служебни автомобила разполага институцията? 2. Какви марки са те? 3. От коя година са? 4. Предвижда ли се закупуването на нови? 5. Каква е годишната сума, която се отделя за купуване на гориво? 6. Каква е годишната сума, която се отделя за застраховки (Гражданска отговорност и автокаско)? 7. Каква е годишната сума, която се отделя за поддръжка на автопарка? 8. Има ли електрически коли в автопарка? 9. Колко шофьори се водят на щат? 10. Колко шофьори се водят на граждански договор? 11. Каква сума се отделя за техните заплати/хонорари? 12. Кой има право да ползва служебните автомобили?“.

Когато заявлението е подадено чрез платформата за достъп до обществена информация, формата за предоставяне на достъп до обществена информация е по реда на чл.26, ал.1, т.5 от ЗДОИ, т.е. чрез публикуване на информацията на платформата за достъп до обществена информация.

В срока по чл.28, ал.1 от ЗДОИ, заявлението е разгледано и е установено, следното:

Исканата информация представлява обществена информация, в частност, служебна такава по повод дейността на органите и на техните администрации, по смисъла на чл.11 от ЗДОИ. Същата дава възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността и работата на задължените по закона субекти.

В чл.7, ал.1 и чл.13, ал.2 от ЗДОИ са визирани хипотезите, в които достъпът до обществена информация може да бъде ограничен. Конкретният случай не е всред тях, поради което не са налице основания за отказ на достъп до обществена информация.

На заявителя следва да бъде предоставена исканата обществена информация под формата на отговори на поставените въпроси.

Решението за достъп до обществена информация, следва да бъде предоставено на заявителя чрез публикуване на информацията на платформата за достъп до обществена информация.

С оглед гореизложеното на основание чл.28, ал.2 от Закона за достъп до обществена информация

РЕШИХ:

Предоставям пълен достъп до обществена информация, съдържаща се в Областна дирекция „Земеделие“-Варна по искане, отправено със Заявление за достъп до обществена информация с УРИ 1758207718-18.09.2025г., регистрирано с наш вх.№ПД-10-7/19.09.2025г., подадено от Ц……… С………….. чрез Платформата за достъп до обществена информация,

под формата на отговори на поставените в искането въпроси, както следва:

По първия въпрос:

1. С колко служебни автомобила разполага институцията?“.

Областна дирекция „Земеделие“ – Варна разполага с 14 бр. служебни автомобила.

По втория и третия въпрос:

2. Какви марки са те? 3. От коя година са?“.

Марките и годините на производство на служебните автомобили са следните:

по ред

марка

година на производство

1

Опел

2005

2

Опел

2006

3

Лада

2007

4

Лада

2007

5

Тойота

2007

6

Дачия

2008

7

Лада

2013

8

Лада

2016

9

Лада

2017

10

Шкода

2018

11

Лада

2018

12

Лада

2022

13

Дачия

2024

14

Дачия

2025

По четвъртия въпрос:

4. Предвижда ли се закупуването на нови?“.

Не се предвижда закупуването на нови автомобили от дирекцията.

По петия въпрос:

5. Каква е годишната сума, която се отделя за купуване на гориво?“.

Закупеното гориво от ОД „Земеделие“-Варна през 2024 г. е на стойност 24 356 лв.

По шестия въпрос:

6. Каква е годишната сума, която се отделя за застраховки (Гражданска отговорност и автокаско)?“.

Платените през 2024 г. от ОД „Земеделие“-Варна застраховки (ГО и автокаско) са на стойност 12 304 лв.

По седмия въпрос:

7. Каква е годишната сума, която се отделя за поддръжка на автопарка?“.

Платената (отделената) от ОД „Земеделие“-Варна годишната сума за поддръжка на автопарка през 2024 г. е на стойност 11 689 лв., която сума включва посочените по-долу разходи по пера, както следва:

- 1 383 лв. – за ГТП, демонтаж и монтаж на автомобилни гуми и за автомивка;

- 144 лв. – за автопринадлежности и консумативи;

- 10 162 лв. – разходи за ремонт.

По осмия въпрос:

8. Има ли електрически коли в автопарка?“.

В автопарка на ОД „Земеделие“-Варна няма електрически коли.

По 9, 10 и 11 въпрос:

9. Колко шофьори се водят на щат? 10. Колко шофьори се водят на граждански договор? 11. Каква сума се отделя за техните заплати/хонорари?“.

В Областна дирекция „Земеделие“ – Варна не са назначавани служители на щат или на граждански договори с възложени функции по управление на служебните автомобили, респективно не са разходвани средства за заплати/ хонорари.

По дванадесетия въпрос:

12. Кой има право да ползва служебните автомобили?“.

Служебните автомобили се ползват от всички служители на Областна дирекция „Земеделие“ – Варна и териториалните й звена – общинските служби по земеделие, като се управляват от длъжностни лица, определени със заповед на Директора на ОД „Земеделие“-Варна.

Решението да бъде връчено на заявителя чрез публикуване в Платформата за достъп до обществена информация.

Заявителят не дължи заплащане на разходи за предоставения достъп до обществена информация.

Решението за предоставяне на достъп до обществена информация може да се обжалва пред Административен съд-Варна по реда на Административнопроцесуалния кодекс, съгласно раздел IV от глава трета на Закона за достъп до обществена информация.

Жалбата се подават в 14-дневен срок от съобщаването на решението чрез Директора на Областна дирекция “Земеделие” – Варна до Административен съд-Варна.

/П/ Директор на Областна дирекция “Земеделие” – Варна


Документи:

1 Решение за ДОИ

65

Дата Процес
18.09.2025 18:01 Подаване на заявление
18.09.2025 18:19 Изпратено към деловодна система
19.09.2025 10:01 Потвърждение от деловодна система
03.10.2025 14:28 Крайно решение (Одобрено)
03.10.2025 15:09 Крайно решение (Одобрено)
03.10.2025 15:30 Крайно решение (Одобрено)
03.10.2025 15:58 Крайно решение (Одобрено)