Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Хисаря от 08.12.2025
Рег. №: 1766413110-22.12.2025 | Общинска администрация - Хисаря | Одобрено | Дата на подаване: 08.12.2025 |
информация относно разходите за изработка, обновяване и поддръжка на интернет страницата на Община Хисаря, а именно:
1. Копие от договора/ите, сключени за изработка или обновяване на официалния уебсайт на общината за периода 01.01.2020 г. – до момента, включително приложенията към тях (технически задания / спецификации).
2. Общата стойност на договора/ите и информация за всички извършени плащания по години.
3. Името и ЕИК на изпълнителя, както и данни дали е проведена обществена поръчка (номер в РОП, ако има такава).
4. Информация относно поддръжката:
- има ли отделен договор,
- каква е цената,
- какви услуги включва.
5. Информация върху каква платформа е разработен сайтът (напр. WordPress, Drupal, custom система).
Решение
Дата: 22.12.2025
Р Е Ш Е Н И Е
за достъп до обществена информация
№ РД-05-1079/22.12.2025г.
В Община Хисаря на адреса на електронната поща е постъпило заявление за предоставяне на достъп до обществена информация, регистрирано с вх. №94-00-Н-280/08.12.2025г., подадено от Недялко Томов, с адрес за кореспонденция: гр. ***, с имейл адрес: *** , с което на основание Закона за достъп до обществена информация е поискана да бъде предоставена информация относно разходите за изработка, обновяване и поддръжка на интернет страницата на Община Хисаря, а именно:
1. Копие от договора/ите, сключени за изработка или обновяване на официалния уебсайт на общината за периода 01.01.2020 г. – до момента, включително приложенията към тях (технически задания / спецификации).
2. Общата стойност на договора/ите и информация за всички извършени плащания по години.
3. Името и ЕИК на изпълнителя, както и данни дали е проведена обществена поръчка (номер в РОП, ако има такава).
4. Информация относно поддръжката:
- има ли отделен договор,
- каква е цената,
- какви услуги включва.
5. Информация върху каква платформа е разработен сайтът (напр. WordPress, Drupal, custom система).
Заявителят е изразил желание да получи исканата информация по реда на чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ, а именно: под формата на копия, предоставени по електронен път, или интернет адрес, където се съхраняват или са публикувани данните, като е посочил в заявлението следния адрес на електронна поща, на който да бъде предоставена информацията: ***
Като взех предвид горното и след запознаване с постъпилото заявление и характера на поисканата с него информация, считам, че са налице предпоставки за предоставяне на достъп до наличната и съхранявана в Община Хисаря информация, имаща характер на обществена по смисъла на чл. 2, ал. 1 във връзка с чл. 9, ал. 1 и чл. 10 от ЗДОИ, доколкото същата дава възможност на заявителя да си състави собствено мнение относно разходите на задължения субект по смисъла на чл. 3, ал. 1 от ЗДОИ за дейността по изработката, обновяването и поддръжката на официалния уебсайт на Община Хисаря, поради което в рамките на законоустановения срок, на основание чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ, при спазване изискванията на чл. 34, ал.1 от ЗДОИ
Р А З Р Е Ш А В А М:
I. Да бъде предоставен достъп до поисканата със заявление с вх.№94-00-Н-280/08.12.2025г. информация, която е съхранявана и е налична в Община Хисаря, имаща характер на обществена информация по смисъла на чл. 2, ал. 1, във връзка с чл. 9, ал. 1 и чл. 10 от ЗДОИ на заявителя Недялко Томов, с адрес за кореспонденция: ***, с имейл адрес: ***.
II. В изпълнение на разпоредбата на чл. 26, ал. 1, т. 4, във връзка с чл. 34, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ в настоящото Решение Ви предоставям информацията, която е налична и съхранявана в Община Хисаря, по електронен път на посочения в заявлението за достъп до обществена информация e-mail адрес: ***, конкретизирана в отговори по отделните въпроси, посочени в заявление с вх. № 94-00-Н-280/08.12.2025г., както и в приложенията към настоящото Решение за предоставяне на достъп до обществена информация, съдържащи поисканата от заявителя информация, както следва:
1. Копие от договора/ите, сключени за изработка или обновяване на официалния уебсайт на общината за периода 01.01.2020г. – до момента, включително приложенията към тях (технически задания / спецификации).
- В отговор на отправеното искане, Ви предоставям копие на сключен договор за изработка на официалния уебсайт и вътрешна уеб система на Община Хисаря за посочения по-горе период, ведно с приложенията към него - под формата на сканирано копие, приложено към настоящото решение (Приложение №1), което се предоставя по реда, при условията и ограниченията на Закона за достъп до обществена информация, както и при спазване принципа за защита на личните данни при осъществяване правото на достъп до информация и с оглед клаузата за конфиденциалност, уговорена и обективирана в съдържанието на договора с горепосочения предмет.
2. Общата стойност на договора/ите и информация за всички извършени плащания по години.
- В отговор на отправеното искане, Ви предоставям данни за общата стойност на договора, както и информация за извършените плащания по години - под формата на Справка, приложена към настоящото решение (Приложение №2).
В допълнение на гореизложеното Ви уведомявам, че общата стойност на договора за изработка на официалния уебсайт на Община Хисаря е видна и от предоставеното копие на сключения договор с горепосочения предмет, съставляващо Приложение №1 към настоящото решение.
3. Името и ЕИК на изпълнителя, както и данни дали е проведена обществена поръчка (номер в РОП, ако има такава)
- Изпълнителят по сключения договор за изработка на официалния уебсайт и вътрешна уеб система на Община Хисаря е „МАСТЪР ПЛАН“ ЕООД, ЕИК: 200171583.
За посочените по-горе услуги за изработка на официален уебсайт не е провеждана обществена поръчка по реда и при условията на ЗОП, поради което не е възможно предоставянето на данни за номер в РОП.
4. Информация относно поддръжката: има ли отделен договор, каква е цената, какви услуги включва.
4.1. В отговор на отправеното запитване, в настоящото Решение за предоставяне на достъп до обществена информация, Ви предоставям информация относно поддръжката на официалния уебсайт на Община Хисаря, конкретизирана по посочените в заявлението данни, както следва:
- Към настоящия момент Община Хисаря има сключен и действащ договор от 31.07.2025г., включващ услуги по предоставяне на техническа помощ и администриране на информационни системи и информационни технологии, включително хардуерна и софтуерна профилактика на работни станции, системно администриране на потребителите, администриране и поддръжка на сървър, преглед и диагностика на изградената мрежа и изграденото видеонаблюдение, техническа поддръжка на уеб сайтове, както и други описани в договора услуги за нуждите на възложителя. За предоставяните услуги по горепосочения договор, възложителят заплаща на изпълнителя цена в размер на 2750 лв. без вкл. ДДС на месец. Подробна информация за направените разходи за поддръжка и администриране на информационни системи и информационни технологии, хардуерна и софтуерна профилактика на работни станции, поддръжка на уеб сайт и др. се съдържа в справката, приложена към настоящото решение (Приложение №2).
5. Информация върху каква платформа е разработен сайтът (напр. WordPress, Drupal, custom система).
- В отговор на отправеното запитване, с настоящото Решение за предоставяне на достъп до обществена информация, Ви уведомявам, че платформата на сайта е Laravel.
III. Предпочитаната от заявителя форма за предоставяне на обществена информация е под формата на копие, предоставено по електронен път, или интернет адрес, където се съхраняват или са публикувани данните, като заявителят е посочил в заявлението за достъп до обществена информация адрес на електронна поща: ***, поради което Община Хисаря като задължен субект по смисъла на чл. 3, ал. 1 от ЗДОИ предоставя исканата информация, с която разполага и която е налична на посочения по-горе е-mail адрес в изпълнение на разпоредбата на чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ
На основание чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ, Община Хисаря, като задължен субект по смисъла на чл. 3, ал. 1 от ЗДОИ изпраща на посочения от заявителя в заявлението e-mail адрес: *** : Решението за предоставяне на достъп до обществена информация, заедно с приложенията към него, съдържащи поисканата със заявлението информация, която е налична и е съхранявана в Общинска администрация – Хисаря, респ., с която Община Хисаря разполага и същата може да бъде предоставена по реда, при условията на ЗДОИ. В тези случаи не се съставя протокол по чл. 35, ал. 2 от ЗДОИ и не се заплащат разходи по предоставянето.
На основание чл. 15в, ал. 3, т. 2 от ЗДОИ настоящото решение и предоставената с него обществена информация да се публикуват на платформата за достъп до обществена информация в машинночетим формат при спазване на изискванията за защита на личните данни.
Настоящото решение заедно с приложенията към него да се изпрати на заявителя по електронен път на адрес на електронна поща: *** при спазване принципа за защита на личните данни.
Контролът по изпълнение на настоящото Решение ще упражнявам лично.
Съгласно чл. 40 от ЗДОИ, Решението подлежи на обжалване пред съответния Административен съд, по реда на АПК.
Приложение: съгласно текста.
ИВА ВЪЛЧЕВА /П/
Кмет на Община Хисаря
Документи:
| 1 | Решение за достъп до обществена информация |
17
| Дата | Процес |
|---|---|
| 22.12.2025 16:18 | Крайно решение (Одобрено) |