Заявление от Юридическо лице до Министерство на регионалното развитие и благоустройството от 23.09.2025

Рег. №: 1758620309-23.09.2025 | Министерство на регионалното развитие и благоустройството | Одобрено | Дата на подаване: 23.09.2025 | Срок:07.10.2025

Юридическо лице |

На основание чл. 3, ал. 1 във връзка с чл. 2 и чл. 11 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ), и с оглед качеството на „ПРОФИ ДРЪСТЪР“ ДЗЗД на изпълнител по Процедура BG-RRP-4.023 „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I“, за която е налице одобрено финансиране със следните номера от списъка с одобрени проекти: BG-RRP-4.023-0001 и BG-RRP-4.023-0018, моля да бъде предоставена обществена информация относно статуса на плащанията по двата проекта.

Община Свищов ни уведомява, че към момента при тях не е постъпило плащане по посочените проекти.

BG-RRP-4.023-0001 – „Нова Витоша“, ул. „Патриарх Евтимий“ № 69, гр. Свищов

• Предмет на очакваното плащане: проектиране и извършени СМР. • Проектирането е приключило през март 2025 г. Община Свищов отказва издаването на фактура на този етап; плащане не е извършено. През август НАП извършва проверка на дружеството и констатира нарушение поради липса на издадена фактура, като налага административна санкция (глоба). • До края на май 2025 г. са изпълнени приблизително 70% от СМР, при условие че за първо плащане е необходимо достигане на 50% • На 05.09.2025 г. е подписан анекс и са издадени фактури за извършени СМР към Община Свищов.

BG-RRP-4.023-0018 – „Рила 12“, гр. Свищов • Предмет на очакваното плащане: проектиране. • Проектирането е приключило през март 2025 г. Община Свищов отказва издаването на фактура на този етап; плащане не е извършено. През август НАП извършва проверка на дружеството и констатира нарушение поради липса на издадена фактура, като налага административна санкция (глоба).

Моля за изчерпателен отговор поотделно за всеки проект по следните точки:

1. Причини за неизвършено плащане към момента – конкретно посочване на етапите на проверка/верификация и правното основание за забавяне (ако има такова).

2. Налични ли са административни/технически пречки (напр. непълноти в документацията, текущи проверки, вътрешни процедури, лимити по бюджета и др.) и какъв е планираният график за преодоляването им.

3. Конкретен срок/ориентировъчна дата за извършване на плащането по:

– BG-RRP-4.023-0001 (проектиране и СМР).

– BG-RRP-4.023-0018 (проектиране);

4. Извършена ли е регистрация и разпределение на подадените комплекти (входящ №, дата, отговорно звено/експерт) и какъв е текущият статус на обработка.

5. Ако са констатирани последващи изисквания/уточнения, моля да бъдат посочени писмено и изчерпателно, включително нормативното основание.

Искането се подава по реда на ЗДОИ като информация, свързана с разходването на публични средства от задължен субект (чл. 3 ЗДОИ). Уточняваме, че паралелно отправяме питането и в качеството си на страна по договора, с оглед практическа информация за изпълнението и дължимите плащания.

Решение


Дата: 13.10.2025

Решение №РД-02-14-2047/10.10.2025г. за предоставяне на достъп до обществена информация

103

Дата Процес
23.09.2025 12:38 Подаване на заявление
23.09.2025 12:45 Изпратено към деловодна система
23.09.2025 15:00 Потвърждение от деловодна система
13.10.2025 11:50 Крайно решение (Одобрено)