Заявление от Физическо лице до Министерство на правосъдието от 20.11.2025

Рег. №: 1764257140-27.11.2025 | Министерство на правосъдието | Частично одобрено | Дата на подаване: 20.11.2025 |

Физическо лице |

1. Постъпвали ли са в Министерство на правосъдието, в периода 18.11.2024 г. – 20.11.2025 г., сигнали срещу дейността на Агенция по вписванията и на нейния изпълнителен директор? В случай че са постъпвали такива сигнали – какъв е общият им брой за посочения период?

2. Извършвало ли е Министерство на правосъдието (чрез някоя от своите административни структури и в частност чрез своя инспекторат), в периода 18.11.2024 г. – 20.11.2025 г., проверки за дейността на Агенцията по вписванията и на нейния изпълнителен директор?

3. В случай че са налице проверки по т. 2 от настоящото заявление – какъв е общият им брой за периода 18.11.2024 г. – 20.11.2025 г.? Какъв е предметният им обхват? Кога са започнали и кога са приключили проверките? Изготвени ли са доклади от проверките - кога, от кого, и какви констатации и предложения са направени с докладите?

4. Предприети ли са въз основа на докладите действия и издадени ли са юридически актове от министъра на правосъдието или друг служител на Министерство на правосъдието? Ако да - кога и какви? Има ли санкционирани лица от Агенцията по вписванията? Ако да – кои и по какъв начин?

5. Какъв е нормативно разписаният общ числен състав на служителите в Агенция по вписванията по щатно разписание (към 20.11.2025 г.)? Колко от разписаните щатни бройки са заети и колко от тях са незаети към 20.11.2025 г.?

6. Какъв е общият брой на назначенията (по трудово и служебно правоотношение) в Агенция по вписванията за периода 18.11.2024 г. – 20.11.2025 г.?

7. Какъв е общият брой на прекратените трудови и служебни правоотношения в Агенция по вписванията за периода 18.11.2024 г. – 20.11.2025 г.?

8. Кои от изброените по-долу ръководни длъжности в Агенция по вписванията са заети от титуляри към дата 20.11.2025 г. и кои от тях са заети по съвместителство?

a. Главен секретар;

b. Директор на дирекция „Длъжностни лица по регистрация и длъжностни лица по вписвания“;

c. Главен директор на Главна дирекция „Регистри“;

d. Регионални директори на регионални дирекции: София, Бургас, Варна, Велико Търново, Враца, Пловдив

e. Директор на дирекция „Правно обслужване, човешки ресурси и деловодство“

f. Директор на дирекция „Финансово-стопански дейности и управление на

собствеността“

g. Директор на дирекция „Информационно обслужване и технологии“

h. Началник на отдел „Административно правно обслужване“

i. Началник на отдел „Човешки ресурси и канцелария“

j. Началник на отдел „Анализ, методология и организация“

k. Началник на отдел „Финансово-счетоводно обслужване“

l. Началник на отдел „Управление на собствеността“

m. Началник на отдел „Внедряване и поддръжка на информационните технологии“

n. Началник на отдел „Информационни системи на регистрите“

Решение


Промяна след крайно решение

Дата: 27.11.2025

ПРЕПРАЩА, на основание чл. 32, ал. 1 ЗДОИ на Агенцията по вписванията заявление за достъп до обществена информация с рег. № 95-00-161/20.11.2025 г., в частта му по въпросите, описани в т. т. 5, 6, 7 и 8 от същото.

12

Дата Процес
27.11.2025 17:25 Крайно решение (Одобрено)
27.11.2025 17:37 Крайно решение (Частично одобрено)