Заявление от Физическо лице до Министерство на образованието и науката от 09.11.2025

Рег. №: 1762674690-09.11.2025 | Министерство на образованието и науката | Одобрено | Дата на подаване: 09.11.2025 | Срок:24.11.2025

Физическо лице |

Пълна информация за процедурата по обявената през август 2025 г. позиция „психолог“ в ПГТЛП – гр. Попово (вкл. мотиви за откриване, прекратяване по време на провеждането, последващи действия и намесата на РУО-Търговище). По-конкретно се касае за обява на ПГТЛП – Попово с Изх. № 235/20.08.2025 г. за длъжност „психолог“, с краен срок 25.08.2025 г. и интервю, насрочено на 26.08.2025 г.

Уважаеми г-жо/г-н Министър,

На основание ЗДОИ моля да ми бъде предоставена следната обществена информация в електронна форма (сканирани копия/електронни файлове), подредена по етапи и хронология:

А) Мотивиране на откриването (предпроцедурен етап)

Мотиви/основания за откриване: Кои са фактическите и правни мотиви, наложили откриването на позицията „психолог“ в ПГТЛП – Попово през август 2025 г.?

– Моля за копия на вътрешни анализи/доклади/становища (напр. данни за ученици със СОП, натовареност на ЕПЛР, изисквания по ЗПУО/Наредба № 15/Наредбата за приобщаващото образование), както и протоколи от колективни органи (Педагогически съвет/Обществeн съвет), ако са вземали отношение.

Щат и бюджет: На коя дата и с кой документ е отразена длъжността „психолог“ в щатното разписание и плана за финансиране/делегиран бюджет на училището?

– Моля за извлечение от щата (с анонимизирани лични данни на други лица) и акта/писмото, с което е съгласувано финансирането.

Съгласуване и указания: Има ли писма/указания от МОН или РУО-Търговище към училището относно изискванията за заемане на длъжността (образование, квалификация, Наредба № 15, специфики за ЕПЛР)?

– Моля за копия на тези документи/ел. кореспонденция.

Б) Откриване и обявяване

Документи за обявяване: На коя дата училището е изпратило до РУО-Търговище информация за публикуване на обявата и под какъв вх. № е регистрирана?

– Моля за съпроводителни писма/ел. писма с приложената обява (статус „психолог“, срокове, изисквания).

Публикуване: Къде и кога обявата е публикувана (сайт на РУО/училището/друг публичен канал), и кога/къде е свалена или променена?

– Моля за URL, скрийншоти, логове, архивни версии (ако са налични) и бележка за промени (ако има).

Критерии и методика: Разполагат ли МОН/РУО с утвърдена методика/контролен списък за допустимост/оценка на кандидатите за училищен психолог?

– Ако да, моля за копие. Ако не – как е гарантирано съответствието с Наредба № 15 и стандарта за приобщаващо образование.

В) Провеждане на подбора (до интервюто)

Кандидати: Колко заявления са постъпили в срока и колко са допуснати/недопуснати до интервю (само обобщени данни без лични данни)?

– Моля за протокол/таблица с основанията за (не)допускане (напр. образование, несъответствия).

Интервю на 26.08.2025 г.: Потвърдено ли е/съгласувано ли е интервюто с РУО? Било ли е проведено, отложено или отменено, и на какво основание?

– Моля за кореспонденция/протоколи относно насрочването/промяната.

– Дата/час/място на реалното провеждане; началeн и краен час.

– Заповед за комисия (№, дата) и състав по длъжности (без лични данни); наличие на кворум.

– Присъствен списък на кандидатите (обобщени данни) и протокол за неявили се (с посочени причини, ако са заявени).

– Оценъчни документи:

– протокол от провеждането;

– утвърдени критерии и тежести (методика/матрица за оценяване);

– индивидуални оценъчни карти на членовете на комисията (с анонимизация);

– обобщаваща таблица с точки/ранкиране (без лични данни);

– финален протокол с класиране и предложение (назначаване/прекратяване).

– Въпроси и задачи, зададени на интервюто (стандартен списък, казуси, практическа задача) + начин на оценяване на отговорите.

– Декларации на комисията: за липса на конфликт на интереси и за поверителност; указания за еднакво третиране на кандидатите.

– Доказателства за прозрачност: налични ли са аудио/видео записи или служебни бележки с времеви печати.

– Уведомяване на кандидатите: покани/потвърждения, инструкции за явяване, начин на известяване при промяна.

– Мерки за равен достъп (ако има кандидати със специфични потребности): осигурени ли са разумни улеснения.

– Възражения/жалби по време или след интервюто: постъпили ли са, рег. №, дата и как са разгледани (с анонимизация).

– Предаване на документацията: кога и къде е предаден пълният комплект (училище/РУО/МОН), с опис.

Г) Прекратяване по време на провеждането

Акт на прекратяване: Кога, от кого и с какъв акт (заповед/писмо/резолюция) е прекратена/спряна процедурата?

– Моля за копие на акта (№, дата), както и правно основание и мотиви, включително конкретните обстоятелства, които са „преодолели“ първоначалните мотиви за откриване (т.е. защо е станало необходимо да се закрие позицията по време на провеждането).

Комуникация и уведомяване: Как и кога са уведомени:

a) училището;

b) допуснатите кандидати;

c) РУО-Търговище (ако актът е от МОН)

– Моля за копия на писма/ел. съобщения/преписки.

Правни съображения: Кои са нормативните разпоредби (ЗПУО/Наредба № 15/НПО/вътрешни правила), въз основа на които е било възможно закриване/спиране на процедура в ход, и как те превъзхождат мотивите за откриване (напр. промяна на щат/бюджет/необходимост)?

Д) Последици и тяхното управление

Неотложно обезпечаване на дейността: Как МОН/РУО/училището са обезпечили психологическата подкрепа за учениците (вкл. със СОП) след прекратяването и в началото на учебната година – временни решения, командироване, вътрешно преразпределение, услуги от център/друга институция и т.н.?

– Моля за конкретни документи (заповеди, протоколи на ЕПЛР, графици).

Документиране в ЕПЛР: Как са отразени тези мерки в ЕПЛР/индивидуалните планове (обобщени данни без лични данни) и в кои срокове са предприети?

Сигнали и жалби: Постъпвали ли са сигнали/жалби до МОН във връзка с прекратяването (напр. за нарушени права, липса на уведомяване, достъпност на услугата)?

– Моля за рег. №, дата и резолюция (с анонимизация) и копие от финалните писма/актове.

Е) Ролята/намесата на РУО-Търговище след прекратяването

Проверки и предписания: Каква намеса е осъществило РУО-Търговище: проверки, контролни списъци, предписания, указания към училището?

– Моля за копия на констативни протоколи/писма/предписания и последващ контрол по изпълнение.

Кореспонденция МОН–РУО: Моля за кореспонденцията между МОН и РУО-Търговище (след прекратяването) относно: осигуряване на психологическа подкрепа; трансформация/промяна на щата; повторно обявяване; временно заместване.

Ж) Назначаване на ресурсен учител след това

Незабавно назначаване: Веднага след прекратяването на процедурата за психолог назначаван ли е ресурсен учител в ПГТЛП – Попово?

– Ако да: кога, с какъв акт (№, дата), по кой щат и при какво правно основание; моля за копие на извадка от щата и заповедта за назначение (без лични данни).

– Ако не: как е била осигурена логопедична/ресурсна подкрепа до евентуално назначаване?

Обява или директно назначаване: Имало ли е обява за тази позиция „ресурсен учител“ (дата/канал/линк/скрийншот), или е направено директно назначаване?

– Ако е без обява: как е обосновано (правно и фактическо) и на какво нормативно основание?

Трансформация на длъжността: Разпореждано ли е от МОН/РУО преобразуване на планираната длъжност „психолог“ в ресурсен учител (или друго звено на ЕПЛР)?

– Ако да: моля за актове/писма с мотиви, и отбележете как това преодолява първоначалната необходимост от психолог.

З) Финализиране и прозрачност

Пълен хронологичен регистър: Моля да бъде предоставена хронологична таблица с:

– дата/час, № на документа, издател, кратко съдържание/действие, адресат – за всички ключови стъпки от иниции

ране на откриването до последващите назначения/мерки (вкл. преписките МОН–РУО–училище).

Решение


Дата: 18.11.2025

Заявлението е препратено за отговор на РУО Търговище и Професионалната гимназия по техника и лека промишленост (Попово)

79

Дата Процес
09.11.2025 09:51 Подаване на заявление
09.11.2025 10:00 Изпратено към деловодна система
10.11.2025 10:00 Потвърждение от деловодна система
18.11.2025 17:16 Крайно решение (Одобрено)