Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Столична община от 24.11.2025

Рег. №: 1764017819-24.11.2025 | Общинска администрация - Столична община | Прието на платформата | Дата на подаване: 24.11.2025 | Срок:08.12.2025

Физическо лице |

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН КМЕТ,

На основание чл. 41, ал. 1 от Конституцията на Република България и чл. 24–26 и чл. 28, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) , в качеството Ви на задължен субект по чл. 3 ЗДОИ, моля да ми бъде предоставена следната обществена информация, свързана с организацията на движението и използването на общински места за паркиране на територията на Столична община:

  1. Пълният текст на Заповед № ССД24-РД05-283/13.11.2024 г. на Кмета на Столична община, с която е определено персонално място за паркиране за хора с трайни увреждания (инвалидно място) – включително всички реквизити на акта: правно основание, фактически основания, определен ползвател, срок на действие, условия за ползване и др.

  2. Точната пространствена характеристика на паркомястото, определено с посочената заповед, а именно:

    • адрес и описание на местоположението (улица, номер, ориентири);

    • номер/обозначение на паркомястото по вътрешната система на Столична община/ЦГМ, ако такова е предвидено;

    • скица/схема или извадка от одобрена схема на организацията на движението, от която да е видно разположението на това паркомясто;

    • информация дали мястото попада в „зелена“/„синя“ зона и какъв е неговият статут по наредбите на СОС.

  3. Данни за срока на определяне на персоналното инвалидно място с горепосочената заповед:

    • дали мястото е определено за определен срок (конкретни дати) и ако да – от кога до кога;

    • ако е определено за неопределен срок – изричния текст в заповедта или друг акт, от който това се установява;

    • информация за извършени последващи действия по подновяване, изменение или прекратяване на действието на заповедта (ако има такива) – със съответните номера и дати на заповеди/разпореждания.

  4. Информация за реалното сигнализиране на мястото на терен:

    • какви пътни знаци и допълнителни табели са предвидени и поставени (например Д21, Т17, Т18.1 и др.);

    • кога е извършено поставянето им (дата/период);

    • дали има издадени вътрешни протоколи/документи, удостоверяващи поставянето на знаците и маркировката, и ако да – да бъдат предоставени копия от тях.

  5. При наличие – копие от подаденото заявление от лицето с трайно увреждане, въз основа на което е издадена заповедта, както и придружаващите го документи (експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК и др.) – със заличени лични данни (ЕГН, адрес, здравни данни и др.), така че да не се разкриват защитени лични данни, но да е ясно какви документи са били представени и какво е поискано.

Посочената информация представлява обществена информация по смисъла на чл. 2 ЗДОИ, тъй като е свързана с дейността на Столична община и засяга организацията и режима на ползване на общинска инфраструктура и публична общинска собственост, както и упражняването на контрол при въвеждането на специални паркоместа за лица с трайни увреждания.

Моля достъпът да ми бъде предоставен във форма по чл. 26, ал. 1, т. 1 и т. 4 ЗДОИ – копие от документите в електронен вид (сканирани във формат PDF), изпратени на посочения от мен електронен адрес, а при невъзможност – чрез посочване на интернет адрес (линк), на който са публикувани исканите документи.

В случай че част от исканата информация представлява лични данни или друга защитена по закон информация, на основание чл. 31 и чл. 37, ал. 2 ЗДОИ моля да бъде предоставен частичен достъп с необходимото заличаване, а отказ да бъде постановен само за онази част, за която е налице конкретно основание за ограничаване.

3

Дата Процес
24.11.2025 22:56 Подаване на заявление