Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Ловеч от 15.10.2025
Рег. №:
                                        1760521148-15.10.2025 | Общинска администрация - Ловеч | Одобрено |
                                        Дата на подаване: 15.10.2025 |
                                        Срок:29.10.2025
                                    
Уважаеми г-н Кмет,
Съгласно чл. 67 от Наредба № РД-02-21-2 от 24.10.2024 г. за организиране на движението с пътни светофари собственикът или администрацията, управляваща път, на който е монтирана светофарна уредба за регулиране на движението със светлинни сигнали, отговаря за изправността на уредбата, за работата ѝ в съответствие с проекта, както и за нейното поддържане в съответствие с инструкциите и предписанията на производителя на техническите съоръжения и изискванията на тази наредба. Съгласно чл.22 от същата Наредба на МРРБ, при регулиране на движението на ППС с трисекционни пътни светофари се използват и допълнителни средства за сигнализиране с устройство за отчитане на времетраенето на светлинния сигнал, съответстващо на броя на секундите, оставащи до края на зеления и съответно на червения сигнал,
Във връзка с написаното по-горе желая да ми бъде отговорено в законов срок на следните въпроси по отношение изправността на светофарните уредби в гр. Ловеч:
1.Каква е причината да не работят повече от половината поставени в гр.Ловеч така наречени „Обратни броячи“ по реда на чл. 22 от Наредбата, които показват на шофьорите на МПС и/или на пешеходците , оставащото време в секунди на съответния червен или зелен сигнал? Данните на КАТ на национално ниво показват, че с 50 процента са по-малко и по-леки ПТП при наличието им.
2. Техническите съоръжения на светофарните уредби проверяват ли се периодично за корозия, деформации и заземяване с цел безопасността за преминаващите ППС и пешеходци и набелязват ли се мерки за отстраняване на повреди, несъответствия и други подобни?
3. Съгласно чл. 69. (1) от Наредба № РД-02-21-2 от 24.10.2024 г. за организиране на движението с пътни светофари светещите полета и контрастният екран на светофарите се почистват от замърсяване не по-малко от веднъж на три месеца. Изпълняват ли се изискванията по тази Наредба от страна на Общинската администрация, особено в райони със силно замърсяване на околната среда?
4. Има ли намерение Община Ловеч да създаде нова организация на регулирането на движението от светофарите, с цел съобразяване с потока от автомобили и постигането на най-оптимална „зелена вълна“ в най-натоварените направления и по-бързо преминаване на колите в час пик ?
След изготвяне на Решението за предоставяне на обществена информация моля същото да бъде качено задължително и в Платформата за достъп до обществена информация https://pitay.government.bg/
Решение
Дата: 30.10.2025
93
| Дата | Процес | 
|---|---|
| 15.10.2025 12:39 | Подаване на заявление | 
| 15.10.2025 12:45 | Изпратено към деловодна система | 
| 15.10.2025 14:00 | Потвърждение от деловодна система | 
| 30.10.2025 15:07 | Крайно решение (Одобрено) |