Заявление от Юридическо лице до Министерство на образованието и науката от 09.10.2025

Рег. №: 1761135117-22.10.2025 | Министерство на образованието и науката | Одобрено | Дата на подаване: 09.10.2025 |

Юридическо лице |

1. Относно методически материали и указания за родители:

● Разполагате ли с методически указания, наръчници, брошури или други

информационни материали, предназначени за родители на деца със специални

образователни потребности, които да помагат на родителите да:

○ Преценят образователните възможности и перспективи на децата си?

○ Формират реалистични очаквания за развитието и постиженията на децата

си?

○ Разберат какви са типичните образователни траектории за различни видове

и степени на специални образователни потребности?

2. Относно методики за изпитване и оценяване:

● Налични ли са методически указания, инструкции или указателни документи как да

се изпитват и оценяват ученици със специални образователни потребности, които

се обучават по общата учебна програма без индивидуален учебен план?

3. Относно статистическа информация (ако е налична):

● Разполагате ли с обобщена статистическа информация за образователните

постижения на ученици със специални образователни потребности в масови

училища на територията на София-град (в зависимост от вида и тежестта на СОП),

включително данни за:

○ Среден образователен успех по видове СОП?

○ Процент на завършили основно/средно образование?

○ Процент на преминали от масови в специални училища?

4. Относно специални училища в София-град:

● Актуален списък на специалните училища за ученици със специални

образователни потребности на територията на София-град, включително:

○ Наименование на училището и видове специални образователни

потребности, за които е подходящо всяко училище (примерно:

интелектуални затруднения по степен, хиперактивност и дефицит на

вниманието, разстройства от аутистичния спектър и др.)

5. Относно критерии за насочване към специални училища:

● При какви обстоятелства и на базата на какви критерии се насочват деца от масови

към специални училища? Примерно:

○ Ниски образователни постижения (оценки)?

○ Невъзможност да усвояват учебния материал с темпото на класа?

○ Проблеми в социалната адаптация и взаимодействието със съучениците?

○ Други критерии?

● Каква е процедурата за насочване?

Решение


Промяна след крайно решение

Дата: 22.10.2025


Документи:

1 Няма описание

75

Дата Процес
22.10.2025 15:11 Крайно решение (Одобрено)
22.10.2025 15:13 Крайно решение (Одобрено)