Заявление от Физическо лице до Изпълнителна агенция "Военни клубове и военно-почивно дело" от 05.11.2025
Рег. №: 1762344340-05.11.2025 | Изпълнителна агенция "Военни клубове и военно-почивно дело" | Частично одобрено | Дата на подаване: 05.11.2025 |
Документи, които са част от договор, сключен на 29.12.2021 г. между Изпълнителна агенция "Военни клубове и военно-почивно дело" и "ДЕА-15" ЕООД - гр. Търговище, за обект военен клуб, находящ се в гр. Търговище, ул. "Севастопол" 1, публична държавна собственост (допълнително споразумение, платежни нареждания, приложения, протоколи).
Решение
Дата: 05.11.2025
На основание чл. 15, ал. 2, т. 15 от Устройствения правилник на Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело“ /ИА ВКВПД/, чл. 28, във вр. с чл. 32, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация, чл. 9 от Вътрешните правила за организацията на работа в ИА „Военни клубове и военно-почивно дело“ по Закона за достъп до обществена информация и Заповед № 329/01.04.2022 г.,
Р А З Р Е Ш А В А М :
1. Да се предостави частичен достъп до обществена информация по т. 1 и т. 3 по постъпило заявление от ... , e- mail: ..., относно посочения в заявлението предмет.
2. По отношение на исканата информация по т. 5 от заявлението (Приложение 1 към договор сключен на 29.12.2021 г., отразяващ инвестиционната програма, съгласно чл. 23, ал. 1 от договора), същата е предоставена на заявителя по предходно заявление с вх. № Ц-И- 6638/15.08.2025г. с Решение № Ц-И8119/20.08.2025 г.
3. Исканата информация в частта по т. 2, т. 4, т. 6, т. 7, т. 8, т. 9 и т. 10 от заявлението не представлява обществена информация по смисъла на чл. 2 от ЗДОИ, поради което в тази му част отказвам предоставянето ѝ. Информацията не може да бъде определена като „обществена“, тъй като не са налице двете кумулативни предпоставки на понятието по дефиниция, а именно: търсената информация не е „свързана с обществения живот в Република България“ и не е от естеството да дава възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субект.
МОТИВИ по т. 3:
1. Исканата информация по т. 2 (Платежните документи от заплатени такси за битови отпадъци за наетия обект за 2022 г., за 2023, г., за 2024 г., за 2025 г., съгласно чл. 13 от договор сключен на 29.12.2021 г.) и т. 4 (Платежните документи за заплатени консумативни разходи за наетия обект за 2022 г., за 2023 г., за 2024 г., за 2025 г., съгласно чл. 14, ал. 2 от договор сключен на 29.12.2021 г.) от заявлението не е свързана с обществения живот в Република България и не дава възможност на гражданите да си съставят мнение за дейността на държавния орган при осъществяване на неговите публични функции. Същите отразяват вътрешни финансови и договорни отношения между институцията и търговското дружество – наемател, по изпълнение на конкретен облигационен договор, а именно: заплащане на такси за битови отпадъци и консумативни разходи, които съгласно договора са за сметка на наемателя. Исканите документи отразяват финансови операции и разчети на търговското дружество – наемател и същите попадат извън обхвата на чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ, тъй като не се отнасят до начина, по който Агенцията осъществява публичната си дейност, а до изпълнението на частноправни задължения на наемателя по договора.
2. Исканата информация по т. 6 (Платежните документи на извършените инвестиции за наетия обект за 2022, за 2023 г., за 2024 г., за 2025 г. и отчета съгласно чл. 23, ал. 2 от договор сключен на 29.12.2021 г.), т. 7 (Платежни документи на извършените инвестиции за наетия обект за 2022, за 2023, г., 2024 г., за 2025 г. и отчета съгласно чл. 23, ал. 2 от договор сключен на 29.12.2021 г.), и т. 8 (Фотокопия от заверените копия от цялата документация: протоколи, образци, анализи, цени, фактури и други документи, удостоверяващи реално направените инвестиции, съгласно чл. 23, ал. 3 от договор сключен на 29.12.2021 г. - за 2022 г., за 2023 г., за 2024 г., за 2025 г.) за предоставяне на платежни документи, отчети, както придружаваща документация (протоколи, образци, анализи, цени, фактури и други), удостоверяващи реално направените инвестиции от наемателя за наетия обект за периода от 2022 – 2025 г., не е свързана с обществения живот в Република България и не дава възможност на гражданите да си съставят мнение за дейността на държавния орган при осъществяване на неговите публични функции. Съдържанието на посочените документи отразява изпълнението на договорните задължения на наемателя с трети лица (изпълнители), и не е свързано с дейността на Агенцията по упражняване на публична власт. Агенцията не участва в изборът на изпълнители за извършваните ремонтни дейности и не е техен възложител. Търсената информация се отнася до договорни отношения между дружеството наемател и трети лица. Исканата информация не дава възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на ИА ВКВПД като задължен субект по ЗДОИ, тъй като Агенцията не е страна по договорите за извършване на ремонт и строителство и не е разходвала публични средства за тяхното извършване.
3. Исканата информация по т. 9 (Двустранно подписаните протоколи за приемане на направените инвестиции за 2022 г., за 2023 г., за 2024 г., за 2025 г., съгласно чл. 23, ал. 5 от договор сключен на 29.12.2021 г.) и т. 10 (Двустранно подписаните протоколи между страните за 2022 г., за 2023 г., за 2024 г., за 2025 г., съгласно чл. 24 от договор сключен на 29.12.2021 г.) не представлява обществена информация по смисъла на чл. 2 от ЗДОИ, тъй като не е свързана с обществения живот в Република България и не дава възможност на гражданите да си съставят мнение за дейността на държавния орган при осъществяване на неговите публични функции. Съдържанието на протоколите не се отнася до упражняване на публична власт или до вземане на решения от обществено значение, а представлява част от изпълнението на договора.
В заключение, поисканата в т. 2, т. 4, т. 6, т. 7, т. 8, т. 9 и т. 10 информация не е свързана с дейността на ВК- Търговище, а касае единствено подробности по изпълнението на договор за наем № Н-25/29.12.2021 г., което не е свързано с обществения живот на града, а още по-малко в страната. В заявлението не са изложени конкретни мотиви, от които да се направи обоснован извод, че поискана информация е необходима за постигане на целите по чл. 17, ал. 2 от ЗДОИ – а именно: разкриване на злоупотреба с власт, повишаване на прозрачността и отчетността на задължения субект или предотвратяване на вреди за обществото. От съдържанието на заявлението за достъп до обществена информация не може да се изведе подобна цел, поради което не е налице надделяващ обществен интерес по смисъла на §1, т.6 от ЗДОИ. Така формулирано, заявлението в по- голямата си част не отразява обществен интерес /още по- малко- надделяващ/, поради което и за част от исканата информация същото и се явява в несъответствие с целта на закона. Това е така, тъй като заявлението не сочи, а на ИА ВКВПД не е известно към момента на подаване на заявлението да е налице някакъв общоизвестен факт, касаещ ВК- Търговище, в контекста на който да е подадено заявлението и от който да се направи подобен извод.
Самото наличие на личен интерес от страна на заявителя- физическо лице да се запознае с подробностите по договор за наем и неговото изпълнение не е достатъчно, за да се приеме, че е налице надделяващ обществен интерес, който да оправдае предоставянето на информация, несвързана с обществената функция на Агенцията.
4. Исканата обществена информация по т. 1 и т. 3 (Допълнително споразумение от 01.02.2023 г. към Договор от 29.12.2021 г., Допълнително споразумение от 01.02.2024 г. към Договор от 16.02.2021 г., Допълнително споразумение от 01.02.2025 г. към Договор от 16.02.2021 г и протокол за въвод във владение от 31.01.2022 г.), представляващи неразделна част от договора за наем, да се предостави в срок до 10.11.2025г.;
5. Исканата обществена информация да бъде предоставена от дирекция „Административно-правно обслужване и човешки ресурси“;
6. Обществената информация да бъде предоставена по електронен път на посочения в заявлението електронен адрес, на материален носител и решението - публикувано в платформата на Министерски съвет по чл. 15в от ЗДОИ;
7. Няма разходи по предоставянето на обществената информация по електронен път на електронен адрес.
8. Дължимите разходи за предоставяне на обществената информация по т. 1 и т. 3 от заявлението на материален носител е в размер на 0,18 лева съгласно Наредба № Н-1 на Министерство на финансите от 2022 г. за определяне на нормативи за заплащане на разходите по предоставяне на обществена информация (обн. ДВ, бр. 22 от 2022 г.).
Исканата информация на материален носител да се предостави след заплащане на определените разходите и представяне на платежен документ.
Настоящото решение подлежи на обжалване пред Административен съд – София-град по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Изпълнението на решението възлагам на звеното по Закона за достъп до обществена информация, а контрола ще осъществявам лично.
11
| Дата | Процес |
|---|---|
| 05.11.2025 14:05 | Крайно решение (Частично одобрено) |