Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Столична община от 24.11.2025
Рег. №:
1764017819-24.11.2025 | Общинска администрация - Столична община | Прието на платформата |
Дата на подаване: 24.11.2025 |
Срок:08.12.2025
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН КМЕТ,
На основание чл. 41, ал. 1 от Конституцията на Република България и чл. 24–26 и чл. 28, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) , в качеството Ви на задължен субект по чл. 3 ЗДОИ, моля да ми бъде предоставена следната обществена информация, свързана с организацията на движението и използването на общински места за паркиране на територията на Столична община:
-
Пълният текст на Заповед № ССД24-РД05-283/13.11.2024 г. на Кмета на Столична община, с която е определено персонално място за паркиране за хора с трайни увреждания (инвалидно място) – включително всички реквизити на акта: правно основание, фактически основания, определен ползвател, срок на действие, условия за ползване и др.
-
Точната пространствена характеристика на паркомястото, определено с посочената заповед, а именно:
-
адрес и описание на местоположението (улица, номер, ориентири);
-
номер/обозначение на паркомястото по вътрешната система на Столична община/ЦГМ, ако такова е предвидено;
-
скица/схема или извадка от одобрена схема на организацията на движението, от която да е видно разположението на това паркомясто;
-
информация дали мястото попада в „зелена“/„синя“ зона и какъв е неговият статут по наредбите на СОС.
-
-
Данни за срока на определяне на персоналното инвалидно място с горепосочената заповед:
-
дали мястото е определено за определен срок (конкретни дати) и ако да – от кога до кога;
-
ако е определено за неопределен срок – изричния текст в заповедта или друг акт, от който това се установява;
-
информация за извършени последващи действия по подновяване, изменение или прекратяване на действието на заповедта (ако има такива) – със съответните номера и дати на заповеди/разпореждания.
-
-
Информация за реалното сигнализиране на мястото на терен:
-
какви пътни знаци и допълнителни табели са предвидени и поставени (например Д21, Т17, Т18.1 и др.);
-
кога е извършено поставянето им (дата/период);
-
дали има издадени вътрешни протоколи/документи, удостоверяващи поставянето на знаците и маркировката, и ако да – да бъдат предоставени копия от тях.
-
-
При наличие – копие от подаденото заявление от лицето с трайно увреждане, въз основа на което е издадена заповедта, както и придружаващите го документи (експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК и др.) – със заличени лични данни (ЕГН, адрес, здравни данни и др.), така че да не се разкриват защитени лични данни, но да е ясно какви документи са били представени и какво е поискано.
Посочената информация представлява обществена информация по смисъла на чл. 2 ЗДОИ, тъй като е свързана с дейността на Столична община и засяга организацията и режима на ползване на общинска инфраструктура и публична общинска собственост, както и упражняването на контрол при въвеждането на специални паркоместа за лица с трайни увреждания.
Моля достъпът да ми бъде предоставен във форма по чл. 26, ал. 1, т. 1 и т. 4 ЗДОИ – копие от документите в електронен вид (сканирани във формат PDF), изпратени на посочения от мен електронен адрес, а при невъзможност – чрез посочване на интернет адрес (линк), на който са публикувани исканите документи.
В случай че част от исканата информация представлява лични данни или друга защитена по закон информация, на основание чл. 31 и чл. 37, ал. 2 ЗДОИ моля да бъде предоставен частичен достъп с необходимото заличаване, а отказ да бъде постановен само за онази част, за която е налице конкретно основание за ограничаване.
3
| Дата | Процес |
|---|---|
| 24.11.2025 22:56 | Подаване на заявление |