Заявление от Ива Йосифова - Такева до Министерство на правосъдието от 19.11.2025

Рег. №: 1764060917-25.11.2025 | Министерство на правосъдието | Одобрено | Дата на подаване: 19.11.2025 |

Ива Йосифова - Такева |

1. Какъв е броят паркоместа и зони за паркиране, които се използват от министерството като „зона за сигурност“ – моля да предоставите точен брой, местоположение, адреси, разпределение?;

2. Колко МПС, чия собственост ползват тези паркоместа, кои служители и лица ги използват, на какво нормативно или фактическо основание е определено в зоните за сигурност да могат да паркират МПС и чии са тези МПС?;

3. Заплаща ли ведомството ползването на тези паркоместа под каквато и да е форма /такса, служебен абонамент, друго основание/ на собственика Столична община?;

4. Коя е територията на определената зона за сигурност /всички адреси, ползвани от ведомството/, какво е правното и фактическо основание за определянето ѝ, има ли правно основание тази зона да се използва за паркиране, какъв е контролът върху зоната и конкретно паркиращите в тази зона МПС, кой го осъществява и заплаща?

Решение


Дата: 25.11.2025

ПРЕДОСТАВЯ на заявителя достъп до съществуващата информация, която е създадена, обработена и съхранявана в Министерството на правосъдието, както следва:

По т. 1, 2, 3 и 4 от заявлението:

Министерството на правосъдието осъществява дейността си в три административни сгради, намиращи се на ул. „Славянска“ № 1, ул. „Аксаков“ № 5 и бул. „Княз Александър Дондуков“ № 2А. Първите две сгради са предостави изцяло за управление на министерството, докато в сградата на бул. „Княз Александър Дондуков“ № 2А администрацията използва част от помещенията, находящи се на пети етаж от сградата.

В района на административните сгради на ул. „Славянска“ № 1 и ул. „Аксаков“ № 5 не са обособявани „зони за сигурност“, въпреки че по смисъла на § 1 те попадат в обхвата на Наредба № 4 от 10 януари 2008 г. за правилата и нормите за безопасност и охрана при проектиране, строителство, реконструкция, основно обновяване, ремонт, преустройство и експлоатация на обектите на съдебната власт.

Съгласно чл. 69 от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, места в режим на платено паркиране „Служебен абонамент“ могат да се ползват от държавни и общински органи, административни структури или техни звена, държавни или общински културни здравни и научни институции, както и от физически или юридически лица, собственици, ползватели и/или наематели на нежилищни имоти, до 5 бр. на административен адрес. На основание посочената разпоредба между Министерството на правосъдието и „Център за градска мобилност“ ЕАД е сключен възмезден договор за ползване на 5 броя паркоместа в режим „служебен абонамент“ само пред официалната административна сграда на министерството, намираща се на ул. „Славянска“ № 1. Режимът за ползване на тези паркоместа е в съответствие с режима за ползване, определен в чл. 68 от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, а именно: дневен режим „Служебен абонамент“ - валиден в работни дни, в часовия диапазон 8:30 ч. до 19.30 ч. Цената на услугата за ползване на едно паркомясто за период от един месец е в размер на 650,00 лв. с вкл. ДДС.

Степен на осигурения достъп до исканата обществена информация: Предоставя се пълен достъп до исканата от заявителя обществена информация.

Място, където ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация: Достъпът до информация ще бъде предоставен по електронен път на посочения от заявителя адрес на електронна поща.

Форма, под която ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация: На основание чл. 26, ал. 1, т. 3 ЗДОИ, достъпът до исканата обществена информация се предоставя на заявителя в писмен вид и се съдържа в настоящото решение.

Срок за осигуряване на достъп до обществената информация: Срокът за осигуряване на достъп до обществената информация е съгласно чл. 34, ал. 3 във връзка с чл. 35, ал. 3 ЗДОИ.

Разходи за осигуряване на достъп до обществената информация: На основание чл. 35, ал. 3 ЗДОИ не се заплащат разходи по предоставянето на исканата информация.

На основание чл. 40, ал. 1 ЗДОИ решението за предоставяне на достъп до обществена информация може да бъде обжалвано в 14-дневен срок от съобщаването му на заявителя пред съответния административен съд по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

14

Дата Процес
25.11.2025 10:55 Крайно решение (Одобрено)