Заявление от Юридическо лице до Министерство на образованието и науката от 09.10.2025
Рег. №: 1761135117-22.10.2025 | Министерство на образованието и науката | Одобрено | Дата на подаване: 09.10.2025 |
1. Относно методически материали и указания за родители:
● Разполагате ли с методически указания, наръчници, брошури или други
информационни материали, предназначени за родители на деца със специални
образователни потребности, които да помагат на родителите да:
○ Преценят образователните възможности и перспективи на децата си?
○ Формират реалистични очаквания за развитието и постиженията на децата
си?
○ Разберат какви са типичните образователни траектории за различни видове
и степени на специални образователни потребности?
2. Относно методики за изпитване и оценяване:
● Налични ли са методически указания, инструкции или указателни документи как да
се изпитват и оценяват ученици със специални образователни потребности, които
се обучават по общата учебна програма без индивидуален учебен план?
3. Относно статистическа информация (ако е налична):
● Разполагате ли с обобщена статистическа информация за образователните
постижения на ученици със специални образователни потребности в масови
училища на територията на София-град (в зависимост от вида и тежестта на СОП),
включително данни за:
○ Среден образователен успех по видове СОП?
○ Процент на завършили основно/средно образование?
○ Процент на преминали от масови в специални училища?
4. Относно специални училища в София-град:
● Актуален списък на специалните училища за ученици със специални
образователни потребности на територията на София-град, включително:
○ Наименование на училището и видове специални образователни
потребности, за които е подходящо всяко училище (примерно:
интелектуални затруднения по степен, хиперактивност и дефицит на
вниманието, разстройства от аутистичния спектър и др.)
5. Относно критерии за насочване към специални училища:
● При какви обстоятелства и на базата на какви критерии се насочват деца от масови
към специални училища? Примерно:
○ Ниски образователни постижения (оценки)?
○ Невъзможност да усвояват учебния материал с темпото на класа?
○ Проблеми в социалната адаптация и взаимодействието със съучениците?
○ Други критерии?
● Каква е процедурата за насочване?
75
| Дата | Процес |
|---|---|
| 22.10.2025 15:11 | Крайно решение (Одобрено) |
| 22.10.2025 15:13 | Крайно решение (Одобрено) |