Заявление от Юридическо лице до Областна администрация - Кърджали от 05.12.2025
Рег. №: 1766135911-19.12.2025 | Областна администрация - Кърджали | Одобрено | Дата на подаване: 05.12.2025 |
УВАЖАЕМA ГОСПОЖО/ГОСПОДИНЕ,
На основание Закона за достъп до обществена информация желая да ми бъде предоставена информация относно:
1. Числеността на персонала съгласно устройствения правилник на ръководената от Вас институция;
2. Свободни щатни бройки към 30.11.2025 г.;
3. Трайно незаети /повече от 6 месеца/ щатни бройки към 30.11.2025 г.;
4. Численост на персонала по ПМС 66 от 28.03.1996 г. в ръководената от Вас институция;
5. Незаети бройки по ПМС 66 от 28.03.1996 г. към 30.11.2025 г.;
6. Трайно незаети /повече от 6 месеца/ бройки по ПМС 66 от 28.03.1996 г. към 30.11.2025 г.;
7. Общ размер на средствата в перо „разходи за персонал“, в това число и осигуровки за сметка на работодателя/органа по назначаване, съгласно утвърдения бюджет за 2025 г. на ръководената от Вас институция;
8. Общ размер на средствата в перо „разходи за персонал“, в това число и осигуровки за сметка на работодателя само за назначените по ПМС 66 от 28.03.1996 г., съгласно утвърдения бюджет за 2025 г. на ръководената от Вас институция;
9. Размер на средствата за заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения в ръководената от Вас институция за 2025 г.:
· заплати и възнаграждения на персонала нает по трудови правоотношения;
· заплати и възнаграждения на персонала нает по служебни правоотношения.
10. Други възнаграждения и плащания за персонала за 2025 г.:
· за нещатен персонал нает по трудови правоотношения;
· за персонала по извънтрудови правоотношения;
· изплатени суми от СБКО, за облекло и други на персонала, с характер на възнаграждение;
· обезщетения за персонала, с характер на възнаграждение;
· други плащания и възнаграждения.
11. Размер на задължителни осигурителни вноски от работодател за 2025 г.
Желая да получа исканата информация в следната форма:
· копие на материален носител (хартиен, технически, магнитен, електронен носител) или копие, предоставено по електронен път;
Желая да получа исканата информация по следния начин:
· по електронен път на електронна поща: ....................
С уважение,
Решение
Дата: 19.12.2025
З А П О В Е Д
№ РД-17-4
Кърджали, 15.12.2025 г.
На основание чл. 3, ал. 1, чл. 4, ал. 1, чл. 24, ал. 1, чл. 26, ал. 1, т.4, чл. 27, ал. 1 във връзка с чл. 35, ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация /ЗДОИ/, във връзка със заявление, постъпило на електронната поща на Областна администрация Кърджали obl.adm@kardzhali.org. и заведено в деловодната система на Областна администрация Кърджали с вх. № РД-16-7785/05.12.2025 год., подадено от ............. с ЕИК ..........., адрес: ................., представляван от ............................, телефон за връзка: .............., и с електронна поща: .........,
Р Е Ш И Х :
Предоставям пълен достъп до следната служебна информация, създадена в Областна администрация Кърджали и поискана по реда на ЗДОИ със заявление, постъпило на електронната поща на Областна администрация Кърджали obl.adm@kardzhali.org с вх. № РД-16-7785/05.12.2025 год., подадено от ............с ЕИК ..., адрес: ........, представляван от ............., с адрес за кореспонденция: ............., телефон за връзка: ............, и с електронна поща: .........., а именно:
1. Числеността на персонала съгласно устройствения правилник на ръководената от Вас институция;
Отговор:
Съгласно нормата на чл.8, ал. 1 от Устройствения правилни на областните администрации /в сила от 14.07.2000 г., приет с ПМС № 121 от 05.07.2000 г./ е уредено, че „Според характера на дейността, която извършват, административните звена в областната администрация са обособени в обща и специализирана администрация, организирана в дирекции.“. В Приложение № 9 към ал. 2 на същата норма от Устройствения правилник на областните администрации, е посочено, че общата численост на персонала на Областна администрация Кърджали е 29.
2. Свободни щатни бройки към 30.11.2025 г.;
Отговор:
Към 30.11.2025г. в Областна администрация Кърджали има 3/три/ свободни щатни бройки.
3. Трайно незаети /повече от 6 месеца/ щатни бройки към 30.11.2025 г.;
Отговор:
Към 30.11.2025г. в Областна администрация Кърджали има 3/три/ трайно незаети /повече от 6 месеца/, свободни щатни бройки.
4. Численост на персонала по ПМС 66 от 28.03.1996 г. в ръководената от Вас институция;
Отговор:
В Областна администрация Кърджали няма нает персонал по ПМС 66 от 28.03.1996г.
5. Незаети бройки по ПМС 66 от 28.03.1996 г. към 30.11.2025 г.;
Отговор:
В Областна администрация Кърджали има 2/два/ незаети щата по ПМС 66 от 28.03.1996г.
6. Трайно незаети /повече от 6 месеца/ бройки по ПМС 66 от 28.03.1996 г. към 30.11.2025 г.;
Отговор:
В Областна администрация Кърджали трайно незаети /повече от 6 месеца/ са 2/два/ щата по ПМС 66 от 28.03.1996г.
7. Общ размер на средствата в перо „разходи за персонал“, в това число и осигуровки за сметка на работодателя/органа по назначаване, съгласно утвърдения бюджет за 2025 г. на ръководената от Вас институция;
Отговор:
Общият размер на разходваните средства в перо „разходи за персонал“, в това число и осигуровки за сметка на работодателя/органа по назначаване, съгласно утвърдения бюджет за 2025 г. на Областна администрация Кърджали към 30.11.2025г. е 884 386,70 лева.
8. Общ размер на средствата в перо „разходи за персонал“, в това число и осигуровки за сметка на работодателя само за назначените по ПМС 66 от 28.03.1996 г., съгласно утвърдения бюджет за 2025 г. на ръководената от Вас институция;
Отговор:
Средствата за заплати и възнаграждения на назначените по ПМС 66 от 28.03.1996 г. се изплащат в рамките на утвърдения бюджет за „разходи за персонал“ 2025 г. на Областна администрация Кърджали (§ 3. от Преходни и заключителни разпоредби на постановление № 193 от 12 октомври 2023 г. за определяне размера на минималната работна заплата за страната).
9. Размер на средствата за заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения в ръководената от Вас институция за 2025 г.:
· заплати и възнаграждения на персонала нает по трудови правоотношения;
· заплати и възнаграждения на персонала нает по служебни правоотношения.
Отговор:
· Към момента на разглеждане на заявлението Ви бюджетната 2025 година не е приключила, поради което Областна администрация Кърджали не разполага с окончателни отчетни данни за разходите за персонал за цялата календарна 2025 година. Предвид изложеното Ви предоставям данни за общ размер заплати и възнаграждения на персонала нает по трудови правоотношения за периода от 01.01.2025г. до 30.11.2025г. – 146 627,41 лева.
· Към момента на разглеждане на заявлението Ви бюджетната 2025 година не е приключила, поради което Областна администрация Кърджали не разполага с окончателни отчетни данни за разходите за персонал за цялата календарна 2025 година. Предвид изложеното Ви предоставям данни за общ размер заплати и възнаграждения на персонала нает по служебни правоотношения за периода от 01.01.2025г. до 30.11.2025г. – 472 717,35 лева.
10. Други възнаграждения и плащания за персонала за 2025 г.:
· за нещатен персонал нает по трудови правоотношения;
· за персонала по извънтрудови правоотношения;
· изплатени суми от СБКО, за облекло и други на персонала, с характер на възнаграждение;
· обезщетения за персонала, с характер на възнаграждение;
· други плащания и възнаграждения.
Отговор:
Към момента на разглеждане на заявлението Ви бюджетната 2025 година не е приключила, поради което Областна администрация Кърджали не разполага с окончателни отчетни данни за разходите за персонал за цялата календарна 2025 година. Предвид изложеното Ви предоставям данни за периода от 01.01.2025г. до 30.11.2025г., както следва:
· за нещатен персонал нает по трудови правоотношения – 25 946,29 лева
(5 броя служители, назначени по ПМС 212/10.11.1993 г.);
· за персонала по извънтрудови правоотношения – 15 812,37 лева
· изплатени суми от СБКО, за облекло и други на персонала, с характер на възнаграждение – 6 036,60 лева;
· обезщетения за персонала, с характер на възнаграждение – 11 613,38 лева;
· други плащания и възнаграждения – 3 820, 89 лева.
11. Размер на задължителни осигурителни вноски от работодател за 2025 г.
Отговор:
Към момента на разглеждане на заявлението Ви бюджетната 2025 година не е приключила, поради което Областна администрация Кърджали не разполага с окончателни отчетни данни за разходите за персонал за цялата календарна 2025 година. Предвид изложеното Ви предоставям данни за общ размер на задължителни осигурителни вноски от работодател за периода от 01.01.2025г. до 30.11.2025г. – 201 812, 41 лева.
Достъпът до исканата информация да бъде предоставена на заявителя по електронен път на посочената от него електронна поща: ..............., както и на основание чл. 15в, ал. 3 от ЗДОИ да се осигури публикуването на същата на Платформата за достъп до обществена информация, поддържана от Администрацията на Министерския съвет.
Достъпът на заявителя до поисканата от него информация е безсрочен и безплатен.
На основание чл. 40, ал. 1 от ЗДОИ настоящата заповед подлежи на обжалване пред Административен съд – Кърджали по реда на Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ в 14 (четиринадесет) дневен срок от получаването ѝ.
НИКОЛА ЧАНЕВ /п/
Областен управител
28
| Дата | Процес |
|---|---|
| 19.12.2025 11:18 | Крайно решение (Одобрено) |