Заявление от Физическо лице до Изпълнителна агенция "Инфраструктура на електронното управление" от 09.12.2025
Рег. №: 1766129028-19.12.2025 | Изпълнителна агенция "Инфраструктура на електронното управление" | Одобрено | Дата на подаване: 09.12.2025 |
1. Налични ли са договори за поддръжка на следните системи: еАвтентикация; еВръчване; еПлащане; ЕПДЕАУ; еФорми и до коя дата? На каква стойност са същите? До коя дата? Кое е лицето, ангажирано с поддръжката? SLA по договора? Какво е планирано за последваща поддръжка (начин на поддръжка и финансов ресурс), за договори изтичащи в рамките на до три месеца? (въпрос № 2 от заявлението);2. Информация за частична или пълна липса на наличност на предоставяните чрез еАвтентикация, еВръчване, ЕПДЕАУ, еПлащане, еФорми услуги. Информацията да включва система в която са регистрирани инцидентите, момент от време, описание на инцидент, момент на отстраняване, ангажирана с инцидента структурна единица? (въпрос № 3 от заявлението).
Решение
Дата: 19.12.2025
По въпрос № 2: „Налични ли са договори за поддръжка на следните системи: еАвтентикация; еВръчване; еПлащане; ЕПДЕАУ; еФорми и до коя дата? На каква стойност са същите? До коя дата? Кое е лицето, ангажирано с поддръжката? SLA по договора? Какво е планирано за последваща поддръжка (начин на поддръжка и финансов ресурс), за договори изтичащи в рамките на до три месеца?”.еАвтентикация: наличен договор за поддръжка с рег. №41/16.08.2023 г. /Допълнително споразумение № 1/15.08.2025 г. до дата 16.08.2026 г., с изпълнител „Бул Ес Ай“ ООД. Стойността по ДС №1 на договора е 258 000,00 лв. (двеста петдесет и осем хиляди лева) без ДДС. Наличен е SLA (информацията е публикувана и достъпна на следния интернет адрес: https://app.eop.bg/today/306015);еВръчване: наличен договор за поддръжка, съгласно Рамков договор № РД-20-35/15.07.2025 г. и Заявка № 6 от План графика за 2025 година към него до дата 31.12.2027 г., с изпълнител „Информационно обслужване“ АД. Стойността на Дейност 1 за поддръжка е 1 378 334,00 лв. (един милион триста седемдесет и осем хиляди триста тридесет и четири лева) без ДДС. Наличен е SLA (информацията е публикувана и достъпна на следния интернет адрес: https://is-bg.net/bg/system-integrator/data/20-iaieu );еПлащане: наличен договор за поддръжка с рег.№ Д-58/09.12.2024 г. до дата 06.01.2026 г., с изпълнител „АСАП“ ЕООД. Стойността на Дейност 1 за поддръжка е 84 000,00лв. (осемдесет и четири хиляди лева) без ДДС. Наличен е SLA (информацията е публикувана и достъпна на следния интернет адрес: https://app.eop.bg/today/424300 );ПЕУ (ЕПДЕАУ): наличен договор за поддръжка с рег. № Д-3/12.01.2024 г. и Допълнително споразумение № 1 /13.11.2024 г., с изпълнител „Ай Би Ес – България“ ЕООД, до дата 18.01.2026 г. Стойността на договора е 593 400,00 лв. (петстотин деветдесет и три хиляди и четиристотин лева) без ДДС. Наличен е SLA (информацията е публикувана и достъпна на следния интернет адрес: https://app.eop.bg/today/337858);еФорми: наличен договор за гаранционна поддръжка с рег. № Д-31/13.04.2021 г., с изпълнител „Диджитал Нейчър България ЕООД“, на стойност 1 408 900, 00 лв. (един милион четиристотин и осем хиляди и деветстотин лева) без ДДС, сключен след провеждане на открита процедура по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) между Държавна агенция „Електронно управление“, чийто правоприемник е Министерство на електронното управление и „Булпрос Консултинг“ АД, чийто правоприемник е „Диджитал Нейчър България ЕООД“ (информацията е публикувана и достъпна на следния интернет адрес: https://app.eop.bg/today/74031 );Съгласно т. 4.1.1. от договор № Д-31/13.04.2021 г., гаранционната поддръжка се извършва от датата на приемането на отчетните резултати от етап „Внедряване“ и е за срок от 36 месеца., в този смисъл гаранционната поддръжка на пълнофункционалната система за управление на електронни форми, изтича на 07.02.2026 г.След тази дата ще бъде осигурена извънгаранционна поддръжка на системата.За последваща поддръжка по отношение на договори, изтичащи в рамките на до три месеца, съгласно 3- годишната бюджетна прогноза, са планирани следните финансови ресурси:еПлащане: Осигуряване на работоспособността и надграждане на системата за електронно плащане по проектобюджет за 2026 г. - 234 000,83 лв. (двеста тридесет и четири хиляди лева и осемдесет и три стотинки) без ДДС.ПЕУ (ЕПДЕАУ): Развитие и надграждане на ПЕУ (портал за електронно управление) използвайки Open source технологии по проектобюджет за 2026 г. - 780 000,00 лв. (седемстотин и осемдесет хиляди лева) без ДДС.еФорми: Извънгаранционна поддръжка и надграждане на система за Е-форми по проектобюджет за 2026 г. - 166, 666,67 лв. (сто шестдесет и шест хиляди шестстотин шестдесет и шест лева) без ДДС.По въпрос № 3: „Информация за частична или пълна липса на наличност на предоставяните чрез еАвтентикация, еВръчване, ЕПДЕАУ, еПлащане, еФорми услуги. Информацията да включва система в която са регистрирани инцидентите, момент от време, описание на инцидент, момент на отстраняване, ангажирана с инцидента структурна единица?Прилагам информацията в табличен вид:Информация за частична или пълна липса на наличност на предоставяните през системата услугисистема в която са регистрирани инцидентите,момент от време на инцидентаописание на инцидентмомент на отстраняванеангажирана с инцидента структурна единица?еАвтентикация6 заявкиosTicket1ч.Облачен КЕПИнтеграцияТестоваЧастична неработоспособност1ч.БУЛ ЕС АЙ ООДниво на класификация: [TLP-GREEN]3/4еВръчване48 заяки, включващи не само инцидентиProjectSpaceИнформационно обслужване АДеПлащане23 тикета в ОС тикет, включващи не само инциденти.osTicketАСАП ЕООДЕПДЕАУ13 тикета ;osTicket1ч.Частична не работоспособност портала за електронни услуги1ч.Ай Би Ес – България ЕООДеФорми62 тикета;-(частично или цялостно) отпадане на системата еФорми през последните месеци -Юли•Причина за проблеми при подаването на заявлението е претоварване на част от машините, върху които е разположена системата, и препълване на дисково пространство. (Камунда)Август• Причина за проблеми при подаването на заявлението са временни прекъсвания на свързаността между системите еФорми и Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) в периода от 07.08. – 25.08., поради извършвани настройки в ССЕВ.Септември•Причина за проблеми при подаването на заявлението е претоварване на част от машините, върху които е разположена системата, и препълване на дисково пространство в периода 18.09. – 25.09.Октомври•Причина за проблемното изпращане е претоварване на системата, което е попречило на генерирането на документа коректно иJira, osTicket1ч.Разширяване на дисково пространство ;ДИДЖИТАЛ Нейчър България ЕООДниво на класификация: [TLP-GREEN]4/4съответно, неговото изпращане.•Причина за проблемното изпращане е смяна на сертификати за сигурност в Системата за сигурно електронно връчване и Портала на електронното управление на 15.10.2025г., което е довело до проблем при генериране и изпращане на документите.
41
| Дата | Процес |
|---|---|
| 19.12.2025 09:23 | Крайно решение (Одобрено) |