Заявление от Физическо лице до Областна дирекция на МВР - Кърджали от 25.09.2025
Рег. №:
1758804781-25.09.2025 | Областна дирекция на МВР - Кърджали | Одобрено |
Дата на подаване: 25.09.2025 |
Срок:09.10.2025
Желая да получа информация за автопарка на институцията. 1. С колко служебни автомобила разполага институцията? 2. Какви марки са те? 3. От коя година са? 4. Предвижда ли се закупуването на нови? 5. Каква е годишната сума, която се отделя за купуване на гориво?6. Каква е годишната сума, която се отделя за застраховки (Гражданска отговорност и автокаско)?7. Каква е годишната сума, която се отделя за поддръжка на автопарка?8. Има ли електрически коли в автопарка?9. Колко шофьори се водят на щат?10. Колко шофьори се водят на граждански договор?11. Каква сума се отделя за техните заплати/хонорари?12. Кой има право да ползва служебните автомобили?
Заявлението се подава от Цветелина Димитрова Стефанова.
Решение
Промяна след крайно решение
Дата: 06.10.2025
РЕШЕНИЕ
Старши комисар Димитър Кангалджиев – директор на Областна дирекция на МВР - гр. Кърджали, на основание чл. 28, ал .2 от ЗДОИ, след като се запознах със заявление за достъп до обществена информация УРИ 1758804781-25.09.2025 г. (с вх. №292004-15/25.09.2025 г.) по описа на ОДМВР-Кърджали от ********* от ******, с адрес : ***** получено чрез Платформа за достъп до обществена информация, относно предоставянето на информация по ЗДОИ, обсъдих изложените доводи и наличието на законови предпоставки, вследствие на което
УСТАНОВИХ
Заявлението на ********** е за предоставянето на информация по Закона за достъп на обществена информация (ЗДОИ) под формата на справка.
Заявлението е постъпило в деловодството при ОДМВР - гр. Кърджали и следва да бъде разгледано. Искането отговаря на изискванията на чл. 25, ал. 1 от ЗДОИ относно задължителните реквизити на заявлението за достъп. Цел на процедурата е получаване на обществена информация, която по смисъла на закона е всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закон субекти (чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ).
Исканата от заявителя информация е в унисон с целта на закона - даване на възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закон субекти - Областна дирекция на МВР – Кърджали и представлява служебна информация по смисъла на ЗДОИ.
Съгласно чл. 32, ал. 1 от ЗДОИ, когато органът не разполага с исканата информация, но има данни за нейното местонахождение, в 14-дневен срок от получаването на заявлението, той препраща същото, като уведомява за това заявителя.
Предвид изложеното сме препратили в Дирекция „Правно-нормативна дейност“-МВР заявлението за достъп до обществена информация за разглеждане и произнасяне по компетентност по въпроси № 4, 5 и 6, в това число, за преценка относно това, дали исканата информация представлява обществена такава по смисъла на ЗДОИ.
Поради това и на основание чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ
Р Е Ш И Х :
РАЗРЕШАВАМ предоставянето на пълен достъп до исканата в заявлението от ****** информация по въпроси № 1; 2; 3; 7; 8; 9; 10; 11; 12, тъй като същата е в приложното поле на ЗДОИ и представлява обществена информация по смисъла на чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ.
Поради малкия обем на информацията, същата ще бъде предоставена чрез инкорпориране в настоящото решение:
Въпрос 1: С колко служебни автомобила разполага институцията?
Отговор: Областна дирекция на МВР-Кърджали разполага с 124 автомобила;
Въпрос 2: Какви марки са те?
Отговор: Опел Астра, Форд Фокус, Волво s 40, Опел Вектра, Фолксваген Голф 8, Шкода Кодиак, Мерцедес С 180, Шкода Октавия, Грей Уоол Ховър Х6, ВАЗ 21214 ”Нива“, Киа Сийд, Шкода Рапид, Пежо 307, Форд Транзит, Фолксваген Транспортер, Фиат Дукато, Форд Турнео Къстъм, Рено Трафик;
Въпрос 3: От коя година са?
Отговор: Опел Астра - 2003, Форд фокус - 2008, Волво s 40 - 2008, Опел Вектра 2003, Фолксваген Голф 8 - 2024, Шкода Кодиак - 2024, Мерцедес С 180 - 2004 , Шкода Октавия - 2009, Грей Уоол Ховър Х6 - 2018, ВАЗ 21214 Нива - 2003, Киа Сийд - 2017, Шкода Рапид - 2019, Пежо 307 - 2005, Форд Транзит - 2014, Фолксваген Транспортер - 2009, Фиат Дукато - 2004, Форд Турнео Къстъм - 2024, Рено Трафик - 2017;
Въпрос 7: Каква е годишната сума, която се отделя за поддръжка на автопарка ?
Отговор: Годишната сума, която се отделя за поддръжка на автопарка е 99 613 лв. с ДДС;
Въпрос 8: Има ли електрически коли в автопарка?
Отговор: Областна дирекция на МВР-Кърджали не разполага с електрически коли;
Въпрос 9: Колко шофьори се водят на щат?
Отговор: В утвърдената с Министерска заповед с рег. № 8121К-***** г. щатна численост на Областна дирекция на МВР-Кърджали няма включени щатни бройки на длъжност „шофьор“;
Въпрос 10: Колко шофьори се водят на граждански договор?
Отговор : В Областна дирекция на МВР – Кърджали няма назначени на граждански договор служители на длъжност „шофьор“;
Въпрос 11: Каква сума се отделя за техните заплати/хонорари?
Отговор: Няма данни, с оглед горните отговори;
Въпрос 12: Кой има право да ползва служебните автомобили?
Отговор: На база предложение на преките ръководители, от страна на директора на ОДМВР-Кърджали, са издадени заповеди за правоуправление на МПС, на определени длъжностни лица (като условието е да са правоспособни водачи, със СУМПС, валидно за съответната категория МПС).
Предоставянето на търсената информация на заявителя ще се осъществи чрез изпращане на настоящото решение по електронен път, на посочения електронен адрес, както и същото ще бъде публикувано на Платформата за достъп до обществена информация.
Настоящото решение подлежи на оспорване пред Административен съд в четиринадесет дневен срок от съобщаването му.
ДИРЕКТОР ОДМВР:
СТАРШИ КОМИСАР ДИМИТЪР КАНГАЛДЖИЕВ
84
| Дата | Процес |
|---|---|
| 25.09.2025 15:53 | Подаване на заявление |
| 25.09.2025 16:00 | Изпратено към деловодна система |
| 25.09.2025 16:11 | Регистрирано в процес на обработка |
| 06.10.2025 17:00 | Крайно решение (Одобрено) |
| 06.10.2025 17:07 | Крайно решение (Одобрено) |